• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tp1-32 vs Tp1-18 Piko

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Czym różnią się te dwa parowozy (Tp1-32 vs Tp1-18 Piko) w kwestii budowy i napędu modeli ?

pytania pomocnicze:
- czy silniki są z kolami zamachowymi i gdzie są zlokalizowane (tender / lokomotywa) ?
- czy zasilanie pobierane jest zarówno z kół tendera jak i lokomotywy?
- czy model posiada oświetlenie ?
- gdzie jest przewidziane miejsce na dekoder - Tp1-32 w lokomotywie, a w Tp1-18?

Fotki mile widziane :D
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#2
Witaj,
W tym parowoziku silnik - pięciobiegunowy jest z małym kołem zamachowym umieszczony w tendrze.
Zasilanie prądu pobierane jest z kół tendra. Model ma oświetlenie.
Miejsce na dekoder przewidziane jest w lokomotywie. W swojej mam założony dek Lenza Standard +. Jeżdzi rewelacyjnie. To tyle ode mnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.217 601 30
#3
Wydaje mi się, że niczym się nie różnią. Jeden był sprzedawany w zestawie, drugi oddzielnie i pewnie dlatego mają różne numery.
 
OP
OP
pepej

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Dziękuje za odpowiedzi

Wydaje mi się, że niczym się nie różnią. Jeden był sprzedawany w zestawie, drugi oddzielnie i pewnie dlatego mają różne numery.
Zapytałem dlatego, iż w poniższym wątku z linku:
http://forum.modelarstwo.info/threads/gniazdo-dekodera-w-tp1-18.10247/#post-138483
pojawia się informacja "W parowozie go nie ma, jest w tendrze" i dotyczyła gniazda dekodera, a na zdjęciu widać, że jest w kotle :D





Witaj,
W tym parowoziku silnik - pięciobiegunowy jest z małym kołem zamachowym umieszczony w tendrze.
Zasilanie prądu pobierane jest z kół tendra. Model ma oświetlenie.
Miejsce na dekoder przewidziane jest w lokomotywie. W swojej mam założony dek Lenza Standard +. Jeżdzi rewelacyjnie. To tyle ode mnie.
Gdzieś na allegro wyczytałem ze model ma dwie osie z gumkami przyczepnościowymi i nie ukrywam - wzbudza to mój niepokój bo wynika z tego, że napięcie tak naprawdę brane jest tylko z jednej osi? jak to możliwe ?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.556 146 0
#5
Może piszącemu chodziło o osie tendra.
Mi wygląda (mając model przed sobą), że pozostałe osie (lokomotywy właściwej) też mają blaszki zbierające.

W kwestii różnic. Tp1-32 jest z DOKP Kraków, Par. Kraków. Tp1-18 nie jestem pewien czy nie jest z innej parowozowni.
Wzmiankowany tenże model posiada gniazdo dekodera w kotle.
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#6
Tak, Kolega Misiek ma rację, że blaszki są też przy ośkach parowozu natomiast ośki tendra dokładnie dwie posiadają gumki :)
Jak masz na nią chrapkę to bierz bez obaw.
Tp1-18 przydział -> parow. Trzebinia; DOKP Kraków.
 
OP
OP
pepej

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Może piszącemu chodziło o osie tendra.
Mi wygląda (mając model przed sobą), że pozostałe osie (lokomotywy właściwej) też mają blaszki zbierające.

W kwestii różnic. Tp1-32 jest z DOKP Kraków, Par. Kraków. Tp1-18 nie jestem pewien czy nie jest z innej parowozowni.
Wzmiankowany tenże model posiada gniazdo dekodera w kotle.
To dobra wiadomość, że blaszki są też w lokomotywie :)

Poniżej link do archiwalnej aukcji i informacja o gumkach: "na czterech kołach gumki przyczepnościowe"

http://zarchiwum.pl/pkp_tp132_piko_57554_nowa_najtaniej_na_allegro-i1208675020.html
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 105
Tabor 11
Tabor 6

Podobne wątki