• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Te Cztery, czyli transportery (i nie tylko...)

OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Dawno nic już nie pokazywałem w tym temacie, pora więc to nadrobić i przedstawić kolejne modele z mojej kolekcji.

Okres przedświąteczny to gorący czas dla pracowników poczty i firm kurierskich. Z tego powodu pokażę trzy pojazdy przeznaczone właśnie dla nich. Wszystkie miniatury to VW T4 i zostały wykonane przez firmę WIKING.
DSCN0048 (2).JPG
DSCN0049 (2).JPG
DSCN0050 (2).JPG
DSCN0051 (2).JPG
DSCN0052 (2).JPG
DSCN0054 (2).JPG


I podsumowanie w formie porównania:
DSCN0055 (2).JPG
DSCN0056 (3).JPG


C.D.N.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Ta prezentacja też będzie w pewnym sensie na czasie, a dedykuję ja wszystkim ludziom niosącym pomoc innym pod znakiem czerwonego krzyża.

Na początek VW T4 od WIKING-a (taki no name).
Dużo podobnych jeździło w naszym PCK (podarowanych z Niemiec lub Austrii, albo zakupionych tam i sprowadzonych do Polski).
Później na bazie takich VW (ale w wersji przedłużonej) firma Kulczyk robiła karetki transportowe dla szpitali MSWiA w naszym kraju.
DSCN0057.JPG
DSCN0058 (2).JPG


Kolejny to również VW T4 (a jakże;)), ale z firmy AMW-u, i jako jeden jedyny w tej prezentacji jest w wersji przedłużonej. Ten jest już w konkretnych barwach Stowarzyszenia Samarytanin z Austrii, a dokładniej z miasta Linz. Trzeba docenić, że producent tej miniatury odwzorował bardzo ciekawe malowanie tego pojazdu, szczegółowo i wyraźnie. Również szyby przedziału medycznego są do połowy tzw. "mleczne".
DSCN0059.JPG
DSCN0060.JPG


No i trzeci bohater tej prezentacji, VW T4 dla odmiany z firmy HERPA, w barwach austriackiego Czerwonego Krzyża. Malowanie nie jest może tak finezyjne, jak u poprzednika, ale wykonane bardzo precyzyjnie i wyraźnie. Herpa też się pokusiła o "mleczne" szyby, z tym że zrobili je poprzez nadruk czarnej farby na okna, co trochę psuje efekt końcowy.
DSCN0063 (2).JPG
DSCN0064 (2).JPG


Ciekawostką jest to, że ostatni model został wykonany specjalnie dla Czerwonego Krzyża z Austrii (w ściśle limitowanej wersji wraz z pudełkiem),
w ilości 3200 egzemplarzy. Zdjęcia modelu wraz z opakowaniem:
DSCN0061 (2).JPG
DSCN0062.JPG


I jak zwykle na koniec porównanie trzech dzisiejszych bohaterów prezentacji:
DSCN0066.JPG
DSCN0067 (2).JPG


C.D.N.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
Świetne modele karetek transportowych do przewozu lżej chorych pacjentów. Zastanawia mnie tylko po co mleczne szyby boczne, skoro nie ma miejsca na nosze, a są rzędy siedzeń??? :niepewny:
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
Też się z wami zgadzam, że w tym wypadku bus z Herpy wygrywa tą rywalizację. Producent tej miniatury przyłożył się do niej.
Ale ogólnie ten ich mały bus też ma spaprane kilka kwestii.

Najważniejsza i najbardziej widoczna, to odtworzenie wycieraczek. No nie mogę patrzeć na te dwa "badyle" na przedniej szybie, coś okropnego.
To już Wiking ze swoimi wygibasami wygląda lepiej. Druga sprawa to lusterka. Fakt, są najlepiej i najwierniej odwzorowane, ale sposób ich montażu i ewentualna kwestia trzymania z nimi później modelu w pudełku pozostawia wiele do życzenia. Większość pudełek jest za ciasnych i bardzo łatwo je połamać, a ich ewentualna wymiana teoretycznie jest niemożliwa. Trzeba kleić przy jakimkolwiek uszkodzeniu. Dlatego dużo pokazywanych T4 z Herpy jest bez lusterek albo już z uszkodzonymi. No i ostatni mankament (może mniej istotny dla kolekcjonera, ale dla modelarza który chciałby dokonać jakiejś waloryzacji lub przeróbki jak najbardziej), to sposób demontażu. W większości prób demontażu tego modelu zawsze są jakieś uszkodzenia. Dlatego modele z Wikinga i AMW-u, pomimo, że do ich składania używa się kleju, są o wiele bardziej "rozbieralne" i przyjazne dla modelarza.

Zastanawia mnie tylko po co mleczne szyby boczne, skoro nie ma miejsca na nosze, a są rzędy siedzeń???
Dobra uwaga Maćku. Wydaje mi się, że w przypadku tej miniatury AMW-u się nie popisało do końca.
Poniżej zdjęcie oryginalnej karetki ze strony:
https://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/28491/Linz_-_ASBOe_-_KTW_-_15439_aD/photo/28491
28491-large.jpg


Nie znam się na typach i zastosowaniu karetek w innych krajach, ale patrząc na opis i to co widać zza szyb powyższego pojazdu, to chyba mało ma wspólnego z transportem chorych w pozycji siedzącej;). To raczej klasyczna karetka z noszami i podstawowym sprzętem medyczno-ratunkowym na pokładzie. Czemu więc producent miniatury dał do środka fotele? Jego słodka tajemnica...:LOL:

Herpa (y)(y)(y) ... nadruk czarnego na krawędziach okien -> w zasadzie wygląda jak uszczelki a to daje miły zabieg dla oka
Dokładnie, świetny element waloryzacyjny, za to dla Herpy duży +. Nawet chciało im się zaznaczyć dzieloną i przesuwaną szybę w bocznych odsuwanych drzwiach. Ale trochę jednak spaprali przy tym ten efekt "mlecznych" szyb, które u nich w tym przypadku wyglądają na po prostu brudne:D.
 

michal80

Znany użytkownik
Reakcje
82 0 0
Super kolekcja modeli T od VW. Najbardziej podobają mi się obecne VW T6 dealerskie. Dwukolorowy biało-czerwony Multivan najbardziej przypadł mi do gustu. Mieć taką kolekcję kultowej serii T to prawdziwy rarytas. Mam pytanko: Czy obecne T6 od herpy nie mają przypadkiem matowych tylnych szyb przyciemnianych ? Nie odbijają światła jak przezroczyste.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 127

Podobne wątki