Model wagonu samowyładowczego w niebieskim malowaniu PKP Cargo.
Seria pojazdu: Fals
Epoka: VI
Producent: TMF
Numer katalogowy: 551401
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP Cargo
Numer inwentarzowy: 31 51 665 4 008-0
Wagon wykonany metodą wtrysku wysokociśnieniowego, uzupełniony filigranowymi detalami fototrawionymi. Opisy wykonane w profesjonalnej firmie metodą tampodruku.
W pierwszej serii wagonów pojawiły się błędy w opisie, które producent zadeklarował bezpłatnie usunąć wszystkim nabywcom modelu. Zdjęcia przedstawiają jeszcze model z błędnymi opisami.
więcej zdjęć
Poniżej cytat z innego wątku na forum odnośnie oryginałów tych wagonów na polskich torach: Fads/Fals/WAP
Seria pojazdu: Fals
Epoka: VI
Producent: TMF
Numer katalogowy: 551401
Rok produkcji: 2014
Zarząd kolei: PKP Cargo
Numer inwentarzowy: 31 51 665 4 008-0
Wagon wykonany metodą wtrysku wysokociśnieniowego, uzupełniony filigranowymi detalami fototrawionymi. Opisy wykonane w profesjonalnej firmie metodą tampodruku.
W pierwszej serii wagonów pojawiły się błędy w opisie, które producent zadeklarował bezpłatnie usunąć wszystkim nabywcom modelu. Zdjęcia przedstawiają jeszcze model z błędnymi opisami.
więcej zdjęć
Poniżej cytat z innego wątku na forum odnośnie oryginałów tych wagonów na polskich torach: Fads/Fals/WAP
Wagony samowyładowcze produkcji VAGONKA POPRAD, typu 9-402.0, określane w Polsce jako wagony WAP, zostały zakupione przez dawne PKP w ilości 4800 wagonów. Dostawa pierwszych 5 wagonów dla PKP nastąpiła w roku 1973, natomiast ostatnie wagony "WAP" PKP otrzymały w roku 1980.
Z całą pewnością nie była to żadna wymiana za polskie wagony typu 401K, ponieważ dawne koleje CSD nigdy nie eksploatowały wagonów tego typu, a polskie wagony z rodziny 401K, których głównym odbiorcą były PKP, produkowane były na eksport wyłącznie dla byłych kolei radzieckich SZD.
Rzeczywiście wagony te wyposażone były pierwotnie wyłącznie w czeskie wózki (26-2.8) i dopiero w ostatnich latach część wagonów tego typu, należących do PKP Cargo, otrzymała w ramach modernizacji podczas napraw głównych, polskie wózki oznaczone jako typ 1XTamp (z odsprężynowaniem progresywnym), które powstały w wyniku modernizacji wózków typu 1XTa.
Zmodernizowane w ten sposób wagony "WAP", wyposażone równocześnie w zmieniony (ręczny i pneumatyczny) mechanizm otwierania klap, otrzymały oznaczenie typu 452V.
Z całą pewnością nie była to żadna wymiana za polskie wagony typu 401K, ponieważ dawne koleje CSD nigdy nie eksploatowały wagonów tego typu, a polskie wagony z rodziny 401K, których głównym odbiorcą były PKP, produkowane były na eksport wyłącznie dla byłych kolei radzieckich SZD.
Rzeczywiście wagony te wyposażone były pierwotnie wyłącznie w czeskie wózki (26-2.8) i dopiero w ostatnich latach część wagonów tego typu, należących do PKP Cargo, otrzymała w ramach modernizacji podczas napraw głównych, polskie wózki oznaczone jako typ 1XTamp (z odsprężynowaniem progresywnym), które powstały w wyniku modernizacji wózków typu 1XTa.
Zmodernizowane w ten sposób wagony "WAP", wyposażone równocześnie w zmieniony (ręczny i pneumatyczny) mechanizm otwierania klap, otrzymały oznaczenie typu 452V.