• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa TORCINEK II

OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
Jak zmieści się wagon, zmieści się i lokomotywa.
Pojedynczo. Dla mnie wystarczy.
W tym miejscu będzie gotowiec (kozioł), a na końcu torów zrobię sam.

Btw, są żeberka o różnej długości. Nie wszędzie musi wejść cały skład ;)
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.517 2 0
Mówiąc szczerze to nie zamykałbym tego toru. Koszt rozjazdu już poniosłeś, zatem w przyszłości dobudowa kolejnej skrzynki i wydłużenie tego toru jest możliwa. Jeśli założysz kozioł, to już nie.

Osobiście cały układ przesunąłbym w lewą stronę z technicznego aspektu. Zastanów sie jakie napędy rozjazdów zastosujesz, jeśli jakikolwiek pod makietowy (a tak nakazywałaby logika), to na górnym rozjeździe nie zmieści ci się napęd pod makietą (obecnie jest tam wzmocnienie skrzynki). Zatem aby uniknąć kolizji proponuję całość przesunąć do lewej strony.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
Wiem o co Ci chodzi, ale....
Przesunięcie w lewo spowoduje potrzebę cięcia szyn toru 5, a tego chciałem uniknąć, dlatego wpasowałem całość głowicy na jednej skrzynce, by nie trzeba było ciąć po skosie.
Jak skleję dworzec, będę miał ustaloną na zicher oś stacji. Jeśli uda się przesunąć wszystko "w dół", nie będzie kolizji z wręgiem.
Nie zacznę ostatecznych prac nad skrzynką, jak nie będę miał pewności co do ostatecznego ułożenia torów.

Napędy oczywiście podmakietowe. Na serwach. Być może odgapię od Ciebie ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.668 520 30
realizm, gdzie widziałeś takie krótkie żeberko?
W bardzo wielu miejscach, chociaż żadnego z pamięci nie wymienię. Długość takiego żeberka wynika z miejscowych potrzeb i możliwości. Może być bardzo krótkie, że nic się nie zmieści - wtedy służy tylko jako ochronne i nie musi mieć tarczy manewrowej. Może być długie na jedną lokomotywę czy wagon motorowy, może być dłuższe, na cały skład (też różnej długości).
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.517 2 0
Wiem o co Ci chodzi, ale....
Przesunięcie w lewo spowoduje potrzebę cięcia szyn toru 5, a tego chciałem uniknąć, dlatego wpasowałem całość głowicy na jednej skrzynce, by nie trzeba było ciąć po skosie.
Jak skleję dworzec, będę miał ustaloną na zicher oś stacji. Jeśli uda się przesunąć wszystko "w dół", nie będzie kolizji z wręgiem.
Nie zacznę ostatecznych prac nad skrzynką, jak nie będę miał pewności co do ostatecznego ułożenia torów.

Napędy oczywiście podmakietowe. Na serwach. Być może odgapię od Ciebie ;)
Tylko że przesunięcie w dół nic nie zmieni. Chodzi o miejsce w rozjeździe, którym porusza cięgno z napędu rozjazdu. Jeśli przesuniesz w dół to nie będzie kolizji z "wręgiem" widocznym z góry, ale od spodu poprzecznie wciąż będzie poprzeczka skrzynki (wzmocnienie) (twoje zdjecie z postu 324 - element z otworami), co uniemożliwi ci poruszanie iglicą. Jeśli zostawisz tak jak jest to pozostanie Ci jedynie napęd od góry, a to słabe rozwiązanie.

Jakbyś potrzebował uchwyty do serw czy cokolwiek to pisz :)
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
Dzięki Marcin.
Na razie czekam na (zamówiony) klej, żeby skleić dworzec ;)
Pewnikiem większe ruchy w temacie będą w czasie opolskich ferii.
Do tego czasu powinienem uzbierać resztę materiałów.