Witam wszystkich,
Chciałbym wam przedstawić moją przygodę a zarazem relacje z budowy ST44.
Jako że nie zapowiada się abyśmy w najbliższym czasie doczekali się typowo Polskiego gagara z wiadrami w naszej skali, postanowiłem spróbować swoich sił i wziąć się za budowę upragnionego ST44. Bazą do budowy jest model czeskiej T679.1 od Roco oraz zestaw UMF, który udało się odkupić od jednego z kolegów z forumTT. Jako że jest to mój pierwszy w życiu model robiony własnorecznie bardzo chętnie wysłucham rad bardziej doświadczonych kolegów.
A poniżej pare fotografii z pierwszych godzin prac przy modelu.
Po wstępnej obróbce i z przymierzonymi szybami.
Troche trzeba było się naszlifować aby ostatecznie przednie szyby zaczęły pasować. Byłem też zmuszony rozciąć boczne szyby gdyż za bardzo rozpychaly budę lokomotywy na boki (cieżko też bylo je zamontować) stąd decyzja aby lewa i prawa strona były osobno.
Następnie przewiercone zostały lampy pod wkłady oraz otwory na dachu pod trąbki.
Pierwsza też w życiu styczność z elementami fototrawionymi
Było to nielada wyzwaniem zważając na fakt iż mój warsztat jest bardzo skromnie wyposażony. Do nadania odpowiedniego kształtu drabiny posłużyły zwykłe kombinerki.
I jak na pierwszy razcoraz posiadany ''sprzęt'' chyba wyszło dobrze, nie zepsułem
Niestety nie posiadam pożadnego aparatu i staram się robić najlepsze zdjecia jak tylko mogę moim telefonem...
Spróbuje jutro zrobić zdjęcie w lepszym świetle wraz z zamontowanymi elementami dachu pod, które mam już nawiercone otwory.
W trakcie budowy zorientowałem się, że brakuje w moim zestawie anteny oraz szkiełek do wiader... Mam cichą nadzieje, że kolega @Ranger pomoże jakoś w tej kwestii?
Czy któryś z kolegów mogłby podpowiedzieć jakiego podkładu najlepiej użyc do pomalowania budy? Widziałem że polecają do zwykłych modeli jasno szary podkład od Tamiya. Czy nada się też i tutaj? Zaznaczę tylko iż nie posiadam jeszcze kompresora (mam aerograf ULTRA), oraz odpowiedniego stanowiska do malowania. Dlatego pomyślałem nad zakupem wcześniej wspomnianego podkładu w puszce / sprayu od Tamiya.
Z początku chciałem odwzorować maszyne ST44-717 w malowaniu CARGO, lecz po rozmowie z kolegą @mae , który uświadomił mnie że musiałbym usunać z czoła lokomotywy wloty powietrza. Nie za bardzo mam pomysł jak się do tego zabrać aby nie zostały po nich ślady. Możliwe iż skończy się na tym że lokomotywa zostanie pomalowana na kolor zielony kiedy miała jeszcze wspomniane wloty na czołach lokomotywy.
Jest też trzecia opcja zważając na fakt iż nie mam kompresora ani odpowiedniego stanowiska do malowania oraz odpowiednich farb. Może znajdzie się ktoś chetny pomóc usunąć wloty z czoła lokomotywy i pomalować bude w niebieskie barwy CARGO....
Reasumując od dwóch dni cieszę się budową i czasem spedzanym nad swoją lokomotywą umilając wyczekiwanie na SU45-118 od MTB....
Chciałbym wam przedstawić moją przygodę a zarazem relacje z budowy ST44.
Jako że nie zapowiada się abyśmy w najbliższym czasie doczekali się typowo Polskiego gagara z wiadrami w naszej skali, postanowiłem spróbować swoich sił i wziąć się za budowę upragnionego ST44. Bazą do budowy jest model czeskiej T679.1 od Roco oraz zestaw UMF, który udało się odkupić od jednego z kolegów z forumTT. Jako że jest to mój pierwszy w życiu model robiony własnorecznie bardzo chętnie wysłucham rad bardziej doświadczonych kolegów.
A poniżej pare fotografii z pierwszych godzin prac przy modelu.
Po wstępnej obróbce i z przymierzonymi szybami.
Troche trzeba było się naszlifować aby ostatecznie przednie szyby zaczęły pasować. Byłem też zmuszony rozciąć boczne szyby gdyż za bardzo rozpychaly budę lokomotywy na boki (cieżko też bylo je zamontować) stąd decyzja aby lewa i prawa strona były osobno.
Następnie przewiercone zostały lampy pod wkłady oraz otwory na dachu pod trąbki.
Pierwsza też w życiu styczność z elementami fototrawionymi
Było to nielada wyzwaniem zważając na fakt iż mój warsztat jest bardzo skromnie wyposażony. Do nadania odpowiedniego kształtu drabiny posłużyły zwykłe kombinerki.
I jak na pierwszy razcoraz posiadany ''sprzęt'' chyba wyszło dobrze, nie zepsułem
Niestety nie posiadam pożadnego aparatu i staram się robić najlepsze zdjecia jak tylko mogę moim telefonem...
Spróbuje jutro zrobić zdjęcie w lepszym świetle wraz z zamontowanymi elementami dachu pod, które mam już nawiercone otwory.
W trakcie budowy zorientowałem się, że brakuje w moim zestawie anteny oraz szkiełek do wiader... Mam cichą nadzieje, że kolega @Ranger pomoże jakoś w tej kwestii?
Czy któryś z kolegów mogłby podpowiedzieć jakiego podkładu najlepiej użyc do pomalowania budy? Widziałem że polecają do zwykłych modeli jasno szary podkład od Tamiya. Czy nada się też i tutaj? Zaznaczę tylko iż nie posiadam jeszcze kompresora (mam aerograf ULTRA), oraz odpowiedniego stanowiska do malowania. Dlatego pomyślałem nad zakupem wcześniej wspomnianego podkładu w puszce / sprayu od Tamiya.
Z początku chciałem odwzorować maszyne ST44-717 w malowaniu CARGO, lecz po rozmowie z kolegą @mae , który uświadomił mnie że musiałbym usunać z czoła lokomotywy wloty powietrza. Nie za bardzo mam pomysł jak się do tego zabrać aby nie zostały po nich ślady. Możliwe iż skończy się na tym że lokomotywa zostanie pomalowana na kolor zielony kiedy miała jeszcze wspomniane wloty na czołach lokomotywy.
Jest też trzecia opcja zważając na fakt iż nie mam kompresora ani odpowiedniego stanowiska do malowania oraz odpowiednich farb. Może znajdzie się ktoś chetny pomóc usunąć wloty z czoła lokomotywy i pomalować bude w niebieskie barwy CARGO....
Reasumując od dwóch dni cieszę się budową i czasem spedzanym nad swoją lokomotywą umilając wyczekiwanie na SU45-118 od MTB....
-
2
-
2
- Pokaż wszystkie