• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? SM-42 problem z ruszaniem

ChyRy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam wszystkich!
Jestem nowy w świecie miniaturowej koleji i chciałbym rozwiązać problem który mnie napotkał.
Niecały miesiąc temu kupiłem na start zestaw startowy analogowy od PIKO z niebieską stonką pkp cargo z dwoma węglarkami. Kilka dni temu postanowilem kupić dekoder i ucyfrowić zabawę. Kupiłem sterowanie PIKO digi 1 (na początek przygody) klips cyfrowy do podlaczenia torów i dekoder od firmy Esu - model 59620 (lokpilot V5 dcc). Po podłączeniu wszystko działa, lokomotywa jeździ, świecą się światła itd. Jednak gdy na pilocie zadaje lokomotywie prędkość (plusem) na 1 stopien predkosci to ona nie rusza mi powoli, tylko jedzie w sposob taki jakby miala juz zadane 5 pozycji predkosci (5 razy przycisniety plus). Wydaje mi się że ze sterowaniem wszystko w porządku, że to nie wina sterowania. Moje pytanie brzmi:
* Czy to może być problem z ustawieniem fabrycznych podstawowych CV dekodera?
*Czy na sterowaniu Piko digi 1 da się coś z tym zrobić, czy potrzeba specjalnej stacji i programu komputerowego do ustawienia prędkości?

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam! :)

horrido

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 11 1
Witaj na forum!
Ponieważ całkiem zielony już nie jesteś i coś o sterowaniu DCC a nawet CV-kach wiesz nie trzeba tłumaczyć Ci wszystkiego od podstaw. Brawo!
Za "napięcie ruszania" odpowiedzialne jest CV2. W Dekoderze ESU, który zainstalowałeś, fabrycznie ustawiona jest wartość 3. Spróbuj obniżyć ją do 2 albo nawet do 1. Każda centralka ("sterowanie") daje możliwość zmian wartości CV w dekoderach. Tu nie obejdzie się bez przestudiowania instrukcji ;) Celowo pomijam tutaj powszechnie znany problem płynności ruszania (szarpanie) coniektórych pikowskich stonek.

OP
OP