Przeglądając zdjęcia w necie natrafiłem na ciekawostkę pokazaną na zdjęciu poniżej. Parowóz TKt48 oprócz konwencjonalnej gwizdawki został wyposażony w syrenę, najpewniej pneumatyczną. Nasunęło mi się kilka pytań, może ktoś wie...
1. Czym była podyktowana taka przeróbka?
2. Czy była to praktyka powszechna na PKP czy też dotyczyła tylko jednego/kilku maszyn?
3. Czy oprócz syreny na dymnicy stosowało się też drugą na tendrze do sygnalizacji podczas jazdy w tył. Nie znalazłem zdjęcia tego parowozu z drugiego profilu
Zdjęcie pochodzi z drugiej połowy lat 80tych
Za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z góry dziękuję.
1. Czym była podyktowana taka przeróbka?
2. Czy była to praktyka powszechna na PKP czy też dotyczyła tylko jednego/kilku maszyn?
3. Czy oprócz syreny na dymnicy stosowało się też drugą na tendrze do sygnalizacji podczas jazdy w tył. Nie znalazłem zdjęcia tego parowozu z drugiego profilu
Zdjęcie pochodzi z drugiej połowy lat 80tych
Za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z góry dziękuję.