• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Stare tory Marklin

Miniekzgr

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam.Jako,że jestem początkujący mam pytanie.Mam tory Marklin trzyszynowe na nasypie metalowym.Mam też lokomotywy Piko.Jak się domyślacie nie działa lokomotywa żadna.Co zrobić, przestroić żeby jeździła? Czy zostaje tylko wymiana taboru na marklinowy czy zmiana torów? Dodam,że torów mam ok 30 metrów.Prosze o zrozumienie i w miarę proste tłumaczenie

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.103 24 8
Maerklin jest systemem 3-szynowym AC, a regularne Piko działa w systemie 2-szynowym DC. Wszystkie wagony DC bez problemu będą jeżdziły po torach Maerklina, natomiast w drugą stronę, czyli w przypadku wagonów Maerklina na tory DC trzeba byłoby im zmienić koła.
Co do lokomotyw PIKO potrzebna jest drobna przeróbka i dodanie płozy, która będzie zbierała prąd z trzeciej szyny systemu AC. Jako płozę polecam produkt firmy Brawa, bo są dość ciche. Nie jest to technicznie bardzo trudne dla osób, którym znana jest elektronika ;), ale w razie czego polecam przeróbkę u kolegów @karol_mar lub @Elvis. U mnie wszystkie Piko i inne "śmigają" równie sprawnie jak Maerklin.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.803 570 30