Witam,
Przy układaniu torów, a dokładniej podczas łączenia odcinków torów, aby zrobić przymiarkę "na sucho", używałem małych kombinerków, którymi nasuwałem szyny na złączki (tych plastikowych złączek nie można wsunać całkowicie pod sąsiedni tor, gdyż są z wiadomych względów przedzielone). Robiąc to trochę pokiereszowałem powierzchnię boczną i górną szyny. Są drobne rysy i ślady po zębach kombinerek. Mam pytanie, czy tor z taką szyną może być dalej spokojnie położony docelowo na makiecie czy należałoby go wymienić? Moja obawa jest taka, że te zadziory będą łatwiej chwytały brud i będzie ciężko ten brud stamtąd wydobyć. Czy alternatywnie, zamiast podmianki toru, można lekko wyszlifować szynę? Czy te mikro uszkodzenia w ogóle będą stanowiły jakiś problem utrzymaniowy w przyszłości? Materiał torowy: Tillig Elite.
Druga kwestia, to czy są jakieś zasady co do maksymalnej dopuszczalnej przerwy na połączeniu torów? Czy przerwa rzędu 1mm jest akceptowalna? Rzadko udaje mie się tor tak uciąć aby było na styk.
Dzięki za odpowiedź z góry.
Przy układaniu torów, a dokładniej podczas łączenia odcinków torów, aby zrobić przymiarkę "na sucho", używałem małych kombinerków, którymi nasuwałem szyny na złączki (tych plastikowych złączek nie można wsunać całkowicie pod sąsiedni tor, gdyż są z wiadomych względów przedzielone). Robiąc to trochę pokiereszowałem powierzchnię boczną i górną szyny. Są drobne rysy i ślady po zębach kombinerek. Mam pytanie, czy tor z taką szyną może być dalej spokojnie położony docelowo na makiecie czy należałoby go wymienić? Moja obawa jest taka, że te zadziory będą łatwiej chwytały brud i będzie ciężko ten brud stamtąd wydobyć. Czy alternatywnie, zamiast podmianki toru, można lekko wyszlifować szynę? Czy te mikro uszkodzenia w ogóle będą stanowiły jakiś problem utrzymaniowy w przyszłości? Materiał torowy: Tillig Elite.
Druga kwestia, to czy są jakieś zasady co do maksymalnej dopuszczalnej przerwy na połączeniu torów? Czy przerwa rzędu 1mm jest akceptowalna? Rzadko udaje mie się tor tak uciąć aby było na styk.
Dzięki za odpowiedź z góry.