Zbiorniki powietrza jako zbiorniki ciśnieniowe polegają dozorowi technicznemu i jak nie przechodza próby ciśnieniowej są wymieniane na nowe. Być moze oryginalny zbiornik okazał sie zużyty i musiał być zastąpiony innym. Być moze nie dysponowano zbiornikiem o potrzebnych wymiarach by go umieścić pod ostoją dlatego zamontowano inny krótszy ale o wiekszej średnicy na pomoście. Mam tez inne podejrzenia bo sądząc po rozmieszczeniu reflektorów można przypuszczać że jest to TKh5 4. Ta lokomotywa posiadała nisko pod czołownicą zderzaki do przetaczania jakiegoś taboru technologicznego. Być może ta modyfikacja wymusiła umieszczenie zbiornika głównego w innym miejscu. Na obydwu zdjęciach TKh5 4 z boku z lewej strony jakie zamieszczono w tym wątku nie widać z tyłu pod ostoją zbiornika powietrza, za to widać z przodu technologiczne zderzaki a z tyłu w zasadzie tylko na jednym zdjęciu widać niewyraźny zarys zderzaka.
Obiecałem odnaleźć fragment korespondencji mojego kolegi Jacka i zapamiętanych przez Niego szczegółów lokomotyw TKh5 2 i 4, które spotkał w ZNTK Nowy Sącz ok roku 1977-go. Z dodatkowych informacji wynika że;
TKh5 2 była z Suchej Beskidzkiej (przypuszczalnie z jakiegoś zakładu)
TKh5 4 miała na cylindrach jeszcze fabryczne tabliczki Henschel