Po pierwsze, w pociągach (niektórych) między Hiszpania a Francją też zmieniano koła, a raczej wózki, podobnie, jak do dziś się to robi na polskiej granicy wschodniej. Uwaga kolegi wajchowego jest więc nie całkiem trafiona. O ile wiem, dziś w komunikacji tzw. przestawczej kursują już tylko pociągi Talgo z samoczynnym przestawianiem kół, ale dawniej wymieniano wózki także w normalnych wagonach. System wymiany wózków (lub samych zestawów kołowych w wagonach 2-osiowych) stosuje się także w ruchu towarowym.
Po drugie, jest kilka systemów przestawnych kół, m.in. polski SUW 2000 i hiszpański Talgo, o których mowa w artykule z linku wyżej. Nie są to jedyne systemy tego rodzaju. Istnieje podobny do SUW 2000 system niemiecki, są one zresztą kompatybilne w tym sensie, że zestawy kołowe jednego i drugiego typu mogą być przestawiane na stanowiskach przestawczych zarówno polskiego, jak i niemieckiego systemu. System Talgo pierwotnie został opracowany dla pociągów Talgo, charakteryzujących się tym, że wagony nie mają osi, a koła są niezależnie zawieszone. System był i jest stosowany wyłacznie do wagonów Talgo, nie do pojazdów trakcyjnych. Rozwinięciem tego systemu jest system dla wózków, w tym napędnych, pokazany w powyższym artykule. Również hiszpańska firma CAF opracował podobny system zmiany rozstawu kół, konkurencyjny dla Talgo.