• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Tory na makietę modułową H0

kacper.szczecin

Użytkownik
Producent
Reakcje
60 0 0
#1
Cześć,
Na jednej z grup zadawałem już to pytanie, ale jest to kwestia, która nie daje mi spokoju...
Zabieram się za budowę kolejnych modułów w skali H0. Nie jestem ortodoksyjnym FREMOwcem, lecz stosuję profile w tym standardzie.
Skrzynki to nie problem, ale pojawił się problem wyboru torów. Zależy mi na betonowych podkładach, będę budował w epoce V/ i VI.
Są rozwiązania pośrednie typu: "tory na podkładach betonowych, rozjazdy na drewnianych", ale nie. Chciałbym, by wszystko było na betonie.

Najbardziej podoba mi się produkt Roco - flexy na betonowym podkładzie, główka szyny na wysokości 2,1 mm. Mankamentem jest brak rozjazdów.
Jakiś czas temu Piko wypuściło swoją serię "botonowców", lecz główka szyny znajduje się na wysokości 2,5 mm. Są i flexy i rozjazdy.
Polecano mi również Peco, ale je skreślam, ponieważ nie są podobne do niczego, co znajduje się w Polsce.

I właśnie... co zrobić? Z jednej strony zależy mi na szynie o wysokości 2,1 mm, a z drugiej rozjazdy są mi niezbędne.
Złotego środka znaleźć nie umiem, ale może ktoś bardziej doświadczony zaproponuje mi inne rozwiązanie?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#3
Peco, ale je skreślam, ponieważ nie są podobne do niczego, co znajduje się w Polsce.
A może kolega @kacper.szczecin wyjaśnić, co takiego jest w torach Peco niepodobne do niczego w Polsce?
Z jednej strony zależy mi na szynie o wysokości 2,1 mm, a z drugiej rozjazdy są mi niezbędne.
Dopóki któraś firma nie wypuści rozjazdów na betonowych podrozjazdnicach i z szyną 2,1 mm "złotego środka" nie będzie. Trzeba wybrać: albo wszystko (tory i rozjazdy) na betonie, ale rozjazdy z szyn 2,5 mm, albo wszystko z szyn 2,1 mm, ale rozjazdy na drewnie. Ale to drugie rozwiązanie jest zgodne z rzeczywistością. Podkłady betonowe są w Polsce stosowane od kilkudziesięciu lat, ale nie w rozjazdach. Rozjazdy na betonowych podrozjazdnicach są stosowane dopiero stosunkowo od niedawna, 10, może 20 lat i chyba tylko w torach głównych na najważniejszych liniach kolejowych. Pewnie stosowanie rozjazdów na betonie będzie się rozpowszechniać, ale na razie to chyba rzadkość. Więc wszystko zależy jeszcze od tego, jaki okres kolega chce odwzorować.
 
OP
OP
kacper.szczecin

kacper.szczecin

Użytkownik
Producent
Reakcje
60 0 0
#7
A może kolega @kacper.szczecin wyjaśnić, co takiego jest w torach Peco niepodobne do niczego w Polsce?

Dopóki któraś firma nie wypuści rozjazdów na betonowych podrozjazdnicach i z szyną 2,1 mm "złotego środka" nie będzie. Trzeba wybrać: albo wszystko (tory i rozjazdy) na betonie, ale rozjazdy z szyn 2,5 mm, albo wszystko z szyn 2,1 mm, ale rozjazdy na drewnie. Ale to drugie rozwiązanie jest zgodne z rzeczywistością. Podkłady betonowe są w Polsce stosowane od kilkudziesięciu lat, ale nie w rozjazdach. Rozjazdy na betonowych podrozjazdnicach są stosowane dopiero stosunkowo od niedawna, 10, może 20 lat i chyba tylko w torach głównych na najważniejszych liniach kolejowych. Pewnie stosowanie rozjazdów na betonie będzie się rozpowszechniać, ale na razie to chyba rzadkość. Więc wszystko zależy jeszcze od tego, jaki okres kolega chce odwzorować.
Tak jak wspomniał @Misiek - nie spotkałem się z inną wersją torów niż tymi z US.

Tak, jak napisałem - zależy mi, aby wszystko było na betonie, więc zostaje mi chyba Piko :)
 

Podobne wątki