Witam,
Na wstępie pozwolę sobie zacytować fragment krytyki Pana K. Koja odnośnie modelu węglarki "Klagenfurt" firmy Roco.
To skłonilo mnie do zastanowienia się nad oznaczeniem cyfrowym macierzystych ZNTK. Oto wynik:
- ZNTK Pruszków - 1
- ZNTK Gliwice - 2
- ZNTK Ostrów Wielkopolski - 3
- ZNTK Bydgoszcz - 4
- ZNTK Gdańsk - 5
- ZNTK Stargard Szczeciński - 6
- ZNTK Ostróda - 7
- ZNTK Łapy - 8
Proszę o zweryfikowanie, ponieważ nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.
Dziękuję i pozdrawiam.
Na wstępie pozwolę sobie zacytować fragment krytyki Pana K. Koja odnośnie modelu węglarki "Klagenfurt" firmy Roco.
Przydział wagonu tego typu do ZNTK Stargard we wczesnych latach 60 jest co najmniej wątpliwy, ponieważ węglarki niemieckiej budowy wojennej "Klagenfurt", a także "Villach" i "Linz", przydzielone były wówczas przede wszystkim do ZNTK Bydgoszcz. Oczywiście, wagon przydzielony do ZNTK Bydgoszcz mógł przejść naprawę okresową w innym ZNTK, a nawet w WGW (co zdarzało się bardzo często), jednak na ostoi wagonu powinno znaleźć się oznaczenie cyfrowe macierzystych ZNTK (w tym przypadku "4" zamiast "6"), a na ścianach czołowych odpowiednia nazwa zakładów macierzystych (w tym przypadku ZNTK Bydgoszcz, zamiast ZNTK Stargard).
- ZNTK Pruszków - 1
- ZNTK Gliwice - 2
- ZNTK Ostrów Wielkopolski - 3
- ZNTK Bydgoszcz - 4
- ZNTK Gdańsk - 5
- ZNTK Stargard Szczeciński - 6
- ZNTK Ostróda - 7
- ZNTK Łapy - 8
Proszę o zweryfikowanie, ponieważ nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.
Dziękuję i pozdrawiam.