• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szybka kolej w USA?

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#1
http://wiadomosci.onet.pl/1954329,441,t ... ,item.html

Technologiczny pomysł Obamy zrewolucjonizuje USA "na wieki"

Barack Obama przedstawił podczas konferencji prasowej specjalny plan rozwoju szybkiej kolei opracowany przez jego administrację. Prezydent USA podkreślił, że nowy system komunikacyjny nie tylko odciąży amerykańskie drogi, ale także pomoże Stanom Zjednoczonym uniezależnić się od dostaw ropy z zagranicy oraz rozwinąć nowe technologie – informuje serwis CNN.
Plan Obamy przewiduje powstanie 10 "międzymiastowych korytarzy", które mają powstać w Kaliforni, na północnym wschodzie, środkowym zachodzie, południowym wschodzie, na Wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, na Florydzie i na Wschodnim Wybrzeżu. Prace mają być sfinansowane z budżetu federalnego.

"Korytarze" będą mieć długość od 160 do 900 km. Maksymalna prędkość poruszających się w nich pociągów ma wynosić 240 km/h.
REKLAMA


- Mój plan dotyczący szybkiej kolei sprawi, że zostaną opracowane technologiczne innowacje, dzięki którym zmieni się sposób podróżowania po Ameryce. Musimy zacząć rozwijać transport ekologiczny, który nie będzie wyrządzał szkód środowisku naturalnemu – powiedział Barack Obama. – To zmieni naszą rzeczywistość na wieki – dodał.

Obama powołał się przy tym na sukces szybkiej kolei w takich krajach jak Francja i Hiszpania. Szybka kolej w USA zostanie sfinansowana zarówno z pieniędzy wydawanych w ramach pakietu pomocowego, wartego 787 mld dolarów, jak i 5-letniego planu inwestycyjnego, który ma kosztować 5 mld dolarów.

Wcześniej o inwestycje transportowe zaapelowali gubernatorzy środkowych stanów USA. W myśl nowego planu, głównym węzłem komunikacyjnym będzie Chicago; węzeł będzie obsługiwał nie tylko Illinois, ale także takie stany jak Missouri, Michigan i Wisconsin.
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
62 9 2
#2
Mowili cos o tym tu w wiadomosciach wczoraj rano,ale jak zawsze tylko mowia bo Obama nie jest pierwszym. :D
Jak tylko mieszkam w USA,to caly czas o tym slysze,a mieszkam juz dosc dlugo i do tej pory nic sie nie zmienilo.Dotychczas powstala tylko Acela z Bostonu do Washigton DC i nic wiecej.Zreszta i tak Acela jest zbudowana dla amtraka przez bombardiera.Po drugie beda musieli wybudowac nowe drogi kolejowe,czyli takie po ktorych porusza sie acela.Na styl europejski.Niestety amerykanie do tej pory przy wymianie szyn,podkladow czy wogole jak remontuja nawierzchnie kolejowa,stosuja technolegie sprzed ponad 100 lat.Czyli drewno i gwozdzie. :D Do takich szybkosci to sie nie nadaje. Choc bedac w Dallas i Fort Worth zdziwilem sie bo tam na stacji byly tory na zelbetonach z dociskami sprezynowymi. :shock:
Jadac pociagiem z michigan do texasu,bujalo jak na morzu i trzeba bylo sie trzymac miejscami zeby sie nie wywrocic chcac przejsc do sasiedniego wagonu czy lazienki. :D
 
D

Dariusz

Gość
#3
Sebastian B. napisał(a):
Niestety amerykanie do tej pory przy wymianie szyn,podkladow czy wogole jak remontuja nawierzchnie kolejowa,stosuja technolegie sprzed ponad 100 lat.Czyli drewno i gwozdzie.
Nieprawda Seba. Zobacz nowe magistrale. Spolki kolejowe maja sie doskonale mimo kryzysu i ich akcje nawet rosna. W Europie kolej jest dotowana przez panstwo. Pomysl Obamy to mrzonki i bedzie z tego wielki smrod czyli utopione pieniadze podatnika (do czasu). Marzy mu sie socjalizm i panstwowy transport na podobienstwo PKP z armia urzedasow dotowany przez podatnikow ale to nie przejdzie.
Kolej pasazerska jest i musi byc dotowana bo na siebie nie zarobi i kto za to bedzie placil. To utopione pieniadze. No i trzeba wybudowac nowe tory bo spolki towarowe przeciez im swoich nie oddadza bo z jakiej racji. To wlasnosc prywatna.
Acela zdala egzamin ale:
1. Jezdzi po wlasnych torach.
2. Korytarz miedzy Bostonem a Waszyngtonem charakteryzuje sie duzym zageszczeniem miast i tam byl od zawsze duzy ruch pasazerski.
W Europie sa male odleglosci a zabudowa jest gesta ale tu nie. Za 2 lata wypieprza socjaldemokratow z Kongresu i jego plany trafi szlag a za 4 lata tego pajaca Obamy juz nie bedzie. Juz sie powoli ludziom zaczynaja otwierac oczy jak widza co on wyprawia.
Pociagami w USA na duze odleglosci sie nie jezdzi i jezdzic nigdy nie bedzie bo jest to nieoplacalne. Samolotem z takiego Chicago zawsze szybciej dolecisz do NY i taniej.
Jezdzilem roznymi pociagami w USA i zauwazylem ze najwiecej wsrod pasazerow jest emerytow, ktorym sie po prostu nigdzie nie spieszy albo takich wariatow jak ja co kochaja pociagi.
A to gadanie o transporcie ekologicznym to jedna wielka sciema.
 
A

Anonymous

Gość
#4
ciekma napisał(a):
Dotowana przez państwo kolej w USA?
Ktoś tu chyba chce kulkę ;)
Tylko wcześniej Madonna zaśpiewa "Happy birthday to you" :)
Powiedz to w ambasadzie USA jak będziesz o wize sie starał.
ps. do Chinoli byle komu dają , do stanów prawie nikomu , przez takie durne gadki jak twoje
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#5
No faktycznie oszołomy.

Pociagami w USA na duze odleglosci sie nie jezdzi i jezdzic nigdy nie bedzie bo jest to nieoplacalne. Samolotem z takiego Chicago zawsze szybciej dolecisz do NY i taniej.
A wystarczy zajrzeć do ciut mniej brukowato-oszołomskich publikatorów niż onet aby przeczytać że:

new corridors are future links between the San Francisco area and Sacramento, Los Angeles and San Diego.
...
A route based in New England would link Boston, Montreal in Canada, Portland, Springfield, New Haven and Albany, while the plan forsees a new rail hub network in Chicago linking midwest cities including Milwaukee, St. Louis, Kansas City Detroit and Indianapolis
a więc nikt nie świruje w temacie kolei transkontynentalnej, tylko chodzi o odległości na których kolej jest konkurencyjna zarówno dla aut jak i dla samolotów.

do stanów prawie nikomu , przez takie durne gadki jak twoje
Serio? A ja myślałem że to przez pracę na czarno i duży udział w loterii wizowej,
a tu patrz,to wszystko przeze mnie, bo porównałem Obamę do Kennedy'ego;
jeden i drugi wkurzał kartele zbrojeniowe i naftowe
W każdym razie przepraszam wszystkich którzy nie dostali przeze mnie wizy, co prawda osobiście nie znam nikogo takiego kto się starał i nie dostał.

Ps. ustawiłem mój sarkazm na autodelete, aby google go łatwo nie znalazł i nie doniósł do ambasady USA,
ale mnie oszołom kolejkowy zacytował i teraz to już na pewno nikt nie dostanie wizy ;(
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
62 9 2
#6
Moze nowe juz buduja po ludzku Darku,nie mowie ze nie.Ale jadac w Texasie to linie byly remontowane w zeszlym roku na kilku odcinkach,a dokladniej mowiac jezdzilo tylko z tego co widzialem Union Pacifik.Remontowali nawierznie i torowisko z podkladami bylo wymieniane i zadnych nowych rzeczy nie zakladali.Szyny przybijane do podkladow na gwozdzie jak do tej pory. Wcale nie powiedzialem,ze nowych magistrali nie buduja na zelbetonach,ale niestety jest to zadkosc jak narazie i tylko niektore odcinki je posiadaja.
Z reszta co tu duzo mowic,sam widzisz jaka jest tutaj prowizorka,nawet biorac sposob budowania domow. :razz:

Ale na temat.Jesli faktycznie powstanie taka kolej z wezlem w Chicago i bedzie to szybka kolej to te 500 km z detroit do chicago pokonamy w okolo 3 godzinki.Oczywiscie wliczajac postoj pociagu w kilku miejscach po drodze. :D
 
D

Dariusz

Gość
#7
Sebastian B. napisał(a):
Szyny przybijane do podkladow na gwozdzie jak do tej pory. Wcale nie powiedzialem,ze nowych magistrali nie buduja na zelbetonach,ale niestety jest to zadkosc jak narazie i tylko niektore odcinki je posiadaja.
Z reszta co tu duzo mowic,sam widzisz jaka jest tutaj prowizorka,nawet biorac sposob budowania domow
Nie jest rzadkosc. Tam gdzie sie to nieoplaca nikt nie bedzie dawal podkladow zelbetowych. Kolej ma na siebie zarabiac i sama wie lepiej ile i jak przeznaczac na infrastrukture. W Europie moga sobie robic i podklady ze zlota bo tam kolej jest DOTOWANA przez panstwo. Zabierz im dotacje to zobaczymy jak dlugo to pociagnie.
A do Detroit wole pojechac autem niz tym szybkim pociagiem bo co dalej? To nie miasto europejskie gdzie sobie wszedzie z dworca podjedziesz autobusem ,tramwajem czy metrem. Wysiadziesz na dworcu i dalej co z buta pojdziesz? Jeszcze w Chicago to pol biedy bo mamy kolej podmiejska i autobusy.
ciekma napisał(a):
A route based in New England would link Boston, Montreal in Canada, Portland, Springfield, New Haven and Albany, while the plan forsees a new rail hub network in Chicago linking midwest cities including Milwaukee, St. Louis, Kansas City Detroit and Indianapolis
Na pewno ciekma ma tu racje choc co do celowosci szybkiej kolei miedzy Chicago i Milwaukee to bym mial watpliwosci. Tam jest tak blisko, ze szybciej dojedziesz autem niz pociagiem. Zanim dojedziesz do dworca w Chicago juz jestes w polowie drogi do Milwaukee. Szybki pociag nie zwiekszy frekwencji na tej trasie. Tak samo laczenie niewielkiego Portland w Maine z Bostonem czy Albany. Zreszta to sa miliardowe inwestycje bo trzeba wybudowac calkiem nowe linie na nowych terenach, ktore trzeba wykupic i ktos za to musi zaplacic. Mnie sie nie usmiecha podnoszenie podatku od benzyny czy nieruchomosci dlatego w przyszlym roku wyprowadzam sie do Teksasu albo na Floryde. Pier....e ich szybkie pociagi.
ciekma napisał(a):
bo porównałem Obamę do Kennedy'ego;
:D
Porownanie bylo trafne. Kennedy tez mial glupie pomysly. W Chicago za pieniadze uczciwie pracujacych podatnikow wybudowal dzielnice blokow dla czarnej biedoty. Oczywiscie ta biedota za nic nie placila a skoro bylo za darmo to budynki byly masowo dewastowane i staly sie siedliskiem gangow. Policja sie tam nawet nie pojawiala. Niedawno je wszystkie wyburzono. Byl nawet pomysl zeby ta cholote pozniej przesiedlic do dzielnic gdzie mieszkaja ludzie ale zrobil sie szum i radni porzadnych dzielnic sie nie zgodzili. Ot taki pomysl jak zmarnowac pieniadze podatnika.
A z wizami panowie to skonczcie bo tu sie teraz nawet do roboty nie oplaca przyjezdzac a jeszcze wiecej socjal-pomyslow Obamy i do roboty bedzie sie jezdzic ale z USA.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.539 252 31
#9
ciekma napisał(a):
Dotowana przez państwo kolej w USA?
Ktoś tu chyba chce kulkę ;)
Tylko wcześniej Madonna zaśpiewa "Happy birthday to you" :)
spoko ,wiele państw dotuje swój przemysł, chociażby w unii , Niemcy dotują stocznie , Francuzi motoryzacje , Hiszpanie -kolej, rządy są po to by pomagać narodowi w tym jego gospodarce, bo to naród ich wybiera, na nas nie patrz lepiej bo stracisz humor.
 

Podobne wątki