• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje w Krakowie

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
985 23 0
7 września br. wieczorem wybrałem się na przejażdżkę nowo otwartą trasą tramwajową do Górki Narodowej. Tramwaj z pasażerami dojeżdża na chwilę obecną do przystanku "Papierni Prądnickich" (ostatni i zarazem pierwszy przystanek dla pasażerów korzystających z tej linii). Odcinek między "Papierni Prądnickich", a Górką Narodową (fizycznym końcem trasy) tramwaje na razie pokonują bez pasażerów. Na zdjęciach widok z przystanku "Papierni Prądnickich" w stronę Górki Narodowej oraz tramwaj Stadler Tango na przystanku "Papierni Prądnickich".

IMG_20230907_192304020_HDR.jpg IMG_20230907_192451054_HDR.jpg
tramwaj_górka_narodowa.jpg
 
Ostatnio edytowane:

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
549 4 0
a nieprawda - bo SN2 wyprodukowano w sierpniu, a wprowadzono w obieg listopadzie 1938 (tak w każdym razie twierdzi MPK) :p Jeździły po uliucach Krakowa do 1976
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
985 23 0
Przyczepy PN2 zostały faktycznie wprowadzone do ruchu w grudniu 1938 r. - dokładnie 22 grudnia. Ale silnikowe SN2 do ruchu weszły 28 lutego 1939 r. Powodem tej sytuacji były trudności związane z dostawą wyposażenia elektrycznego (źródło "Krakowskie tramwaje", J. Kołodziej, wyd. Eurosprinter 2010 r., str. 233).
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
445 18 0
I dzisiejszy tryb odśnieżania - porażka jak dla mnie
Będziesz miał na wiosnę okazję zmiany sytuacji i pozbycia się tej "porażki". Weź udział w wyborach samorządowych.
W czym rzecz (tak dla niewtajemniczonych)? Za utrzymanie infrastruktury tramwajowej odpowiada GMINA MIASTA KRAKOWA. Nie MPK (czyli przewoźnik) a zbiór dobrze opłacanych i za nic nieodpowiadających pracowników zarządów (tak są dwa bo jeden to za mało).
Dzięki temu, że nie utrzymuje się torów czy sięci są pieniądze na wypłaty. Nie ma zatem pługów, szlifierki i wielu innych zbędnych pojazdów. Bo po co?!
Da się?
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
Będziesz miał na wiosnę okazję zmiany sytuacji i pozbycia się tej "porażki". Weź udział w wyborach samorządowych.
W czym rzecz (tak dla niewtajemniczonych)? Za utrzymanie infrastruktury tramwajowej odpowiada GMINA MIASTA KRAKOWA. Nie MPK (czyli przewoźnik) a zbiór dobrze opłacanych i za nic nieodpowiadających pracowników zarządów (tak są dwa bo jeden to za mało).
Dzięki temu, że nie utrzymuje się torów czy sięci są pieniądze na wypłaty. Nie ma zatem pługów, szlifierki i wielu innych zbędnych pojazdów. Bo po co?!
Da się?
Tak wezmę udział w wyborach !
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
985 23 0
Mam pytanie o układ torów na pętli tramwajowej w Cichym Kąciku w latach 80 lub 90. Pętla była dwutorowa? Wagony techniczne, które były tam odstawione, stały na wewnętrznym torze pętli, czy na tzw. żeberku - torze ślepym?
 

holosal

Aktywny użytkownik
Reakcje
93 0 0
Pętla w Cichym Kąciku była 3-torowa i w pełni przejezdna. Problemem było mijanie się wagonów na wszystkich trzech torach, gdyż szyny ułożone były pod węższą skrajnię dla wozów dwuosiowych. W latach 70-tych wozy techniczne odstawiano na torze wewnętrznym, w latach 80-tych na torze środkowym, ostatecznie zniknęły z pętli w 1993r. i od tego czasu stacjonowały w zajezdni Podgórze.
Obecne żeberko to już efekt przebudowy pętli sprzed kilkunastu lat.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
445 18 0
Przecież nie zawinił tramwaj tylko utrzymywana przez urząd miasta infrastruktura sieciowa. Gdyby miasto choć trochę dbało o infrastrukturę to niedochodziłoby do takich incydentów. Tu zerwało się zawiesie podtrzymujące sieć (tzw. pionówka) i spadała na elementy urządzeń na dachu.

Dla niewtajemniczonych - krakowski przewoźnik MPK - zajmuje się wyłącznie tramwajami. Infrastrukturą torową, sieciową, biletami, przystankami itd zajmują się miejscy urzędnicy (wybitni fachowcy zapewne z MBA) zatrudnieni w kilku miejskich w zadobrze opłacanych zarządach
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
985 23 0
W internecie można znaleźć informacje i dokumenty dot. pomysłu poprowadzenia linii tramwajowej u stóp Wawelu ul. Straszewskiego i Podzamcze. Informacje są datowane na rok 2019 i wydaje się, że obecnie pomysł umarł śmiercią naturalną.

TRAMWAJ POD WAWELEM
 

Podobne wątki