• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SM42/SP42/SU42

Slash

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 0 0
Znalazłem trochę zdjęć "stonek" w swoim archiwum. Wszystko z jednego miejsca - "Lasek na Kole" (Warszawa - łącznica między Warszawą Gdańską a Warszawą Główną Towarową)


Zobacz załącznik 975147
Trochę odgrzeję, ale muszę napisać. @Misiek , dzięki za podzielenie się tymi fotkami. Same w sobie są bardzo ciekawe, a w dodatku to moje rejony i czas do którego mamy mocny sentyment. Dodatkowo poczułem się jeszcze trochę młody, gdy uświadomiłem sobie, że zapomniałem, że kiedyś nie było w tym miejscu wiaduktu :p
 

QRP

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
Cześć, mieszkałem kiedyś w Maczkach lata 70-80 - stacja wyglądała bardzo ładnie - w starej poczekalni na początku dworca przez kawałek wybitego okna było widać zabytkowe kafle na podłodze i pomalowane ściany w oryginale. W tamtych czasach zrobili tam magazyn na tych pięknych kaflach był składowany węgiel. Pamiętam również że na piętrze mieszkali pracownicy PKP.

Pozdrawiam
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
537 16 0
Pytanie do kolegów, którzy mogą wiedzieć.
Dlaczego logo z lokomotyw zakładów FABLOK-u w Chrzanowie posiada na skrzydłach pięć lub trzy poziome "pasy" ?
Od czego to było uzależnione? Od typu, czasu, czy też z innych powodów?
Zdjęcia poglądowe. Pierwsze to logo z mojej kolekcji, drugie z internetu.
IMG_20250309_164139.jpg
IMG_20250309_164123.jpg
 

Gunnar

Aktywny użytkownik
Reakcje
311 1 0
Pytanie do kolegów, którzy mogą wiedzieć.
Dlaczego logo z lokomotyw zakładów FABLOK-u w Chrzanowie posiada na skrzydłach pięć lub trzy poziome "pasy" ?
Od czego to było uzależnione? Od typu, czasu, czy też z innych powodów?
Zdjęcia poglądowe. Pierwsze to logo z mojej kolekcji, drugie z internetu. Zobacz załącznik 1109823 Zobacz załącznik 1109824
Logotyp Fabloku ma kształt skrzydeł greckiego boga Hermesa (patron podróżnych).
Pierwsze były pięciopiórowe, montowane na czołach pudeł lokomotyw, począwszy od: Ls300E, Ls150, Ls350H, Ls750H, Ls800E (do egzemplarza nr ser. 8175/1971 lub nr ser. 8176/1971) (SM42-421 lub SM42-422)
Na przełomie kwiecień/maj 1971 dokonano zmiany w wyglądzie skrzydeł loga, zmieniając je na trzypiórowe. Chodziło o uproszczenie w produkcji tablic? Od tego momentu produkowane lokomotywy zaopatrywano w nowy wzór loga.
37 lokomotyw dla kolei marokańskich miało odmienne skrzydła wokół napisu Fablok. Też trzypiórowe, ale modyfikowane.
marokoDG tablica Fablok.jpg
 

Podobne wątki