• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Sterowanie semaforami/rozjazdami

Ruger

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam. Jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę (totalnym). O ile składami steruję cyfrowo o tyle sygnalizacją planuję analogowo. Rozjazami (całe torowisko jest już przyklejone do podłoża) staruję w prosty spoasób takimi (poniżej) analogowymi połączonymi szeregowo przełącznikami Kato. Czy myślicie że jest sens prbować jakoś to łączyć w "zależność" z semaforami (jeszcze ich nawet nie mam), czy raczej pozostać przy prostym zmienianiu sygnału na semaforze za pomocą jakiegoś pulpitu całkowicie niezależnie od sterowanymi poniższymi przełącznikami rozjazdami ? Makieta ma odzwierciedlać kolej USA gdzie często nawet nie stosuje się semaforów ale jednak chciałbym aby jakieś się znalazły , zwłaszcza że miejsca mam dość dużo, (skala N, makieta 350cm x 100cm)
 

Załączniki

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 1
#2
Ogolnie tak, ale elektronikowi-hobbyscie jest z takimi wynalazkami duzo duzo latwiej. Jezeli cos kumasz z elektroniki lub chcesz sie nauczyc to jak najbardziej, jak nie to daj tabliczke "Yard Limit" na wjezdzie na glowna stacje twojej makiety i semafory masz z głowy.

Technikalia:
Przelaczniki sa marki KATO z tego co widze, zwrotki tez? Ile przewodow idzie z przelacznika do zwrotki? Dobrze pamietam ze dwa?
 
OP
OP
R

Ruger

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Tak, tez Kato. Przewody dwa. Chciałbym dać jednak jakieś swietlne semafory ze względów na to że dodają makiecie uroku. W USA są często montowane na bramach lub wysięgnikach w kształcie Y i o czymś takim myślę.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 1
#4