Z przedstawionych zdjęć wydedukowałem (to się nazywa modelarskie śledztwo), że Żelistrzewo było kiedyś typową mijanką dwutorową z bocznicą ładunkową, posiadającą dwa tory przebiegowe (tor nr 1 i tor nr 3) oraz dwa tory ładunkowe (nr 5 przy rampie bocznej oraz nr 7 przy rampie bocznej i czołowej).
Ruch pasażerski był obsługiwany na torach nr 1 i nr 3 (krzyżowanie pociągów osobowych), pomiędzy którymi był zabudowany dwukrawędziowy peron wyspowy.
Prace ładunkowe były prowadzone na torach bocznych nr 5 (rampa boczna) i nr 7 (rampa boczna i czołowa) oraz z placu ładunkowego, pomiędzy torem nr 3 i nr 5.
Obecny stan przedstawia przystanek osobowy (ruch pociągowy po torze nr 1) wraz z torem ładunkowym (tor nr 3); tory nr 5 i nr 7 już nie istnieją, natomiast pozostały rampy boczne i czołowa, widoczne na zdjęciach.
Ponieważ kiedyś była to stacja (następczy posterunek ruchu), więc musiała być nastawnia, która prawdopodobnie była zlokalizowana bądź w budynku stacyjnym, lub w sąsiednim budynku (obydwa widoczne na zdjęciach).
Nastawnia ta obsługiwała na pewno semafory wjazdowe do stacji oraz zwrotnice (stacja ta mogła też posiadać semafory wyjazdowe, co jednak nie było konieczne).
W stanie obecnym (co wynika ze zdjęć Twojego modelu) może to być stacja, pełniąca rolę mijanki na szlaku jednotorowym, z jednym torem głównym zasadniczym (tor nr 1) i jednym torem głównym dodatkowym (tor nr 3), umożliwiającą krzyżowanie pociągów. W takim przypadku musi posiadać co najmniej semafory wjazdowe, oraz nastawnię, która je obsługuje.
Z praktyki kolejowej wynika, że na takiej stacji będą ręczne kluczowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) w odniesieniu do zwrotnic (nastawiane ręcznie i zamykane kluczowymi zamkami ryglowymi) oraz mechaniczne scentralizowane (dźwignie sygnałowe oraz pędnie) do semaforów wjazdowych kształtowych.
Powyższy tekst ilustrują zdjęcia oraz rysunek w załącznikach oraz rysunek.
Moje wywody powinien jeszcze zweryfikować Pan Leszek Lewiński, który jest, jak by nie było, gospodarzem tamtych terenów.
Pozdrawiam