• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja PKP Mikołajki

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#1
Cześć, jakiś miesiąc temu zaciekawiłem się stacją Mikołajki i postanowiłem ją odwzorować w skali 1:87 z epoki IV. Przychodzę również z pytaniem odnośnie tego czy ktoś z was wie
jak wyglądały mieszkania na piętrze budynku. Samą stacje planuję rozpocząć w przyszłym roku i planuję ewentualnie skończyć układ torowy pod koniec tego samego roku choć podchodzę do tego spokojnie. Obecnie w moim zbiorze informacji o stacji Mikołajki znajduje się tylko schemat, trochę zdjęć i wizualizacja samej stacji. Pomijając główny wątek jestem ciekaw co mogło być na tej stacji załadowywane i wyładowywane gdyż jest tam umiejscowiony magazyn, dwa doki ładunkowe i droga ładunkowa.
Co o tym myślicie?

2 zdjęcia i schemat stacji z "semaforka"
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.624 559 30
#2
Piękna stacja, ale budynek dość skomplikowany, ambitne zadanie kolega @Miqolaj sobie postawił...
jestem ciekaw co mogło być na tej stacji załadowywane i wyładowywane
A jakie zakłady przemysłowe są lub były w okolicy? Jeżeli nic, to pewnie głównie płody rolne. A "doki ładunkowe" to raczej nie na kolei... ;)
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#3
Piękna stacja, ale budynek dość skomplikowany, ambitne zadanie kolega @Miqolaj sobie postawił...

A jakie zakłady przemysłowe są lub były w okolicy? Jeżeli nic, to pewnie głównie płody rolne. A "doki ładunkowe" to raczej nie na kolei... ;)
Pruski dworzec mnie zwiódł pięknem wykonania i zdobień, przed renowacją dachu budynku, na dachówkach również widniały ciekawe "szlaczki" jednak niestety dworzec skrywa swoje jakże ciekawe pomieszczenia bez wolnego dostępy co jest zrozumiałe, choć boli mnie brak jakichkolwiek zdjęć ze środka. Podobno był tam jakiś bar, lecz nie jestem tego pewien

Z tego co kojarzę to poza tym że miasto chłoneło pieniądze z turystyki od początku XX wieku to bodajże jest zakład który zajmuje się budową mniejszych łodzi i chyba można dorzucić zakład zajmujący się budowa maszyn rolniczych, nie mam jednak pojęcia czy te i może jakieś inne zakłady istniały w czasie PRL'U bo jest praktycznie brak informacji o tym
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#6
Jest kilka filmów z lat 90 na YouTube, może tam kolega @Miqolaj odnajdzie jakieś inspirujące motywy?

Tu akurat współczesny filmik, ale przez dziurę w ścianie pokazują kawałek wnętrza:
MIKOŁAJKI
Filmik widziałem i jest pomocny bo pokazuje magazyn, nastawnie i poczekalnię, lecz to ciągle ułamek tego co jest w środku, jednak był tam nie tylko parter lecz 2 dodatkowe piętra
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.456 39 4
#7
Wprawdzie ja już dawno nie jestem użytkownikiem social mediów, ale jest takie stowarzyszenie:
Warmińsko-Mazurskie Towarzystwo Miłośników Kolei, do niedawna było też forum na ich własnej stronie internetowej (podobno przenosili na inny serwer i nie działa aktualnie), i może tam warto zadać pytanie? Myślę, że i nasz kolega z forum @Stanisław1972 może mieć interesujące informacje.
A temat Mikołajek niezwykle ciekawy, w zeszłe lato jechałem na taką wycieczkę po trasie do Giżycka, ale robiło się już ciemno i akurat Mikołajki ominęliśmy. A teraz patrząc na temat i ciekawe materiały w Internecie, żałuję bardzo, że ominęliśmy to miejsce. Trzymam kciuki za projekt(y)
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 26 1
#9
Piękna stacja, ale budynek dość skomplikowany, ambitne zadanie kolega @Miqolaj sobie postawił...

A jakie zakłady przemysłowe są lub były w okolicy? Jeżeli nic, to pewnie głównie płody rolne. A "doki ładunkowe" to raczej nie na kolei... ;)
W linku, który zamieścił pan Kris, jest mapa. Tam widać bocznicę idącą do zakładów wikliniarskich, nad jeziorem Tałty. Za wcześniejszej mojej młodości, jeszcze w latach siedemdziesiątych był tam zakład, który z trzciny posiekanej i zmieszanej z cementem, produkowała panele, np. na przystanki autobusowe PKS. )bok była gazownia, zasilana węglem z tej samej bocznicy. Pamiętam z mazurskich rejsów, że wypływając z Tałt w stronę Mikołajek, pierwszymi obiektami, jakie było widać były most kolejowy, wieża kościoła ewangelickiego i wystający z nad drzew zbiornik na gaz. Dziś już po gazowni w zasadzie nie ma śladu. Na stacji ładowano też drewno, bo to jest zachodnia część Puszczy Piskiej. A budynek stacyjny, to perełka. Z resztą, wiele mazurskich stacji to piękne budynki.
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#10
W linku, który zamieścił pan Kris, jest mapa. Tam widać bocznicę idącą do zakładów wikliniarskich, nad jeziorem Tałty. Za wcześniejszej mojej młodości, jeszcze w latach siedemdziesiątych był tam zakład, który z trzciny posiekanej i zmieszanej z cementem, produkowała panele, np. na przystanki autobusowe PKS. )bok była gazownia, zasilana węglem z tej samej bocznicy. Pamiętam z mazurskich rejsów, że wypływając z Tałt w stronę Mikołajek, pierwszymi obiektami, jakie było widać były most kolejowy, wieża kościoła ewangelickiego i wystający z nad drzew zbiornik na gaz. Dziś już po gazowni w zasadzie nie ma śladu. Na stacji ładowano też drewno, bo to jest zachodnia część Puszczy Piskiej. A budynek stacyjny, to perełka. Z resztą, wiele mazurskich stacji to piękne budynki.
Dziękuję za obfitującą w informację odpowiedź, jako że stacja ma jeździć również na wystawy fremo, bardzo dziękuję
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#12
Wprawdzie ja już dawno nie jestem użytkownikiem social mediów, ale jest takie stowarzyszenie:
Warmińsko-Mazurskie Towarzystwo Miłośników Kolei, do niedawna było też forum na ich własnej stronie internetowej (podobno przenosili na inny serwer i nie działa aktualnie), i może tam warto zadać pytanie? Myślę, że i nasz kolega z forum @Stanisław1972 może mieć interesujące informacje.
A temat Mikołajek niezwykle ciekawy, w zeszłe lato jechałem na taką wycieczkę po trasie do Giżycka, ale robiło się już ciemno i akurat Mikołajki ominęliśmy. A teraz patrząc na temat i ciekawe materiały w Internecie, żałuję bardzo, że ominęliśmy to miejsce. Trzymam kciuki za projekt(y)
Myślę że to dobry pomysł napisać do stowarzyszenia które posiada wiedzę o tym pięknym miejscu, dziękuję za informację
 

Marek D

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 0 0
#13
Kiedyś zastanawiałem się nad tą stacją lecz zdecydowałem się na Kamień Pomorski. Piękny budynek stacyjny a sama stacja ma fajny do odwzorowania układ torowy. Gratuluję pomysłu i będę podglądał postępy gdyż to ta sama epoka. Powodzenia i wytrwałości w realizacji projektu jak również wszystkiego najlepszego z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#14
Kiedyś zastanawiałem się nad tą stacją lecz zdecydowałem się na Kamień Pomorski. Piękny budynek stacyjny a sama stacja ma fajny do odwzorowania układ torowy. Gratuluję pomysłu i będę podglądał postępy gdyż to ta sama epoka. Powodzenia i wytrwałości w realizacji projektu jak również wszystkiego najlepszego z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.
Wszystkiego najlepszego:)
 
OP
OP
M

Miqolaj

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
#15
W linku, który zamieścił pan Kris, jest mapa. Tam widać bocznicę idącą do zakładów wikliniarskich, nad jeziorem Tałty. Za wcześniejszej mojej młodości, jeszcze w latach siedemdziesiątych był tam zakład, który z trzciny posiekanej i zmieszanej z cementem, produkowała panele, np. na przystanki autobusowe PKS. )bok była gazownia, zasilana węglem z tej samej bocznicy. Pamiętam z mazurskich rejsów, że wypływając z Tałt w stronę Mikołajek, pierwszymi obiektami, jakie było widać były most kolejowy, wieża kościoła ewangelickiego i wystający z nad drzew zbiornik na gaz. Dziś już po gazowni w zasadzie nie ma śladu. Na stacji ładowano też drewno, bo to jest zachodnia część Puszczy Piskiej. A budynek stacyjny, to perełka. Z resztą, wiele mazurskich stacji to piękne budynki.
Mam pytanie, czy orientuje się Pan kiedy kompletnie zlikwidowano bocznicę, czy układ bocznicy był niezmienny i czy kojarzy pan jak wyglądała bocznica i mniej wiecej jaką miała długosć? Pytam się o tak dużo bo prócz 2 schematów (dojazd do bocznicy oraz schemat) zielona jest moja wiedza o tejże bocznicy
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 26 1
#16
Mam pytanie, czy orientuje się Pan kiedy kompletnie zlikwidowano bocznicę, czy układ bocznicy był niezmienny i czy kojarzy pan jak wyglądała bocznica i mniej wiecej jaką miała długosć? Pytam się o tak dużo bo prócz 2 schematów (dojazd do bocznicy oraz schemat) zielona jest moja wiedza o tejże bocznicy
Na ten temat nie mam pojęcia, bo nigdy mnie to nie interesowało. O bocznicy dowiedziałem sie z mapy pod linkiem zamieszczonym przez kolegę Krisa, a o gazowni wiem z autopsji, bo żeglując od 1971-go roku po Mazurach widywałem ją do pewnego czasu. Natomiast nigdy nie widziałem w tej okolicy wagonów, więc można przyjąć, że przed 71-szym rokiem . Ale też nie wiem też, czy ona tam jeszcze po 71-szym była, ale nieużytkowana, czy też rozebrana.
 
Reakcje
3.747 32 0
#17
Wprawdzie ja już dawno nie jestem użytkownikiem social mediów, ale jest takie stowarzyszenie:
Warmińsko-Mazurskie Towarzystwo Miłośników Kolei, do niedawna było też forum na ich własnej stronie internetowej (podobno przenosili na inny serwer i nie działa aktualnie), i może tam warto zadać pytanie? Myślę, że i nasz kolega z forum @Stanisław1972 może mieć interesujące informacje.
Hmm... u mnie link do strony WMTMK działa, forum także jest dostępne (widzę, że ostatnie wpisy są sprzed kilkunastu dni).
https://www.wmtmk.pl/forum/

Myślę, że Miqolaj powinieneś wejść na stronę WMTMK i wpisać w okienku szukam - Mikołajki. Może znajdziesz jakieś informacje i odpowiedzi na pytania jakie Cię nurtują.
 

Podobne wątki