• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schicht i Lima

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.035 55 5
#1
Witam

Mam pytania związane z wagonami tych obu firm, co w temacie. A pytania rodzą się z niewiedzy oraz chęci jej nabycia. A panowie są bardzo cierpliwi, co bardzo cenię.
Do rzeczy.

Schicht:
Widziałem na allegro Warsy sypialne (a te chyba tylko schicht robił?) z KKK i bez. To stare przerobione, czy jakieś nowe wyszły ? Czy stare mają możliwości zamontowania KKK, czy wymieniane były podwozia ? Nie bardzo kumam różnicę.

Lima:
Czy opłaca się inwestować w te wagony (sypialne)? Zaletą jest cena. Wiem, że nie cieszą się dobrą opinią wśród modelarzy.
Nie mają wnętrz, KKK i oświetlenia (choć z tym ostatnim nie problem).
Czy da się znaleźć i dopasować wnętrze (sypilane) do takiego wagonu ?
Czy trzeba wymieniać całe podwozie, żeby mieć możliwość zamontowania KKK ?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.035 55 5
#2
W międzyczasie obczaiłem, że te Warsy z KKK są z Tilliga. Ale mają dziwne czarne okiennice na drzwiach wejściowych, czy to normalne ?
Reszta pytań pozostaje.
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
861 14 1
#3
Co do wagonów sypialnych Schicht:
- to Wagony stare ale produkowane seryjnie w barwach PKP,
- wagony bez KKK to pierwsza edycja produkowana przez Schicht,
- wagony z KKK to edycja druga produkowana przez Sachsenmodell (obecny Tillig), nieco dokładniejsza, poza kinematyką mają nowsze wózki (te które występują aktualnie w wagonach typu Y produkowanych przez Tilliga) a w zasadzie podwozia,
- co do podwozi, odpowiedź można wywnioskować z powyższych - zarówno edycja pierwsza jak i druga mają identyczny odlew budy, różnią się podwoziami,
- czarne ramki w szybkach na drzwiach - to normalne dla edycji produkowanej przez Sachsenmodell, tak poprostu miały,
- jak wagony mają się do rzeczywistości? Nie mają z nią za wiele wspólnego, przede wszystkim są za krótkie, szczegółów nie będę wymieniał. Nadchodzące wagony ROCO myślę będą wiele bardziej zbliżone do oryginału.

Co do wagonów firmy LIMA, to nie jest mi to znany temat. Może inni koledzy się wypowiedzą.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
#5
Chyba jeszcze gdzieś mam dwa wagony made by Lima z lat 80. Jeden sypialny FS-TEN a drugi piętrus z włoskich kolei regionalnych.
Jak na owe czasy można je porównać do ówczesnych wyrobów PIKO, ale na pewno już wtedy odstawały od Fleischmanna, Liliputa czy Roco.
Są dość toporne, sypialny jest we właściwej skali 1:87 ale nie posiada wnętrza, piętrus też skalowy i nawet z wnętrzem.
Gdy dostałem te modele w prezencie byłem w siódmym niebie, ale miałem wtedy może z 12 lat. Od tego czasu mój punkt widzenia i możliwości nabycia modeli uległy znacznej zmianie i dziś Limy raczej bym nie kupił.
Wiem że Lima produkowała też modele pod marką Gold-Lima - coś jak Roco Professional. Podobno były w całkiem dobrej jakości, ale osobiście ich w ręku nigdy nie miałem.
Kolega miał zestaw berlińskiej S-Bahn (ET167) i muszę przyznać że mi się bardzo podobał i jakością znacznie odbiegał (na plus) w stosunku do moich modeli Limy.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 52 6
#6
Jeżeli chodzi o serie Gold Limy to posiadam zestaw Henschell-Weggman Zug, czterowagonowy skład w z parowozem BR61. Jakośc wykonania modeli jest wysoka, bardzo ładny lakierung, dobrze odtworzone detale i napisy, przejrzyste okna, świetne własciwości jezdne wagonów. Generalnie bardzo przyzwoity poziom wykonania.

A do Schichtów, mimo że są za krótkie mam duży sentyment, gdyż onegdaj ( lata 80) były to jedyne osobowe wagony pkp dostępne ( trudno) w handlu, w dodatku z oświetleniem i naprawde przyzwoitą, jak na tamte czasy jakością wykonania. Skompletowałem sobie przez lata składzik w idealnym stanie 4 dwójki, 2 jedynki, jedynkodwójkę i dwa sypialne warsy. Czycham jeszcze na restauracyjny. Mimo upływu lat skład przezentuje się fajnie, rażą mnie jedynie odstępy między wagonami wynikające z braku kkk.
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.035 55 5
#8
Ale o jakie Ci chodzi - DB ? Czy jeszcze jakieś inne?

Ogólnie sypialne.


Generalnie po waszych odpowiedziach i własnych poszukiwaniach i spostrzeżeniach wyleczyłem się z Limy.
Ale Schichty dalej mnie nęcą. Z nich sobie zrobię składzik, taki jaki ma garcia ramirez.

Jeśli Panowie chcą rozwinąć dyskusję, proszę bardzo. Jeśli o mnie chodzi, to bardzo dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Po raz kolejny czegoś się nauczyłem :)
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
864 1 0
#9
garcia ramirez napisał(a):
(...) rażą mnie jedynie odstępy między wagonami wynikające z braku kkk(...).
Chciałem powrócić do pytania
czy ktoś próbował przerabiać i zamontować KKK ??

Widze że można dokupić takie złącze z ROCO
ale czy to się tam zmieści pod spodem SCHICHT'a ??
 
OP
OP
Kris

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.035 55 5
#10
Znawcy piszą, że średnio się to da zrobić, lub że się nie opłaca.
Ale jak to mówią, nie ma rzeczy niemożliwych, a nad cudami już ruskie pracują ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.395 550 30
#11
O ile dobrze kojarzę, to te wagony jeszcze calkiem niedawno były produkowane w nieco poprawionej wersji - właśnie system sprzęgów był zmieniony. Jeżeli nie było KKK, to przynajmniej nowe mocowanie sprzęgu ze standardowym gniazdem NEM było na pewno. Może więc warto rozejrzeć się za częściami do nowej wersji tych wagonów i jakoś je zastosować we wcześniejszych modelach? A przy ewentualnym dopasowywaniu innych elementów, np. mechanizmów KKK Roco, trzeba pamiętać, że istnieją one w różnych wersjach, dostosowanych do wagonów o różnej długości, trzeba więc wybrać takie, które się nadają do tak długich wagonów. Te Roco są chyba tylko do krótkich wagonów 2-osiowych.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 13
Tabor 7
Tabor 3
Tabor 10

Podobne wątki