• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST43 Kudowa - Katowice 1994r

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#2
Nie potrafię zidentyfikować wszystkich typów (wg oznaczeń fabrycznych), ale ogólnie mówiąc, w kolejności za lokomotywą:
kuszetka
bezprzedziałowy 120A
polski Y 1 kl. starszej budowy (gładki dach, po 2 stopnie)
polski Y 2 kl. starszej budowy (gładki dach, po 2 stopnie)
bezprzedziałowy 120A
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#3
Dziękuję Panie Andrzeju. Taka miałem nadzieję że są to 120A ze względu na to że posiadam nyskie wagony od PIKO i wydaje mi się zasadnym wrzucić je do obiegu (zakładając że ten skład jechał przez magistrale podsudecką). Co do modeli powyższych czy oprócz wspomnianych "bonanz" są dostępne kuszetki (Roco/ Tillig?) Które by można było dołączyć do tego składu?. Zaś czy z dostępnych"Y" Herisa bądź zapowiedzianych PIKO można by było coś wybrać aby pasowały do zestawienia jak na zdjęciu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#6
Bo ten Tillig to model fikcyjny, zrobiony na bazie Y NRD. Z enerdowskich Y u nas były zwykłe wagony 2 kl. i sypialne, ale nie było kuszetek. Jeśli chodzi o Y w tym składzie, to oliwkowa 2 klasa Herisa i kremowo-czerwona jedynka Robo (chyba ostatnio takie lub podobne wyszły). Co wyda Piko, to się dopiero przekonamy. Oczywiście ortodoksyjni modelarze mnie zakrzyczą, że nie ten okres, daty rewizji i przydziały, ale ja na to nie zwracam uwagi, byle typ oraz wzór malowania i oznaczeń się zgadzał. Wagony Herisa są z wczesnych lat siedemdziesiątych, ale typem (gładki dach, 2 stopnie) i malowaniem pasują - dwadzieścia lat później wyglądały z grubsza tak samo. Jedynek Robo nie znam tak dokładnie, ale z grubsza też pasują.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#7
Chyba poczekam na to co wypuści PIKO. Z tego co widzę to mają mieć wersję oliwkową z gładkim dachem plus klasę 1 z ryflowanym. Epokowo chyba będzie bardziej pasować jedynka od PIKO niz od ROBO zas z tego co przeczytalem do Heris pomieszał choćby z przydziałem (wszystkie wyszły jako Poznań). Na Tilliga mi szkoda tyle kasy wydać ale może się skuszę gdzyz wątpię żeby coś lepszego się pojawiło choćby w tym roku
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#8
Heris pomieszał choćby z przydziałem (wszystkie wyszły jako Poznań).
Tak było z pierwszą serią, z "łatkami". Druga seria, poprawiona, bez "łatek", miała już poprawione przydziały. Pytanie, czy w ogóle którekolwiek z nich można jeszcze gdzieś kupić... Co do jedynek, to w takim malowaniu były stosunkowo niedługo, czerwono-kremowe to tylko epoka Va, więc ryzyko niewłaściwej daty rewizji (bo tylko o to może chodzić) jest stosunkowo małe, a jeżeli nawet, to rozbieżność nie będzie duża.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#9
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#10
Tak było z pierwszą serią, z "łatkami". Druga seria, poprawiona, bez "łatek", miała już poprawione przydziały. Pytanie, czy w ogóle którekolwiek z nich można jeszcze gdzieś kupić... Co do jedynek, to w takim malowaniu były stosunkowo niedługo, czerwono-kremowe to tylko epoka Va, więc ryzyko niewłaściwej daty rewizji (bo tylko o to może chodzić) jest stosunkowo małe, a jeżeli nawet, to rozbieżność nie będzie duża.
Można. Michas Bahnhoff ma jeszcze w sprzedaży 17031. Plus oczywiście ebay
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
#11
Co do jedynek, to w takim malowaniu były stosunkowo niedługo, czerwono-kremowe to tylko epoka Va, więc ryzyko niewłaściwej daty rewizji (bo tylko o to może chodzić) jest stosunkowo małe, a jeżeli nawet, to rozbieżność nie będzie duża.
Z tym "stosunkowo niedługim" okresem trochę Pan się moim zdaniem zagalopował. Albo ja źle zrozumiałem zacytowany wpis.
Pierwsze czerwono-kremowe jedynki pojawiły się - o ile dobrze pamiętam, w okolicach 1992 roku. Po raz pierwszy zobaczyłem takowe w pociągu pospiesznym "San" relacji Gdynia - Przemyśl i były to jedne z najstarszych wagonów, które wówczas można było spotkać w ruchu (wąskie, wychylane na zewnątrz okienka w toaletach, dwa stopnie wejściowe, itp.). Były przydzielone do stacji Przemyśl.
Ostatnie czerwono-kremowe "jedynki" z naszych torów zjechały jakieś 2 lata temu, czyli w 2016 roku, więc jakby nie liczyć, okres funkcjonowania tego schematu malowania wynosił około 15 lat zahaczając także o epokę VI.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#12
Pierwsze czerwono-kremowe jedynki pojawiły się - o ile dobrze pamiętam, w okolicach 1992 roku
Czy na zdjęciu ta jedynka (1994) może być wersją Adnu bądź Adu? Żaden ze mnie ekpert wiec pytanie może byc niepoważne, ale jeśli nie jest ono koniec końców takie glugłupie od Allegratki są takowe dostępne więc latwije by było o konwersje (zakładając że kolory tego na zdjęciu i wagonu od Robo są takie same)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#14
@dziurasek. (y)Napisz cos więcej na ten temat. Czy 120A też nie były dołączane np w Nysie i tylko tak sobie dostojnie stoją w parze z wagonami posśpiesznego?

Może ma ktoś może RJ z 1994 dla stacji Kudowa Zdrój którym moglby się podzielić?

@ksiezyc_nad_gieesem
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
#16
Jeździły, jeździły, tyle że już z oznakowaniem Przewozów Regionalnych lub PKP-IC nad numerem inwentarzowym i serią.
Czy na zdjęciu ta jedynka (1994) może być wersją Adnu bądź Adu? Żaden ze mnie ekpert wiec pytanie może byc niepoważne, ale jeśli nie jest ono koniec końców takie glugłupie od Allegratki są takowe dostępne więc latwije by było o konwersje (zakładając że kolory tego na zdjęciu i wagonu od Robo są takie same)
Najprawdopodobniej na zdjęciu widać wagon typu 112Ag czyli wagon z przełomu lat 70 i 80. XX wieku (jeszcze bez ogrzewania nawiewnego), więc jego ówczesne oznaczenie serii to Adu.
Na moje oko wagon ma gładki dach, co wyklucza coś nowszego niż 112Ag, ale nie przesądza, że to właśnie ten typ wagonu. Może być też starszy wagon np. 112Af, którego oznaczenie serii zwykle brzmiało Ad.
Serią Adnu oznaczano wagony nowszych typów - np. 112Am (z ogrzewaniem nawiewnym).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.883 111 11
#17
Witam. Czy ktoś z forumowiczów ma może obiegi pociągów w Kudowy w latach 90 ubiegłego stulecia? Chodzi mi o rok 1994. Dziękuję i pozdrawiam
 

Podobne wątki