• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[SMM] Skrzynki z profilem SMM550 - Standardy

Reakcje
37 24 8
#81
Nie spodziewam się, tylko delikatnie usułuję pokazać kolegom , że istnieje w tym temacie pewien postęp i nie koniecznie chodzi o cały świat a np. o Poznań.
Oczywiście , że nie sa kompatybilne mentalnie. Przecież ten drut w sklejce i prymitywny samochodzik jest zawsze wyrazem i personifikacją jakiejś Wielkiej Idei i sposobu postrzegania świata.
To wyraz tego co nas dzieli.
Kolega Marqus wie jak to zrobić ale ja próbuje ustalić czy pozostali koledzy to wiedzą i czy planują wyjść z fallerowej karuzeli. Czy raczej zachęcają do pozostania w zaklętym kręgu (dosłownie i przenośni)
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
373 8 0
#82
ja próbuje ustalić czy pozostali koledzy to wiedzą i czy planują wyjść z fallerowej karuzeli. Czy raczej zachęcają do pozostania w zaklętym kręgu (dosłownie i przenośni)
Myślę, że wiedzą. A od czegoś trzeba zacząć. Teraźniejsi modelarze kolejowi też często zaczynali od zestawów startowych. A w tych zestawach było tylko kółko, czasem z jednym rozjazdem. :)
 
Reakcje
37 24 8
#83
No właśnie nie jestem pewien. Jakoś alergicznie reagują na wszystko. Dla mnie faller to modelowanie ruchu jak fremo w kolejkach. A tu chyba jest tylko dodatkiem do Prawdziwego Modelarstwa Redukcyjnego.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
5.733 107 2
#84
Slawomirze to kup zestaw startowy Faller z satelitami i zabierz na imprezę. Koledzy zapewne kilka aut uzbroją w dekodery jak Ty zapewnisz sterowanie cyfrowe. Wtedy będzie można urealnić jazdy po SMM.
 

M&M

Znany użytkownik
Reakcje
596 22 2
#86
Na razie to ciężko planować sygnalizację na jednej ulicy.
Info dla p.slawomir , tak też mamy Internet i wiemy , można też w Borówcu sobie popatrzeć na żywo i zaciągnąć wiedzy .
Makieta będzie się rozbudowywać i ewoluować więc wszystko przed nami.
Jest jeszcze jeden aspekt , czyli RC które ma się poruszać po tej makiecie.
I to wszystko trzeba połączyć , mamy z tym kupę zabawy .
 

Astro

Znany użytkownik
Reakcje
7.029 300 15
#89
Nie wiem, gdzie podział się mój wpis, może w innym wątku? A może napisałem i nie zatwierdziłem... :niepewny: Jeśli gdzieś się dubluje, proszę o uprzejmy donos... ;)

Sławomirze drogi - dla mnie faller car system, podobnie jak sama jazda koleją, jest dodatkiem do modelarstwa, nie odwrotnie, wiec samo modelowanie ruchu jest średnio interesujące. Jeśli puszczę autonomiczne autka, to radochę mam większą w śmiganiu między nimi moim autkami rc, ale też na krótko, bo ile można... a na imprezy tylko dla rc jakoś nie mam warunków... najbardziej mnie cieszy modelarstwo jako takie, później kolejarstwo, samochodziarstwo...

Niemniej mam świadomość, że prosty car system to kamień łupany przy zintegrowanych cyfrowych "miastach". Ale... koszt dekoderów do pojazdów jest zaporowy, aby ruch miał jakikolwiek sens, trzeba mieć z kilkanaście aut, że o infrastrukturze elektronicznej nie wspomnę. A że równolegle mam kolej i rc, koszty zabaw trochę mnie hamują...

Ale z innej beczki.
Tak czy siak mam pytanie bo z potoku komentarzy nie jestem w stanie "wyłowić" interesującej mnie sprawy. Jako że mam połączenie prostego car systemu z koleją (dlatego prostego, bona imprezie niestety jak jeżdżę jako maszynista, nie mam czasu wisieć nad autami, przy których często coś się dzieje - a to auto zjedzie z drutu, a to ktoś paluchem zatrzyma...) Mam moje 2 moduły samochodowo - kolejowe, docelowo ma być 4 moduły samochodowo - kolejowe i 4 równoległe samochodowe, jak na poniższych obrazkach.
moduły_rzut.jpg
moduły_widok.jpg


I do sedna - jak rozwiązujemy car stop? wspomniana metoda IR jest fajna, ale pracochłonna i nie ma szans na zastosowanie jej np. w osobówkach, zwyczajnie za mało miejsca. (no i nie jest to tanie rozwiązanie) A puszczać tylko ciężarowe - nuda. Myśleliście o kontaktronie z przodu i magnesie z tyłu? Wymusza stop gwałtownie, ale można zamontować NO/NC i podpiąć światła stopu. Wadą jest zasięg takiego rozwiązania - niewielki - auta zatrzymują się na styk...

A skąd pytanie - pomijając oczywistą eliminację kolizji - chcę przeciąć tory i wymuszać zatrzymanie aut - o ile pierwszy zatrzyma się przez elektromagnes w drodze (uruchamiany np czujnikiem zajętości toru) , to każdy następny przydzwoni mu w zadek oczywiście.

Teoretycznie mogę puścić ruch z smm pod torami i będzie z głowy :)
 
Reakcje
37 24 8
#91
To może dopóki auto stoi na przejeździe zablokować możliwośc zjazdu ze skrzyżowania na przejazd. Jednoczesne włączenie stopu i zwrotnicy uniemożliwiającej wjazd w kierunku przejazdu.
Sygnalizacja jest aliexppres i Problemem jest najeżdzanie na stojące auto. Jedyny spsób to kierowcw , jak maszynista w kolejkach który odpowiedni wcześniej zatrzyma auto na stopie poprzednim lub zjedzie do zatoki i stanie.
To jest problem przy braku elektroniki. Trzeba tak dobrać auta żeby utrzymywały bezpieczny odstęp i co jakiś czas zatoka lub przystanek.
To są wyzwania karuzeli fallera. To czy na przystanku będzie fototrawiony kosz z odpowiedniej epoki na razie jest gdzieś dalej.
Rozumiem fan z próby połączenia i trzymam kciuki.
Może zaproponować publicznie oczekiwania co do tematów przyszłych modułów. Np rondo albo dworzec autobusowy albo tunel z możliwością nawrotki w niewidocznej części. Skoro jest perspektywa to plany i projekty mogą być odważne.
 

Michał Type_r7

Moderator działu Modelarstwo Samochodowe
Zespół forum
Reakcje
11.030 157 2
#92
Zastanawiam się Panowie nad podwoziem czy zamówić dwu czy trzyosiowe pod nasz car system. Ale w sumie to znaczenia dużego nie ma bo i tak bez problemu przejeżdża przez Twoje rondo Mafo...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skrzynki modułowe 1
Skrzynki modułowe 3

Podobne wątki