• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty43

EVB420 12

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.192 1 0
#5
Jak byś chciał to w Młodym Techniku 4/88 jest coś niećoś do poczytania o tych lokomotywach (wiem, że chodzi tobie o fotki ale może to też Cię zainteresuje). Ja byś chciał to napisz na Priv.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#6
szymongodlewski- udaj się do miasta stołecznego , do Muzeum Kolei , a tam , do archiwum .Teczka zdjęć -zatytułowana Ty 43 , może akurat?
Jak takiś fanatyk tego numeru , to wyjaśnij mi , co to takiego na "beczce" tendra tej "9", tuż za skrzynią węglową i po między "wlewami "wody? hm...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#8
ha ha ha fa ta mor ga na-jasne , to ... fragment innego tendra tego samego typu , ale bez skosów góry skrzyni , stojącego ... za.
Już zacząłem kombinować , że to może pozostałość po kabinie na tendrze , dla kierownika pociągu towarowego , tender Ty 953 ma taką pozostałość , tylko , że wgłębną , ale dokładnie w tym samym miejscu.Myślałem , że na tym tendrze ze zdjęcia , oprócz wcięcia , pozostał wystający fragment burty takiej kabiny , przerobiony na skrzynkę osprzętu .Dzięki ciekma McZapkie , za sprowadzenie na ziemię.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#9
dodam , że takie kabiny były budowane na niektórych tendrach beczkowych w okresie deficytu brankardów na PKP , szybko odstąpiono od tego pomysłu ,ponieważ wymyślono przeróbkę wagonów towarowych na nie , ale ślad na stokerowej beczce (Ty 2-953), pozostał.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#10
Hoart, ty to jesteś w ogóle ostry kombinator :)
Co do budek na tendrach to były chyba raczej w pionie niż w poziomie,
i był to chyba pomysł niemiecki a nie polski, w każdym razie mam zdjęcie austrackiej BR52
jeżdżącej jeszcze w 1972 z takową budką.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#11
zgadza się , w pionie (w poziomie - piszesz , -nie rozumiem , tego poziomu) i wzdłuż tendra , z jednym wejściem , od rufy tendra, a nie jak w niemieckich/austryjackich BR52/ BR42 -w poprzek , z dwoma wejściami na burtach tendra.Zwróć uwagę , że w tendrze stokera chabówkowego Ty 2 -953 , w kadzi wodnej jest stopień i sporo "wbity" wykrój , w głąb , na oko -30-40 centymetrów i w długości , aż do skrzyni węglowej, do tego, buda była o wysokości skrzyni węglowej(ok 150 cm) -spokojne wystarczająco miejsca dla człowieka , ale na pewno ciasno.A co do ojczyzny takich budek na tendrach , to USA też od dawna stosowała takie coś. Kompletnie wymazany z pamięci motyw budek konduktorskich na tendrach parowozowych , na PKP.Potwierdził mój domysł , co do takiego wytłumaczenia owego wykroju , mój kumpel , również uczestnik tego forum . Zobaczymy ,może On sam , coś o tym.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#12
Hoart napisał(a):
że w tendrze stokera chabówkowego Ty 2 -953 , w kadzi wodnej jest stopień i sporo "wbity" wykrój , w głąb , na oko -30-40 centymetrów i w długości , aż do skrzyni węglowej,
Służę zdjęciem.
Pozdrawiam
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.111 6 0
#13
na kolejach piaskowych w albumie "Koleje piaskowe"cz.II /Soida, Furtek, Roszak/, są zdjęcia takich tendrów z parowozami Ty 45 -2560(1972-wypadek), Ty45-125 (1986) i Ty45-214(1984).Dziękuję PP za tatrzański obrazek.