• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Strażaki Kozaa - podejście drugie

OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
777 2 0
Magirusy podobają mi się wszystkie bez wyjątku , kiedyś w wolnym czasie mógłbyś zrobić fotkę grupową wszystkich Twoich Magirusów
Fajny pomysł ale mój namiot bezcieniowy tego nie udźwignie:)
Będę musiał obmyślić jakąś inną metodę.

Dziś zrobimy małą przerwę od Magirusów z Duisburga na rzecz klasycznych poloników.
W 1989 roku do łódzkiej straży pożarnej trafiły dwa bezkompromisowe gaśnicze Stary 266 z zabudową pożarniczą ze stajni Zakładu Budowy Maszyn Osiny. Na legendarnym terenowym podwoziu zamontowano zabudowę wyposażoną w zbiornik na 2500 l. wody i motopompę pożarniczą. Przewidziano też miejsce dla 4 strażaków i podstawową armaturę pożarniczą.
Bardzo szybko okazało się, że doskonałe własności terenowe w płaskiej i równej Łodzi nie szczególnie się przydają a wszystkie inne cechy eksploatacyjne takie jak czas dojazdu, ergonomia czy ilość miejsca na sprzęt w zabudowie wypadają zdecydowanie gorzej niż w standardowych wtedy Starach 244 Jelczach 005/008. Różnica musiała być dość znacząca na niekorzyść Stara 266 bo mimo okresu szalejącego kryzysu początku lat 90 oba samochody bardzo szybko zniknęły z wyposażenia zawodowej straży pożarnej. Jeden przez długie lata błąkał się po podłódzkich komendach powiatowych straży pożarnej, drugi trafił w ręce ochotników z OSP Andrzejów.
Twierdzeniem, że jakoby nasz najlepszy na świecie, legendarny, idealny Star 266 sobie z czymś nie poradził zyskałem sobie już kilku dozgonnych wrogów wśród wyznawców polskiej motoryzacji. Cóż, wiem nie od dzisiaj, że mam prawdziwy dar do zjednywania sobie ludzi :)

Kilka słów na temat samego modelu ponieważ to u mnie nowość.
Model to wydruk 3d od kolegi Rotor72
rotorkorabit.blogspot.com

Nie licząc kilku Żuków od A&S to moje pierwsze zetknięcie z wydrukami 3d. Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka - olbrzymia ilość i filigranowość detali. Pozytywnie zaskoczyła mnie łatwość i szybkość obróbki elementów. Dzięki temu model składa się na prawdę szybko i bezproblemowo. Idealne rozwiązanie dla osoby z deficytem wolnego czasu.
Z czystym sumieniem polecam :)

Dość gadania, w myśl zasady, że jeden obraz wart tysiąca słów.
DSC_6637.JPG
DSC_6638.JPG
DSC_6639.JPG
DSC_6640.JPG

I wspólne zdjęcie z ziomkiem o tych samych parametrach gaśniczych na podwoziu Stara 244. Oba samochody w oznaczeniach oddziału 9.
DSC_6641.JPG

Jako małe uzupełnienie Starów z 9 zrobiłem jeszcze lekkiego technika z tego oddziału.
Jako nastolatek z wielkim entuzjazmem odnotowałem pojawienie się T4 w PSP. Te samochody wydawały mi się takie zwinne, szybkie i... zachodnie w porównaniu z naszymi Starami i Jelczami.
Niemal każdy oddział w Łodzi dostał takiego VW T4 z wyposażeniem do ratownictwa technicznego. Służyły bardzo długo. Po zastąpieniu ich w funkcji ratownictwa technicznego nowszymi samochodami woziły np skokochron czy służyły jako samochody oświetleniowe - jak prezentowany egzemplarz.
DSC_6644.JPG
DSC_6645.JPG
DSC_6646.JPG
DSC_6647.JPG

DSC_6642.JPG
DSC_6643.JPG
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
777 2 0
Dzięki za wszystkie komentarze.
Dziś kolejne podsumowanie, tym razem straży pożarnej z za wielkiej wody. Okazją jest zakup ostatniego brakującego modelu pożarniczego z oferty Athearna.
Przed Państwem Ford C z zabudową RESCUE czyli według naszych standardów ratownictwo techniczne.

Przy okazji tego zakupu mogłem się przekonać, że nawet sprawdzeni sprzedawcy mogą wystawić nas do wiatru.
Zamówiłem go w niemieckim sklepie na Ebayu gdzie wcześniej kupiłem większość modeli Athearna z kolekcji. Nigdy nie było żadnego problemu, jak raz dostałem zły model to też błyskawicznie doszliśmy do porozumienia. Ostatni model nie doszedł. Wysłany zwykłym listem więc szukaj wiatru w polu. Na wiadomości do sprzedawcy zero odzewu. Początkowo byłem przekonany, że przesyłka zginęła ale po braku reakcji sprzedającego zastanawiam się czy w ogóle została wysłana. Ostatecznie po kilku miesiącach kasę zwrócił mi bank (płatność kartą kredytową) ale niesmak pozostał.
Prezentowany model kupił mi kolega z Niemiec za co mu bardzo dziękuję :)

DSC_6648.JPG
DSC_6649.JPG

DSC_6650.JPG
DSC_6651.JPG


Technik z innymi Fordami C z zestawu "żółtego":
DSC_6653.JPG
DSC_6654.JPG

I komplet żółtych nie mieszczących się w namiocie bezcieniowym:
DSC_6661.JPG


Zabudowa RESCUE na trzech różnych podwoziach:
DSC_6660.JPG

I reszta modeli Athearna:
DSC_6662.JPG
DSC_6663.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
Piękne te amerykańskie wozy strażackie. Co jeden to fajniejszy. Gratuluję zdobycia takich zacnych modeli. (y)(y)(y)
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
777 2 0
Troszkę mnie nie było bo trzeba było szykować nowe modele :)

Dzisiejsza prezentacja odbędzie się pod hasłem:
"A może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady"
Jeśli ktoś zrobi to wystarczająco szybko to będzie miał szansę zobaczyć na żywo pierwowzór prezentowanego dziś modelu.
Trzeba to zrobić szybko bo OSP Tarnowiec dostała kilka dni temu nowe auto więc Star najpewniej powędruje w świat.
Tak więc dziś zapraszam do obejrzenia modelu Stara 266 z zabudową gaśniczą firmy Bonex.
Ten 266 jest już bardzo ucywilizowany w porównaniu z prezentowaną wcześniej bezkompromisową (żeby nie powiedzieć prymitywną) zabudową firmy Osiny. Mamy tu już całkiem wygodną kabinę załogową i sensowne skrytki na sprzęt i autopompę. Wprawdzie chyba już na zawsze pozostanie tajemnicą inżynierów firmy Bonex czemu wybrali akurat taki układ zabudowy ze zbiornikiem wody poprzecznie za kabiną.
Mimo ucywilizowania i długiego tylnego zwisu Star zachował terenowy pazur co widać i w modelu.

Model w formie wydruku 3d wyszedł z pod ręki naszego forumowego kolegi Henryka - Rotor72
Podobnie jak wcześniejsze produkty Henryka składa się bezproblemowo.
Model został sklejony bez szlifowania więc każdy może ocenić jaka jest struktura powierzchni wydruku.

Zapraszam do oglądania:
244749379_7006075882751470_1182957759886890973_n.jpg
245041251_190698136428167_1077281630622971693_n.jpg
244740005_371539188013099_4955004829754581741_n.jpg
244763095_428279558657254_4788121932336466936_n.jpg
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
777 2 0
Dziękuję wszystkim za pozytywne komentarze.
Astro - odpowiadając na twoje pytanie podwozie jest 1991 roku. Najprawdopodobniej na początku miał zabudowę firmy Osiny ( zbliżoną do pierwszego prezentowanego 266). Nie potrafię powiedzieć kiedy zabudowa została wymieniona.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Pojazdy specjalistyczne 77

Podobne wątki