• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tr5 z Żurawicy

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam,

Znalazłem informację że 2 parowozy Tr5 były użytkowane przez pewien czas w DOKP Kraków, oba stacjonowały w Żurawicy.
Niestety nie udało mi się znaleźć informacji w jakich latach sunęły one po małopolskich torach i jakie były numery tych dwóch parowozów. Może ktoś ma ich zdjęcia?

W internecie jest nieco zdjęć, ale głównie odrestaurowanej Tr5-65 z Wolsztyna, a ja chciałbym zobaczyć jakieś archiwalne.

Temat Tr5 zainteresował mnie przy okazji poszukiwania materiałów o Tp4. Chodzi mi po głowie przebudowanie starego modelu lokomotywy serii 427 zarządu CSD ( czechosłowacka Br55 ) z Piko.
Tu nasuwają mi sie kolejne pytania - kocioł został przesunięty o 720mm do przodu, ale czy wpłynęło to na długość całkowitą lokomotywy?
Przebudowa kotła i przeróbka przodu tak by wpasować wózek toczny nie będzie stanowić dla mnie przeszkody. Chwilowo nie mogę sobie pozwolić na zakup gotowej Br56, a chętnie zmierzę się z poważniejszą i nietypową konwersją ( najczęściej 55tki są przerabiane na Tp4 ).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Kuba
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
497 18 0
#2
Możesz spokojnie wykorzystać model Tp4 do przeróbki. Musisz wykonać fragment ostoi z przodu, dorobić wózek toczny. Z uwagi na przesunięcie ramy modelu silnik lokomotywy znajdujący się w budce będzie wystawał. Zachodzi konieczność przeniesienia napędu do tendra.
Miłej zabawy
 
OP
OP
K

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
jacekk napisał(a):
Możesz spokojnie wykorzystać model Tp4 do przeróbki. Musisz wykonać fragment ostoi z przodu, dorobić wózek toczny. Z uwagi na przesunięcie ramy modelu silnik lokomotywy znajdujący się w budce będzie wystawał. Zachodzi konieczność przeniesienia napędu do tendra.
Miłej zabawy
Dzięki. Co do przeniesienia napędu to wyląduje on... w kotle. Udało mi się zdobyć bardzo fajny silniczek ( chyba z napędu CD ) który odpowiada mi parametrami, a przy okazji idealnie mieści się w kotle.

Dysponujesz może jakimiś rysunkami Tr5?
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
#4
Wiem, że nie będzie Ci łatwo, ale sprawdź pocztę, posłałem Ci kilka (dziesiąt - chyba na początekj wystarczy) zdjęć Tr5.
Zbierz ekipę planistów oraz mecheców i do dzieła, wszyscy chętnie poczekają na efekty Twojej pracy :grin:
W miarę możliwości czasowym będę szukał postępów ;)
 
OP
OP
K

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Dzięki wielkie. Na razie moi szaleni mechanicy rozczłonkowali model i powtykali jego części do woreczków dealera :razz: No cóż... pozostaje tylko skończyć sesje :roll: i zabierać sie za loka :)
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
#6
Kuba1986 napisał(a):
... Na razie moi szaleni mechanicy rozczłonkowali model i powtykali jego części do woreczków dealera :razz: ... quote]

Tylko przez pomyłkę nie wciągnij tej działki nosem ;) bo z konwersji będą nici, a szkoda by było ciekawego loka, którego już tylko 1 sztuka poruszana parą cieszy oko wolsztyńskich gości.
 
OP
OP
K

Kuba1986

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
maxeus napisał(a):
Tylko przez pomyłkę nie wciągnij tej działki nosem ;)
Oj tak nie zrobię... ja bym wypalił :razz:
Ale na warsztacie nie palę, bo jeszcze by co wybuchło :razz:
Pozostaje tylko planować, rysować, wycinać... i powiesić tabliczkę ZNTK Kraków - Prądnik Biały