• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ulepszanie rozjazdów PIKO A-Gleis

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 2
#1
Ostatnio postanowiłem pobawić się nieco w ulepszenie rozjazdów PIKO, które jak wiadomo wyglądają tak jak wyglądają :) Oto mój pomysł pewną poprawę ich wyglądu, mam nadzieję, że komuś się to przyda ;) Zaznaczam, że taki zakres prac ma sens tylko wtedy, gdy zamierzamy stosować nasze rozjazdy na makiecie, a do przestawiania iglic używać wyłącznie napędów podmakietowych (np. MP1 firmy MTB).

Fabryczny rozjazd wygląda tak (jako wzorca używałem lewego, a pracowałem na prawym):

1.jpg


Jego wadami jeżeli chodzi o sprawy wizualne są z całą pewnością:

2.jpg 3.jpg 4.jpg

1) Mechanizm, pod którym znajduje się sprężyna dociskająca;
2) Dwa miejsca do zamontowania dedykowanego napędu (jako, że tego napędu nie zamierzamy używać);
3) Dwa bolce na cięgnie łączącym iglice, dzięki którym powyższy napęd może poruszać rozjazdem
4) Oraz oznaczenia pod spodem rozjazdu, które sprawiają, że rozjazd nie przylega całą dostępną powierzchnią do płyty makiety, po prostu się kiwając...

Prace zaczynamy od usunięcia sprężyny oraz jednej z jej pokryw (tej kwadratowej) - nie będą nam już potrzebne:

5.jpg

Następnie zajmujemy się usunięciem dolnej części kwadratowej pokrywy z pomiędzy podkładów oraz pierwszego uchwytu fabrycznego napędu PIKO. Pokrywę staramy się ciąć wzdłuż podkładów (jak widać mnie pierwszy raz nie wyszło to idealnie równo :) ). Uchwyt napędu natomiast musimy usunąć razem z częścią łączącą dwa podkłady pod torem:

8.jpg

Przy okazji zeszlifowujemy na gładko napisy pod spodem - efekt po tej operacji jest znakomity, rozjazd wreszcie przylega do płyty idealnie :)

Kolejną rzeczą do ścięcia są oczywiście bolce w cięgnie łączącym iglice, ja dodatkowo skróciłem też lekko samo cięgno. Nie zapominamy również o usunięciu drugiego uchwytu ori napędu PIKO:

11.jpg 7.jpg
9.jpg 8.jpg

I jeszcze na koniec fotka porównawcza przed i po "modernizacji - moim zdaniem wygląda to o wiele lepiej:

10.jpg
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 2 1
#2
A robiles porzadek z polaczeniem elektrycznym iglic z reszta rozjazdow? U mnie po jakims czasie bez tego lokomotywy DCC zaczynaly "swirzyc" z powodu przerw w zasilaniu przy jezdzie na malej predkosci. Przyklad podlutowanego anglika w zalaczeniu. Metoda - pojedynczy drut z plecionki, lutowanie z wykozystaniem bardziej agresywnego topnika [u mnie - pasta do lutowania rur] i rozjazd porzadnie wymyty po zalutowaniu zeby nie skorodowal.
 

Załączniki

  • 72,4 KB Wyświetleń: 309
OP
OP
Lyntog

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 2
#3
Na razie elektryką jeszcze się nie zajmowałem, ale mam w planie kabelki polutować nie tak jak u Ciebie, a w sposób niewidoczny od spodu ;)
 

Guttierez

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Mam zwrotnicę które nie mają tej części:

Jest to mała plastikowa rozpórka pomiędzy szynami która zapewnia odpowiedni rozstaw szyn oraz przytrzymuje je do innego elementu który jest odpowiedzialny za przestawianie zwrotnicy. Czy ktoś może mi poradzić gdzie mogę dostać takie części zamienne lub jak to naprawić?
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.687 61 1
#5
Dokupić się chyba nie da. Przytnij kawałek płytki z polistyrenu do właściwych rozmiarów, nawierć dziurki od spodu aby pasowały do wypustek i sklej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Techniki modelarskie 0
Techniki modelarskie 1

Podobne wątki