• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? S-230 PIKO Wykonanie oświetlenia kabiny maszynisty.

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#41
To jeszcze kontrolnie sprawdź CV467, 469, 470, 471 oraz CV473, 474, 475 i 477, wszystkie muszą być 0.
Dodatkowo podniesiemy napięcie, ustaw CV115=70.
Ważny jest stan lokomotywy przed wciśnięciem przycisku 15/16, czyli czy jechała do przodu czy do tyłu, jak pisałem wyżej.
Przy wciśnięciu 16 jedzie w którą stronę? Zatrzymuje się sama po chwili?
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#42
dziwna sprawa. Lokomotywa po wciśnięciu przycisku F15 czy F16 rzeczywiście jedzie w kierunku przeciwnym do kierunku zadanej jazdy ale żaróweczki się nie zaświecają. Natomiast włączenie oświetlenie kabiny powoduje powolną jazdę lokomotywy w kierunku przeciwnym do zadanej jazdy.
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#43
Dobra, mam. Z F15 i F16 jest ok, trzeba było tylko przestawić funkcję z przycisku chwilowego na ciągły. Jednak z tą lampką w kabinie są jaja bo maszyna rusza po jej włączeniu.
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#44
Dokładnie to pod F9 robi cykl rozsprzęgania w zależności od kierunku jazdy. Swiatło w budce się oczywiście świeci.
 
Ostatnio edytowane:

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#45
Ok, to teraz sprawdźmy tą kabinę pod F9, to oświetlenie świeci się przez chwilę czy ciągle?
Zobacz jaką masz wartość w CV131.
Jeżeli chodzi o sprzęgi, to z powrotem obniżmy napięcie na wyjściach, czyli CV115=71.
No i możesz już podłączyć sprzęgi.
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#48
Zatem wszystko działa. Wielkie dzięki za pomoc. Przy okazji zapytam jaka jest odległość między zderzakami przy sprzęgu ZOMO? Tu niestety jakieś 3-4 mm co mnie osobiście razi.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#49
Wieczorem w domu zrobię zdjęcie jak to wygląda, ale sprzęgi Zimo są bardziej filigranowe, i odległość jest pewnie mniejsza.
Przy okazji jaką masz wartość CV115? Chodzi mi o to obniżone napięcie.
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#50
71 mam cały czas. Potestowałem to trochę i wydaje się być wszystko ok. Niestety te sprzęgi ZIMO nie są nigdzie dostępne.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#51
Ok, w tej wartości CV115=71 jedynki odpowiadają za obniżenie napięcia, czyli x1 to 10% wartości, x2 to 20% itd.
Jakby kiedyś słabo działały to możesz spróbować CV115=72.
W sprzęgach Zimo nie obniża się napięcia i nie ma tego problemu. A z dostępnością to dawniej nie było żadnych problemów, a teraz to wiadomo, kupno dekodera Plux22 Zimo czy Esu graniczy z cudem.
 
OP
OP
Ty42-89

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
#53
Zdecydowanie na plus. Cóż, pewnie będę szukał sprzęgów ZIMO. Widzę, że ESU też planuje wydanie. Zobaczymy. Świetny dodatek bo teraz można się bawić do woli w manewry. Przynajmniej kilka lokomotyw będę chciał wyposażyć w te sprzęgi. Tylko może najpierw skończę makietę.

Do Kolegi się jeszcze zwrócę o pomoc w tych światłach manewrowych, tylko może nie teraz bo mam w związku z powyższym miejsce bardzo ograniczone do dłubania przy modelach.
 

Podobne wątki