Koledzy, co to może być tej blaszce za numer? Podejrzewamy, że pod nią jest nabity numer PKP (A), bo tam gdzie powinien być normalnie, go nie ma
.
HMB 91681, czyli numer po wcieleniu wagonu do kolei Rzeszy, czyli między PKP(A) a PKP(B).
Specjalne wagony do przewozu ptactwa otrzymały numerację pięciocyfrową.
Niemcy dla zatarcia polskich numerów, "
napawali na te numery płytki żelazne, na których wykuwali nowe numery".
Teoretycznie Carstens pisał, że w grupie V 90 [Hamburg (Pl)] numery były w zakresie 91 001 do 91 600. Tutaj numer jest wyższy, więc może to późniejsze wcielenie do DR, po zdobyczach na sowietach.
Jak się uda podejrzeć to, co potencjalnie jest pod blaszką, to daj znać na forum.
Rozumiem, że jakichkolwiek śladów oryginalnej tabliczki (nawet kształtu), czy numeru z czasów PKP(A) nie ma?
A zdjęcie z drugiego czoła możnaby poprosić?
Ogólnie, można jeszcze zmienić tytuł wątku. Wagon nie był stricte gęsiarką, chociaż gęsi mógł przewozić.
Zasadniczo był jednak przeznaczony do przewozu kur, serii Skg(z). Spotkałem się też ze stwierdzeniem - "wagon-ptasiarka".