Witam,
po tak dlugiej przerwie spowodowana moja sytulacja zawodowa kiedy to zmienilem pracodawce, ktory z racji mojej samodzieknej pracy zazadal odemnie zlozenia egzaminow kwalifikacyjnych i BHP-owskich oraz nieprzewidzianego w moim zakresie pracy zastepczego naglego wyjazdu za granice. Po powrocie (+/- dwatygodnie temu) zastala mnie niezbyt mila niespodzianka czas pracy zmieniono w calym zakladzie z 35h / tydzien na 48 godzin (nadgodziny naturalnie mile widziane), dzis pierwszy dzien kiedy zasiadam do kompa. Pomalu powracam rownierz do korespondencji prywatnej, prosze o cierpliwosc, tu dziekuje za zdj. jak i informacje przeslane przez niektorych kolegow na priwa, na ktore krok po kroku odpisze.
Dzien dobry P. Czarniecki
Jak najbardziej odpisze Panu na panski ostatni post, musze sie troche na nowo wczytac, troche nie zrozumial Pan tego co napisalem odnosnie litery 'b', wiem dobrze, ze dla ukladu 0-2-0 jest ona przeznaczona (przecierz nie wspomnialem nic o TKb, ze sa bledne)
tylko przy G1 odeszli od poprawnego oznakowania gdyz wspomniane przezemnie lok. 0-2-1 nie mogly znalezc sie razem z innymi lok. ozn. jako - Oc - choc tak przewidywal zatwierdzony system oznaczen stworzony miedzy innymi przez prof. Czeczota o ktorym to Pan wyrazasz sie lekcewazaco (wczesniejszy Pana post). Powodem byl inny paragraf (moze wazniejszy jak ten z przydzialem liter) w/g ktorego musialy z istniejacych juz serii powstac nowe, jak zapewne Panu wiadomo przemianowan ukonczono po II w.s.
Bedac przy tym okresie czasu nalezy wspomniec, ze i tu (choc zapewne pomylkowo) tez mamy odchyl w oznakowaniu (Pu29 jako Pt31) a przeciez wiadomo 2-4-1 to 'u'.
Odnosze wrazenie, ze to co Pan osobiscie nie czytal nie slyszal od kogos kogo Pan osobiscie powaza to nie mialo faktu - Pan twierdzi ze nigdzie o G1 jako Ta1 nie jest napisane - myli sie Pan - jest -, a przy zimnych, odstawionych maszynach nie bylo zadenego problemu na spisanie ich numerow fabrycznych.
Do tematu powruce, dzis jednak chcialbym wstawic tylko obiecane kopie mojej korespondencji z jedna z kilku osob, ktore oboje znamy, Pan zarzuca mi jakobym moja wiedze zawdzieczal dopiero od tej korespondencji. Dla informacji powiem, ze zbieram ja juz od polowy lat 60-tych. lacznie z nieznanymi prawie lok. z ukladem osi 'g' i 'v'.
Zachowujac prywatnosc osob (mojego owczesnego rozmowcy tak i osob trzecich) nazwiska sa zakropkowane, wymiana info a raczej zdj. byla w obu kierunkach, gdzie ja otrzymywalem w wiekszosci zdj. z gield lub stron internetowych oraz kilku zdjec z prosba o pomoc w rozszyfrowaniu ozn. lub pochodzenia tych maszyn z zaznaczeniem o nie rozpowszechnianiu ich - mojego slowa dotrzymuje po dzis dzien, niektore z nich rozpoznaje w ksiazce o ktorej tu piszemy - zastrzezenie bylo w pelni uzasadnione.
Zdjecia, ktore ja przekazalem z taka sama prosba i przytaknieciem z jego strony znalazly sie jednak w obiegu ogolnym co stwierdzilem przy odwiedzinach w jednym ze skansenow kiedy to pokazywano mi je jako zdobyczny rarytas, choc bez opisu niezbyt wiedza co maj w rece.
Wiec pozwoli Pan ze ja sam bede ocenial osoby w/g ich postepowania i wyrazal moja osobista uzasdniona opinie a nie przyjmowal Panskiej.
Nalezy tu rowniez zaznaczyc, ze korespondencja prowadzona byla w bardzo milej kolezenskiej formie, bez uzywania wulgarnych slow nawet przy negatywnym opiniowaniu innych osob ze strony mojego rozmowcy.
Przedstawione korespondencje sa pisane przezemnie do mojego owczesnego rozmowcy, tekst jest pisany w formie dialogu tzn. slowa rozmowcy sa poprzedzone znakiem wiekszosci (wstawione automatycznie przez program) moje bez.
(Z racji ze format .doc (Microsoft Word) jest tu zablokowany wstawiam te kopie recznie jako tekst)
-------------------------------------------------------------------------
"Date: 26 Jan 2005 18:17 GMT
From:
....@t-online.de (...)
To: .......onet.pl
References: <1CrHop-18TkBc0@fwd00.sul.t-online.com>
<000e01c4ff06$e7873120$3aaedb51@alt>
<1Crh35-03lBTM0@fwd05.sul.t-online.com>
<000d01c4ff24$7f337200$3aaedb51@alt>
<1CsHPn-277qwi0@fwd02.sul.t-online.com>
<002401c50194$af3e2400$3aaedb51@alt>
<1Ct818-1deaxM0@fwd08.sul.t-online.com> <002f01c502fd$a3929040$a845e1c3@alt>
Subject: A tera od a tera...
X-Mailer: T-Online eMail 2.33
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
Halo ....!
No to zalegle poczty i przesylki uregulowane, wiec do textu...
> Wiem tylko tyle, ze byl artykul o parowozach francuskich na PKP...
> ja niestety go nie posiadam na razie - uderze do kolegi ktory zbiera
> SK od dawna moze mi zeskanuje (oczywiscie podziele sie nim z Toba)
Dziekuje, mam wszystkie nr-y od pierwszego jak rownierz te pierwsze
wydanie wowczas nazywal sie 'Parowozik'.
Tyle, ze nie pamietam w jaim n-rze byl ten artykul
> Dzieki. Podpytywalem sie ostatnio .... w ..... - powiedzial,
> ze moze takie byly, ale trzeba by bylo po numerach sprawdzic...
Jak wspomnialem ja nie mam na ten temat zadnej konkretnej info., jezeli
macie konkretne nr-y fabryczne to moge sprobowac sprawdzic, ale do tego
potrzebna jest inf. jakie numery przynalezaly do jakiej wersji napedu,
lub czy ta roznica nie polega przypadkiem z racji roznych producentow,
nie zajmowalem sie szczegolowo tym aspektem przy tej serii.
Od103...
> Oj nie ;-))) Polowalem na ta pocztowke bo to jedyne jak do tej pory
> zrodlo, gdzie bylo zdjecie tej maszyny (poza slabym zdjeciem z
> Piwonskiego i rysunkiem w ....)
B. dobra zdobycz, zapewne wowczas podalem Ci ze Od103 to dwie
zroznicowane konstrukcje i ta na tej pocztowce odpowiada polskim
nr-om inw. od 4 do 6. Te od 1 do 3 posiadaly duzy zbieralnik pary
za kominem, a za nim mniejszy juz poj. z piaskiem.
Ok102...
> Ta Ok102-2 (425) pochodzi z jakiejs niemieckiej publikacji - mam
> tylko skan strony z jej zdjeciem, myslalem, ze moze Ty to namierzysz...
> Natomiast to drugie 430 (Ok102-3) to po prostu dobrej jakosci
> skan starej fotografii.
Niestety nie przypominam sobie takiego zdjecia, a co najwazniejsze
tego textu wskazujacego na pozniejsza przynaleznosc do PKP.
Pc1...
Nie ma sprawy, zdjecie przesle
> Dzieki serdeczne za te zdjecia TKh101. W Internecie namierzylem
> podobna bawarska maszyne. Wysylam jej zdjecie (TKh101''.jpg). Czy
> dalbys rady potwierdzic, ze to ta sama seria co pozniejsza pekapowska
> TKh101?
To zdjecie rownierz posiadam, gdyz bylo moim pierwszym z tego gatunku,
ale dzis nie przedstawia zadnej wartosci (przynajmniej dla mnie) gdyz
zdobylem lebsze, ktore i Tobie przeslalem w tytule zdjecia zaznaczylem
chyba rownierz przynaleznosc nr-ow inw.
Co do tego zdjecia, to pochodzi z okresu DRG i podejrzewam jest to
zimna lok. prawdopodobnie w 1945. Rozni sie drobnymi szczegolami jnp.
tym podwieszonym zbieralnikiem pary, co w/g mnie nastapilo w zarzadzie
DRG, a wiec te 'polskie' tego nie posiadaly co za tym idzie dla
PKP-owskich bardziej odpowiadaja te wersje pierwotne i te Ci poslalem,
ale w gruncie rzeczy jest to jedna z tych dwuch (chyba DII) jakie
wystepowaly na PKP. Trzeciej wersji z tego co wiem nie bylo nie
wliczajac wersji Paletynu Renskiego, ktory jakis czas nalezal pod
Bawarie i z tad te bawarskie lok. w tym rejonie niemiec.
> W ramach podzieki za zdjecia TKh101 wysylam... zdjecie Ti102 czyli
> maszyny G5^Rm!!! (4 sztuki na PKP) Dzis znalazlem je w necie!!!
Ups' cos tu nie tak, w wykazie dyr. warszawskiej z 1920 roku (jak wiesz
posiadam kopie orginalu) sa dane dwuch egzemplarzy tej serii jak i szkic
tej lok. Jezeli zajrzysz do Piwowonskiego to jest to ten sam rys., a ten
nie pokrywa sie z tym zdjeciem jak i z tym rysunkiem ..., ktory mi
poslales w zeszlym roku.
Ponadto na zdjeciu podany jest producent 'Hartmann' czyli saska produkcja
a Ti102 to produkcja 'Henschel' czyli pruska, oparta na G5.3 a G5.4
lecz nieco rozniaca sie od tych wersji pruskich.
.... przeoczyl chyba ten fakt i przyjol ten saski jako Ti102.
Podaje dane tych dwuch warszawskich Ti102:
Nr parowozu Firma Nr.fab. rok bud. Dl.calkowita
4002 Henschel 12875 1916 17020
4003 " 12876 1916 "
gdzie stacjonowaly te dwie nastepne (w 1920r) nie wiem
> Kolejne pytanie. Nawiazujac do twoich wyjasnien o serii Th104...
> Czy parowoz na zdjeciu w pliku "G3 - grafenstaden.jpg" to nie
> przypadkiem wlasnie C3/3 z Grafenstadena? Pytam z ciekawosci.
Jezeli piszesz ze to Grafenstaden to wychodze z zalozenia ze to
odczytales na tej str. gdzie znalazles to zdjecie, ja tego nie wiem
Jak wspomnialem Th104 to produkcja Hartmana dla szwajcari gdzie
ich nr-y inw. byly 152,153 i 154 ja posiadam zdjecie tej 154, jest inna
rozrzad pary wyglada na Hausingera, a nie Allana, nr-y 152 i 153 to
rownierz kolejne nr-y fabryczne.
> Dodam, ze jest tam do sciagniecia zdjeice pruskiego G5^2 (Ti2) oraz
> chyba S5 (Pd3)...
Zajrze przy okazji
> I ostatnie na dzis pytanie. Mam pozyczonego na dwa tygodnie Rakowa. Wczoraj
> zeskanpowalem zdjecia serii parowozow, ktore byly oznaczone na PKP jako
> Tp102, Tp103, Tp104, Tr103, Tr103P, Oi102 oraz serii "S" i "S^W" Ol101.
> Znalazlem tez zdjecie parowozu serii - po polsku "Cz^N". Czy to nie
> przypadkiem Tp105??
> Aha jak chcesz Jurku to moge wyslac te skany - bedziesz mial je do swoich
> zbiorow komputerowych...
To prosze przeslij, z pamieci nie umiem odpowiedziec, wiem ze w polsce
bardziej rozpowszechniona jest pierwsze wydanie Rakowa, ja mam drugie
wydanie, jak daleko roznia sie nie wiem, ale ostroznie z porownywaniami
wiele serii jest tego samego ozn. ale pochodza z innych kol.reg. rosji.
Trzeba czytac text bo ze samych podpisow zdjec nie mozna wywnioskowac
na 100% czy to zeczywiscie ta czy inna. Tp105 to C^H firmy Lugansk,
co do Cz^N szukaj inf. w tekscie, moze znajdziesz producenta jak i opis
na jakiej koleji jezdzila lub dla jakiej koleji byla wyprodukowana
Podaj mi str. na ktorej to znalazles i przy opisie jakiej koleji.
Koncze i zalaczam zdjecia i rys.VIId"
--------------------------------------------------------------------------
Date: 27 Jan 2005 20:21 GMT
From:
....@t-online.de …
To: …@poczta.onet.pl
References: <1CrHop-18TkBc0@fwd00.sul.t-online.com>
<000e01c4ff06$e7873120$3aaedb51@alt>
<1Crh35-03lBTM0@fwd05.sul.t-online.com>
<000d01c4ff24$7f337200$3aaedb51@alt>
<1CsHPn-277qwi0@fwd02.sul.t-online.com>
<002401c50194$af3e2400$3aaedb51@alt>
<1Ct818-1deaxM0@fwd08.sul.t-online.com>
<002f01c502fd$a3929040$a845e1c3@alt>
<1Cttme-14cEaW0@fwd08.sul.t-online.com> <001201c50450$4929d420$a845e1c3@alt>
Subject: A tera od a tera...
X-Mailer: T-Online eMail 2.33
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary="_P7X_6YIWESVPH_HS4U_E4XYVH6_"
--_P7X_6YIWESVPH_HS4U_E4XYVH6_
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
Halo …!
Przygotowalem dla Ciebie pare zdjec o ktore prosiles, jak rownierz pare
dodatkowych, ktore mam nadzieje ze cie zadowola oraz ta serie ktora
pominoles w rysunkach, ale po kolei.
Tu mam prozbe abys te Oc11-Oc17 nie wysylal w calosci tylko rozloz na
dwie przesylki
A tera od a tera...
Zalaczam trzy zdjecia lokomotyw z seriiPc1 i jedno z Pd3, wszystkie te
Pc1 stacjonowaly w dyr. Bromberg i naleza do tych przejetych przez PKP
> ... - jakby co to pamietaj o mnie w sprawie Pf1 i Pf2
Zdjecia przygotowane beda w nastepnej korespondencji
> Rozumiem. Aha, a czy posiadasz zdjecie Ti103 (D3/4)?
Owszem, ale tu powtarza sie moja sytulacja ze szwajcarami - przepraszam
> Co do domniemanej Pd3 to zdjecie tej S5 jest z inna troche budka (prosta
> podstawa budy, ze wzdledu na prosty pomost)
Jeszcze nie zagladalem na tamta strone
> Dzis zalaczam zdjecie Tp102 oraz Tp103 (z racji duzej objetosci)...
Dziekuje, ja do mojego Rakowa jeszcze nie zajrzalem, ale jeszcze dzis
sprawdze czy to te samo wydanie
> Aha - Jurku czy masz moze ksiazke pt. : "Lokomotiven ziehen in den
> Krieg" - austor: Kansjurgen Wenzel, wydana przez Verlag Josef Otto
> Slezak; Wien 1977?
> Jesli nie masz jej to daj koniecznie znac - jest w niej masa
> arcyciekawych fotografii!!
Hansjurgen Wenzel - to jak w polsce Bogdan Pokropinski, nie jeszcze nie
mam jest na liscie do zakupienia
Oj musze konczyc, syn czeka niecierpliwie na dostep do computera
pozdrowienia
--------------------------------------------------------------
Date: 12 Feb 2005 09:48 GMT
From:....@t-online.de ….
To: …..@poczta.onet.pl
References: <1CrHop-18TkBc0@fwd00.sul.t-online.com>
<000e01c4ff06$e7873120$3aaedb51@alt>
<1Crh35-03lBTM0@fwd05.sul.t-online.com>
<000d01c4ff24$7f337200$3aaedb51@alt>
<1CsHPn-277qwi0@fwd02.sul.t-online.com>
<002401c50194$af3e2400$3aaedb51@alt>
<1Ct818-1deaxM0@fwd08.sul.t-online.com>
<002f01c502fd$a3929040$a845e1c3@alt>
<1Cttme-14cEaW0@fwd08.sul.t-online.com>
<001201c50450$4929d420$a845e1c3@alt>
<1CuGV5-1IXg9o0@fwd08.sul.t-online.com>
<003701c504b9$47a3b8a0$a845e1c3@alt>
<1Cubgb-1AS6wy0@fwd02.sul.t-online.com>
<003901c50572$68f31960$a845e1c3@alt>
<1CudVy-0oF01Q0@fwd08.sul.t-online.com>
<003a01c505ec$0784eda0$a845e1c3@alt>
<1Cutk2-0Ofj4S0@fwd10.sul.t-online.com>
<00ec01c506b8$40d558c0$a845e1c3@alt>
<1CzGv3-0iPOi00@fwd10.sul.t-online.com> <000201c50fb4$287344e0$0200a8c0@AURUM>
Subject: Re: A tera od a tera...
X-Mailer: T-Online eMail 2.34
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
Halo …..!
Co do zdrowia, dziekuje, wraca do normy, laboratoryjne wyniki potwierdzily
wczesniejsza diagnoze, ze to nie zlosliwy wiec skonczylo sie na wycieciu
tego co naroslo i przedwczoraj usunieto mi szwy, nie jest jedynie wiadomo
co bylo powodem i czy to sie nie powturzy, ale na dzien dzisiejszy o,key.
> Oki dzieki - zatem wysylam IX czesc osobowych...
Odbior juz Ci potwierdzilem
Ja szukajac cos interesujacego, zajrzalem do zbioru lok. nieznanych
gdzie zbieram zdjecia poderzanych lok. ze byc moze wystepowaly na PKP
i natrafilem na wszesniej zapisane zdjecie/rys. Od103 lok. od 1 do 3,
Ty przyslales mi zdjecie Od103 jak Ci wowczas podalem konstrukcja ta
odnosila sie do lok od 4 do 6, a te zdj/rys nie jest z tych przezemnie
zakupionych wiec Ci zaraz posylam co uzupelni Ci to serie w calosci
Pomimo iz zdj/rys jest troche male (ale dosc wyrazne) zadowoli Cie
i wrazie znalezienia przez Ciebie innego zdjecia tej lok. bedziesz
mial podglad porownawczy.
> Zgodnie z obietnica dolaczam... Pk2-8
Dzieki
> Czy Pk2-12 wysylalem?
Zdjecie z Pk12 na obrotnicy juz przyslales
> Dzieki serdeczne!!! Ta 0-4-0 to Tp6 jak sie nie myle ;-)))
Pod tym katem nie sprawdzalem, ale chyba tak.
> Jurku czy masz zdjecia archiwalne parowozow serii T4.1 (OKc1) oraz T9.2
> (TKi2) - bo szukam teraz takowych...?
Zapisanych nie, ale bez watpienia moge powiedziec, ze tak tylko nie
wszystkie sterowniki mamy zainstalowane i dlatego musisz poczekac,
zapisalem sobie to na liscie i jak tylko bedzie to mozliwe skopiuje
> Do obiecanych zdjec Pk2-8 i Pk2-14 dorzucam jeszcze fotke Tp108, ktora to
> zeskanowalem z tej ksiazki "Parowozy jada na wojne" - tak chyba brzmi w
> wolnym tlumaczeniu tytul tej ksiazki Hansjurgen'a Wenzel'a...
Dobre ujecie, dzieki
Wczesniej wspomnialem, ze zajme sie tymi TKw3 zalaczam wiec zestaw zrodel
TKw3, czy takie przedstawienie jest to zrozumiale?
czesc,
---------------------------------------------------------------
(w podgladzie zauwazylem wstawione buzki, sa zapewne wynikiem uzytych w korespondencji znakow)
z uszanowaniem
nieumialek