• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stukotanie kół, jak uzyskać dobry dźwięk jaka kolejka??

Torki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam,
Jestem początkujący i próbowałem znaleźć odpowiedź na moje pytanie w temacie,ale mi się nie udało:(
Słyszałem na filmikach stukotanie kół wagonów na makiecie i zastanawia mnie to czy to zależy od torów czy trzeba coś przerobić?? Sorry, że zacząłem nowy temat, ale jak nie wpisałem w szukaj tak nic nie znalazłem:(
Tak samo zastanawiają mnie sprzęgi, które lepsze bo ja posiadam starą kolejkę z 69 ze sprzęgami PIKO i bywa, że wagony odczepiają się podczas jazdy, wiem że torowisko powinno być równe, ale nie robię jakichś nagłych załamań torów bo od tego się na pewno rozczepią:) Na razie jestem w trakcie wykończenia dioramy, w przyszłości jest plan makiety:) Na razie chcę się trochę nauczyć coś więcej o tym hobby:)

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
Tabor będzie stukać jeżeli zastosujesz tory z połączeniami, a nie typu flex czyli długie odcinki bez przerw. Jeśli chcesz uzyskać stukotanie przy zastosowaniu torów typu flex to można do jednego wagonu w każdym składzie zamontować odpowiedni dekoder dźwiękowy z wgranym odgłosem stukania. Być może właśnie to widziałeś na filmikach na Yuotube.
W starych wagonach może być trudno wymienić sprzęgi na nowe. Proponuje dobrać wagony tak, by w sąsiednich sprzęgi były na tej samej wysokości i ewentualnie lekko dogiąć aby się nie rozłączały. Da się zrobić. Też mam trochę starego taboru z czasów dzieciństwa i sprzęgi trzymają jak trzeba.

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.223 66 5
Witaj na forum! :)