• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Tory PIKO i przejazd Märklin 74924

Bambik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam,
z uwagi na pasję do kolejarstwa, którą zapałał mój syn, muszę zacząć zgłębiać temat o którym nie mam zielonego pojęcia. Proszę o wyrozumiałość.

Posiadamy zestaw startowy PIKO, analogowy. Stety/niestety, chwilowa fascynacja okazała się poważniejsza i wkrótce trafi na makietę, a co za tym idzie - czekają mnie rozbudowy. Pierwsze życzenie - działający, najlepiej automatycznie, przejazd kolejowy. Viessmann straszy ceną. Oczy moje zwrócił przejazd Märklin 74924.

Czy jest jakaś sensowna metoda podłączenia tegoż zestawu do torów A? Czy będzie toto działać tylko z C? Ewentualnie, czy macie jakieś sugestie odnośnie kompatybilnego zestawu, o umiarkowanym stopniu trudności i niepowalającej cenie?
 

Załączniki

zgodny

Znany użytkownik
Reakcje
418 19 0
#2
Część , tory Marklin mają ten sam biegun prądu w prawej i lewej szynie , drugi biegun jest przez środek podkładów , po nim ślizga się płoza zasilania lokomotywy . Podłączając z torami Piko zrobisz zwarcie .
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.435 27 1
#3
Tak jak napisał wyżej Kolega, tory Marklin i Piko nie są kompatybilne.
Jeśli jest możliwość wymontowania toru Marklin'a i zastąpienie go torem Piko, to powinno zadziałać, bo napędy elektromagnetyczne podnoszące szlabany są sterowane niezależnie od szyn, poprzez inne źródło prądu i jakiś przełącznik.
Czy zamocowanie toru Piko do tego przejazdu jest możliwe do zrealizowania? Pewnie tak, ale głowy nie dam, że pójdzie łatwo.
Nie mam Marklina i mało kto go w Polsce ma, więc nie spodziewaj się jednoznacznej odpowiedzi.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.487 19 9
#4
Tak mi się wydawało, ze czytałem kiedyś o tym w jakimś starym katalogu. No i faktycznie, na stronie Maerklina jest opis do tego przejazdu:
"The railroad grade crossing is completely assembled and includes 2 contact tracks.
You only have to plug in your track and you're ready to go.
"
Czyli jest to jakiś układ autonomiczny zasilany i sterowany bezpośrednio z szyn Maerklina (z "trzecią szyną" i specjalnymi kontaktami). Przerobienie układu sterowania tym przejazdem, żeby działał w klasycznym układzie 2-szynowym, może być wręcz niemożliwe. Ja bym nie ryzykował wydania prawie 90€.
 

Adam_B56

Użytkownik
OKMK Piętrusek
Reakcje
13 0 0
#5
Witaj ,wystarczy tylko od spodu toru Mearklin ,na początku i na końcu przeciąć połączenie między szynami ,aby każda szyna była zasilana osobno