• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) trójkąt

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
#1
planuję wykonać właśnie trójkąt do obracania przede wszystkim lokomotyw na powierzchni 90 cmx190cm jako :tort, makieta, diorama czy jak to zwać ,- ostre łuki będą wreszcie miały swój sens istnienia a i zabawa -ręczna zmiana zwrotnic
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
#3
napisałem skrótem - więc jeszcze raz :ręczna zmiana zwrotnic przy pomocy zwrotników w rozjeżdzie - teraz już jest wszystko okej -Dziękuję Szanowny Konradzie 0 za zwrócenie uwagi na pełne wyrażanie się fachowe
 
K

Konrad 0

Gość
#4
a może pokusił byś się o sterowanie zwrotnikami za pomocą cięgien drutowych Bowdena...? Też ręcznie i nawet bardziej naturalnie...
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
#5
no tak masz rację jak się bawić to się bawić , nie napisałem wcześniej o tym ,że na tym trójkącie będą jeszcze polery z liną do przeciągania nieczynnych loków , wagonów-
-więc będzie posterunek obsługi trójkąta ( nastawnia lokalna )
trójkąt będzie częścią składową parowozowni kolei przemysłowych Hoart-a
 
P

Paweł Piotr

Gość
#6
Warto jeszcze pamiętać o tym, że na takim trójkącie następuje zmiana podawanego napięcia dla lokomotyw (tok szynowy prawy przechodzi w tok szynowy lewy i na odwrót) i musi być zastosowany układ zabezpieczający przed zwarciem..
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#7
Temat trójkąta już kiedyś był przerabiany - ma ktoś zdjęcia makiety Świerków Główny?
Jest też makieta z pięciokątem:
DSCF6328Rohr.jpg

wzorowana na istniejącym w rzeczywistości w Italii rozwiązaniu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#8
napisałem skrótem - więc jeszcze raz :ręczna zmiana zwrotnic przy pomocy zwrotników w rozjeżdzie - teraz już jest wszystko okej -Dziękuję Szanowny Konradzie 0 za zwrócenie uwagi na pełne wyrażanie się fachowe
Uwaga kolegi Konrada nie do końca jest słuszna, a tekst kolegi Hoarta po poprawce dalej nie jest całkiem prawidłowy. Zwrotnica jest częścią rozjazdu, składającą się z ruchomych iglic i stałych opornic. Mówi się o przestawianiu (nie: zmianie) zwrotnicy z położenia zasadniczego (+) w przełożone (-) i odwrotnie, chociaż fizycznie przestawia się oczywiście tylko iglice. Dokonuje się tego za pomocą napędu zwrotnicowego (mechanicznego lub elektrycznego), lub dźwigni z przeciwwagą połączonej także z mechanizmem, powodującym obrót latarni zwrotnicowej (właśnie ten mechanizm jest też nazywany właśnie zwrotnikiem). Iglice są przestawiane bezpośrednio przez napęd lub wspomnianą dźwignię, więc raczej nie mówiłbym o przestawianiu zwrotnika, czy o przestawianiu zwrotnicy za pomocą zwrotnika.

Tak wyglądał Świerków w 2003 roku. Ja lepszych fotek nie mam. Może Tomek coś doda?

DCP_1091.jpg
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 6 0
#10
[quote ..więc raczej nie mówiłbym o przestawianiu zwrotnika, czy o przestawianiu zwrotnicy za pomocą zwrotnika.

[/quote]
..mówiłbym ..