• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Gołubie Kaszubskie

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.645 33 4
W takich sytuacjach sensownym rozwiązaniem jest tagowanie zdjęć znakiem wodnym. Mi tez kradli fotki z FB (grupa kolejowa o EP/EU 07). Mój tag jest dyskretny, a i jakość zbijam w dół. Tag dosyć łatwo można mi usunąć, ale jakości np. przy próbie druku już nie podciągniesz. Niektórzy dają znak wodny przez całe foto i takie internetowe cwaniaki mogą sobie pomarzyć o usunięciu.
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
W takich sytuacjach sensownym rozwiązaniem jest tagowanie zdjęć znakiem wodnym. Mi tez kradli fotki z FB (grupa kolejowa o EP/EU 07). Mój tag jest dyskretny, a i jakość zbijam w dół. Tag dosyć łatwo można mi usunąć, ale jakości np. przy próbie druku już nie podciągniesz. Niektórzy dają znak wodny przez całe foto i takie internetowe cwaniaki mogą sobie pomarzyć o usunięciu.
Generalnie FB sam kompresuje zdjęcia, więc nie trzeba zbijać jakości z tego powodu. Z pobranego pliku i tak nic sensownego nie wydrukujesz. Oczywiście warto przygotowywać pliki pod wymogi FB, żeby nam zdjęcia nadto nie skompresował i tym samym g nie zepsuł ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
Koledzy, nie ma sensu ciągnąć tej dyskusji. Powtórzę tylko, że to nie ja zamieściłem to zdjęcie na FB, więc nie mogłem go specjalnie przygotować. Ktoś bez mojej wiedzy i pozwolenia je tam wrzucił, dobrze, że chociaż uczciwie napisał, skąd je wziął i podał moje nazwisko, przekręcając jednak nieco fakty (ja na forum nie pisałem niczego o miejscowości Krzeszna). Nie zmienia to jednak faktu, że ja nie wyrażałem zgody na tę publikację i nie akceptowałem żadnych (zresztą kuriozalnych, jeżeli prawdą jest to, co napisał kolega @Misiek) warunków, ani nie dawałem FB żadnych praw do tego zdjęcia. A jeżeli miałyby z tego wyniknąć jakieś prawne czy finansowe konsekwencje, to cała odpowiedzialność spadnie na osobę, która bez mojej zgody to zdjęcie na FB opublikowała. Myślę jednak, że fotka nie jest aż tak atrakcyjna, żeby jej publikacja na FB miała spowodować jakieś wielkie zamieszanie. ;)
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
To mam pytanie do wykolejnicy. W instrukcji pokazują że jest w zestawie przyrząd do pozycjonowania tak żeby popranie nawiercić otwory. Ale ja w moim zestawie go nie miałem. Co więcej Weinert odpowiedział do sklepu, w którym ją kupiłem że tym przyrządem jest rysunek w instrukcji.
Czy Ty u siebie miałeś ten pozycjoner do otworów?
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Instrukcja owszem była, ale według mnie nie jest ona dość jasna, natomiast 3/4 elementów do sterowania tego ustrojstwa i tak odrzuciliśmy. Tak jak napisałem w opisie filmu na youtube; pod makietą jest napęd MTB-MP1, ustawiliśmy skok 6 mm, cięgno od napędu do wykolejnicy to stalowy drut, na którym osadzony został ten element (takie widełki), który to przesuwa samą wykolejnicą. Trudność największa polega na ustawieniu tych widełek w takim położeniu (góra/dół), aby one przesuwając się nie miały styczności z szyną, bowiem stopka szyny może przyblokować ten ruch.
Jak nie zapomnę to we czwartek sprawdzę co tam w opakowaniu jeszcze zostało i czy jest ten ... pozycjoner do otworów.

Specyficzne też jest położenie samej latarni w oryginale stacji. Otóż p. Zbyszek Kluba sam rozwiązywał zagadkę na podstawie zdjęcia oryginału, która latarnia z jego oferty pasuje do tego układu wykolejnicy. Okazało się, że takowej nie miał i trzeba było "dorabiać" latarnię tak, aby sygnały jakie pokazuje były zgodne z rzeczywistą umieszczoną na stacji.
DSC_4111.JPG

Wykolejnica na torze. Stacja Gołubie Kaszubskie, stan na lipiec 2014 r. Źródło: zbiory własne.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Faza budowania konstrukcji pulpitu oraz jego osadzenie na stelażu już za mną. Na razie jeszcze żadna z diód się nie zaświeci, całe to ustrojstwo czeka na montaż przy makiecie i podłączenie do całej tej kabelkologii. To tutaj jest cały "mózg" sterowania makietą. Pod tą mizernie wyglądającą płytą będą (oby nie pobożne życzenia) wszystkie możliwe "kolejowe zależności" w jednym celu: gwarancja bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na makiecie.
tn_IMG_20220501_211501.jpg
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Wreszcie udało się dobrać odpowiednią prędkość opuszczania i podnoszenia rogatek na przejeździe, na makiecie Gołubia. Ostateczny, długotrwały test już na najbliższej wystawie w Lipuszu. Podziękowania dla kolegi z klubu za pomoc w realizacji tego ustrojstwa.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
Darku w jaki sposób masz opracowany napęd tych rogatek ? Serwa , silniczek (ew. silniczki ) ?
Wolnoobrotowy silnik obraca pręt osadzony na dwóch łożyskach. Na pręcie zamocowane dwa krążki-krzywki, które wprawione w ruch obrotowy podnoszą lub opuszczają (grawitacyjnie) dźwignie z drucikiem przymocowanym do rogatek. Wyłącznik krańcowy (na filmie jeszcze nie ma go zamontowanego) w odpowiednim momencie wyłączy zasilanie silnika. Kolejne włączenie odbywa się na impuls z pulpitu.
 

Podobne wątki