1. Semafor pięciokomorowy, druga od góry komora świetlna nieczynna, komora światła białego może świecić światłem ciągłym i migającym. Semafor ten może podawać następujące sygnały: S1, S2, S5, S10, Sz, Ms2. Takie sygnały zwykle podają semafory wyjazdowe i drogowskazowe.
2. Semafor pięciokomorowy, wszystkie komory świetlne czynne, komora światła białego świeci wyłącznie światłem migowym. Na semaforze tym można podać następujące sygnały: S1, S2, S5, S10, S13 i Sz. Sygnały takie zwykle podają semafory wjazdowe.
3. Sygnalizator powtarzający. Środkowa komora nieczynna, górna komora światła pomarańczowego może świecić światłem ciągłym i migowym. Sygnalizator ten podaje dwa sygnały: Sp1 i Sp4 (takie sygnalizatory powtarzające są na stacji Kraków Główny).
4. Jest to semafor zaporowy (w obecnych przepisach nie ma tarczy zaporowej świetlnej). Dolna komora światła białego może świecić światłem ciągłym i migowym. Może podawać trzy sygnały: S1, Ms2 i Sz.
5. Tarcza manewrowa.
6. Sygnalizator sygnału zastępczego. Komora światła białego świeci tylko światłem migowym.
Pogrubiony symbol komory świetlnej oznacza, że ta komora się świeci (w ten sposób oznacza się na schematach stan zasadniczy sygnalizatorów).
Kształtowym odnośnikiem semaforów 1 i 2 byłby semafor dwuramienny – w zależności od wyświetlanych sygnałów – byłby to semafor z ramionami sprzężonymi lub rozprzężonymi.
Kształtowym odnośnikiem semafora 4 byłaby kształtowa tarcza zaporowa.
Dla tarczy manewrowej (5) odnośnikiem kształtowym jest kształtowa tarcza manewrowa.
Sygnalizator powtarzający i sygnalizator sygnału zastępczego nie mają odnośników kształtowych.