• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja ST44- 1331 GRUPA AZOTY

Redukcyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.069 1 0
#1
Witam serdecznie. Będzie to praktycznie monolog z mojej strony. Znajduje się tu na forum wielu wspaniałych doświadczonych modelarzy ale pomyślałem ze może komuś się coś przyda z tej relacji zdjęciowej . Dawca M62 PKP Cargo (ST44-862) PIKO , przerabiany na ST44-1331 Grupa Azoty. Są dwie takie lokomotywy w ich flocie . Druga o nr 1077 znacznie różniąca się szczegółami jak i ich malowaniem. Nie mierzyłem oryginału ani nie zagłębiałem się od strony technicznej w budowę lokomotywy. Jako że od 20 lat buduje lotnicze modele redukcyjne w skali 1/72 tak i w tym przypadku będę się starał jak najwierniej w miarę możliwości odtworzyć rzeczywistość. Budowa opiera się na podstawie zebranej dokumentacji zdjęciowej. Nie dbam o tak zwaną zwartą bryłę pudła , podstawą jest detal. Model został kupiony i od razu wzięty na warsztat .Wsadzony został dekoder esu 5 , ponadto zamontowałem wentylator z silniczkiem uruchamiany z f28 , podświetlone pulpity . Sporo trzeba poprawić i dorobić od podszlifowania rynienek pod wycieraczkami przez wystające poza obrys budy skrzydełka jednej z żaluzji kończąc na paskach kontrolnych kół . Malowanie RAL 7044 ,5011 , 5015 . Farby MRP , TAMIYA , GUNZE H i C , MM , detale Humbrol i citadel .Oczywiście miarę postępu prac jak czas pozwoli będę zamieszczał zdjęcia.

Pozdrawiam Rafał
1 (Copy).jpg
2 (Copy).jpg
3 (Copy).jpg
4 (Copy).jpg
5 (Copy).jpg
10 (Copy).jpg
11 (Copy).jpg
12 (Copy).jpg
13 (Copy).jpg
14 (Copy).jpg
15 (Copy).jpg
16 (Copy).jpg
 
OP
OP
R

Redukcyjny

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.069 1 0
#19
Dziękuje jeszcze raz.
Gagar 358 oczywiście że mogę opisać jak i co robiłem. Ale prościej chyba będzie jak ktoś ma pytanie z miłą chęcią odpowiem i podpowiem. Odnośnie polerowania szybek.
Pocieniam zawsze papierem 600 potem 800 aż do odpowiedniej grubości byle nie za cienko bo wtedy plastik robi się kruchy i żółknie, Potem naklejam papier 1200 1500 2000 ( w paczce są te 3 rodzaje firmy mr.hobby} i 2500 trzeba dokupić , na patyczek do lodów .Wycinam kwadraciki z tych patyczków i przyklejam na wykałaczkę cyjanoakrylem. Potem szlifowanie , ważne żeby to robić prostopadle by nie porobić zagłębień i nie uszkodzić ramek czy w przypadku samolotu wzmocnień oszklenia . Najlepiej kolistymi ruchami. Po tym procesie myjemy płynem do szyb z wszelakich pyłków. Bierzemy pasty tamiya FINE i FINISH po kolei na patyczek higieniczny i delikatnie polerujemy ale nie do pełnego połysku. Ostateczne polerowanie robimy na flaneli ( najlepsza taka jak w wojsku piżamy w paski ) nakładamy na nią kropkę tylko pasty FINISCH i pocieramy jeżeli mamy płaska powierzchnie , jak są ramki robimy rulonik mały górę do wygody owijamy taśmą i polerujemy krawędzią . Na koniec umycie w wodzie z mydłem z resztek pasty i powinno być git.
Serdecznie pozdrawiam
20210823_105313 (Copy).jpg
20210823_105341 (Copy).jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 5
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 6
Tabor 36

Podobne wątki