• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK STADLER EuroDual 159 101-5, Captrain, Sudexpress S1591011

OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#3
Jak z jakością modelu? Trafiłem kiedyś na stronę tego producenta i te modele robiły wrażenie.
Super delikatne detale. Nie żałuję zakupu. Tę lokomotywę pomimo ceny musiałem kupić. Aż boję się wziąć ją do ręki.
Zauważone mankamenty dla moich wymagań:
Wyraźnie większe opory jazdy na małych łukach. Przy tej masie modelu "oponki" na kołach są zbędne. Prawdopodobnie zostaną wymienione koła.
Związane z tym problemy z bardzo wolną jazdą szczególnie na małych łukach.
Do pracy manewrowej lokomotywa musi pełzać, więc będzie wymiana silnika i sterowanie wifi.
Ponieważ jest to wersja analogowa światła przy tak małej prędkości nie zapalają się, ale jeszcze nie dojrzałem do otwarcia obudowy.
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#6
Fenomenalny dźwięk. To z głośnika lokomotywy, czy stosujesz coś w stylu Rolling Thunder?
Wersja analogowa z dźwiękiem i to działającym na postoju???
Jest to próba odegrania manewrów lokomotywy EuroDual na bocznicy zakładu przemysłowego przy wykorzystaniu oryginalnego scenariusza
i nagrania dźwiękowego z youtube.
Materiał źródłowy:
Dźwięk oryginalny podłożony pod nagranie filmowe odtwarzanej na makiecie scenki. Jakość dźwięku jest taka, jaką posiada oryginalne
nagranie.
 

alienik

Użytkownik
NAMR
Reakcje
97 0 0
#8
Wersja analogowa z dźwiękiem i to działającym na postoju???
Analog z dźwiękiem działającym (w ograniczonym zakresie) na postoju nie jest niemożliwy. Bawiła się w to swego czasu amerykańska firma Broadway Limited wydając serię BlueLine. Po osiągnięciu odpowiedniej wartości napięcia odgrywa się tam sekwencja startowa lokomotywy i potem gra silnik na biegu jałowym z włączającą się w losowych odstępach sprężarką (zgaduję, że przed silnikiem wlutowany jest dodatkowy rezystor, który zapobiega ruchowi lokomotywy przy niskim napięciu, umożliwiając załączenie się układu dźwiękowego na postoju).
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#9
Podstawowa modernizacja EuroDual 159 101-5 ,Captrain, Sudexpress S1591011 Wi-Fi zakończona.
1. Oprogramowanie Visuino.
2. Pulpit sterowniczy SerialComInstruments.
3. Sterowanie za pomocą WiFi.
4. Silnik z dwustronnie wyprowadzoną ośką oraz sterowanie BLDC.
5. Wszystkie osie napędzane.
6. Zasilanie akumulatorowe 7,4V 1200mAh.
7. Pomiar prędkości, drogi, napięcia i prądu - informacja zwrotna.
8. Ponad 3 godziny ciągłej jazdy przy prędkości 70 km/h.
9. Tryb pracy manewrowy (0 do 14 km/h) i liniowy (5 do 70 km/h ograniczony ze względów bezpieczeństwa).
10. Światła zmieniające się automatycznie zależnie od kierunku jazdy.
i najważniejsze
11. Obudowa dała się zamknąć i nic nie odpadło.

Lokomotywa na zwrotnicach Märklina ani razu nie wykoleiła się.
Gumki (oponki), zgodnie z moją filozofią, zostały usunięte a ten zestaw kołowy został zamontowany jako środkowy.
Ale ulga, jak lokomotywa jeździ po każdych systemach torów i przy zerowych jąkaniach.
Wreszcie można humanitarnie podjechać i podczepić skład.
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#11
Dzisiaj wyniki testu dystansu i niezawodności:
Ponad 4,5 godziny ciągłej jazdy przy prędkości 60 do 70 km/h.
Przejechany dystans 312 km (to wychodzi dla modelu 3,58 km).
Wózki pozostały nasmarowane fabrycznie dosyć gęstym smarem. W porównaniu z poprzednio
modernizowanym Dragonem opory toczenia są znacznie większe.
Zero zatrzymań i zero wykolejeń.
Na torze zewnętrznym Bartuś testuje swój urodzinowy (pięć/sześć lat) prezent - Piko 97929 ICE3.
Bez problemu, na podstawie złącz, rozszyfrował kolejność członów.
20230125_195439 r.jpg
20230103_224538 r.jpg
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.220 52 6
#12
Ja jestemm totalny amator w tych sprawach więc nawet nie wiem jak się steruje lokomotywą przez WiFi, bo od zawsze mam rocowskiego multimousea, ale co to znaczy : zasilanie akumulatorowe?
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#13
Ja jestemm totalny amator w tych sprawach więc nawet nie wiem jak się steruje lokomotywą przez WiFi, bo od zawsze mam rocowskiego multimousea, ale co to znaczy : zasilanie akumulatorowe?
Źródłem zasilania lokomotywy są dwa akumulatorki litowo polimerowe o napięciu 3,7 V i pojemności 1200 mAh połączone
szeregowo.
20230103_171203 r.jpg
Natomiast połączenie Wi-Fi służy do dwustronnej bezprzewodowej łączności między lokomotywą a manipulatorem (w uproszczeniu odpowiednik
"Fredka"). Do lokomotywy wysyłane są ustawienia kierunku jazdy, trybu jazdy, wymaganej prędkości. Wracają natomiast informacje o przejechanym
dystansie, wybranym trybie jazdy, wybranym kierunku, aktualnej prędkości, łącznym napięciu akumulatorków i całkowitym poborze prądu.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.737 125 86
#14
Czytając o tych akumulatorach jeszcze raz spojrzałem czy to na pewno skala 1/87 ;) Czyli jesteś niezależny i możesz 'brykać' bez zasilacza ;)
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#15
Czytając o tych akumulatorach jeszcze raz spojrzałem czy to na pewno skala 1/87 ;) Czyli jesteś niezależny i możesz 'brykać' bez zasilacza ;)
Tak, mogę jeździć bez zasilacza, po torach w każdym systemie DC, AC, Dcc a nawet całkowicie plastikowym np. Marklina.
Koła są od siebie galwanicznie odizolowane. W tej chwili na makiecie środkowy fragment torów zasilany jest systemem Marklina,
zewnętrzny systemem DC. W tej sytuacji ICE 3 Piko może jeździć tylko na zewnętrznym obwodzie, natomiast EuroDual wszędzie.