• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SŁOTWINY: złodziejska prywatyzacja DEC i FPL w bazie Gatx

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.127 277 41
#1
Źródło : https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/WS46BI9oGcA

Główna galeria z opisem ! :
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=1191&okno=galeria2


Cytat : "Wczoraj miałem okazję "pobuszować" po bazie w Słotwinach k. Koluszek.
Od dawna miałem chęc na podobną wycieczkę, dodatkowo niedawno
widziałem węglarki FPL na terenie bazy w Słotwinach - to skłoniło mnie
do tej wyprawy. Od razu powiem, że przeżyłem szok, bo Zakład
Gospodarki Cysternami Słotwiny n i s z c z e j e !
Zacznę od pytania czy ktoś się orientuje co się dzieje z bazą w
Słotwinach?

ZTCW od pracownika nastawni st. Słotwiny to zakład w Słotwinach jest
rozgrabiany. Wywieziono znaczną cześć nowoczesnych urządzeń. Za czasów
istnienia Dyrekcją Eksploatacji Cystern "DEC" Sp. z o.o. w Słotwinach
napełniano cysterny, na miesjcu przechodziły modernizacje i naprawy
bieżące.
Obecny stan - po prywatyzacji : Tory zdawczo-odbiorcze Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o., w sumie
18, w większości rdzewieją.
Prace w warsztach straciło wiele osób, cała bogato wyposażona
infrastruktura "marnuje" się.
(więcej na zdjęciach - poniżej )

Nie jestem zdania, że prywatyzacja DEC była złym rozwiązaniem, ale
mam poważne zastrzeżenia do zwyciężcy GATX Rail, bo nie wywiązuje
się z umowy prywatyzacyjnej. Chyba, że zawarto umowę by zlikwidować
bazę Słotwinach ( w Koluszkach nie raz słyszałem, że zabioto kurę
znoszącą złote jajka!)

Na stronie www.decnew.e-direct.pl jest jescze krótki opis Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny.
Z kolei na nowej www.gatx.eu o zakładzie w Słotwinach nie ma nawet
słowa.
Podobnie jest z zakładem w Czechowicach.

Zostały tylko jednostki:
Warszawa, ZNTK Ostróda, Płock, Gdańsk

Czyta prywatyzacja miała polegać na zamknęciu tych zakładów,
zamiast ich rozwoju?

Może jakiś prywaciaż "ożywi" niszczejące Słotwiny?


Oświadczenie Senatu RP
http://www.senat.gov.pl/k4/dok/sten/oswiad/Lipowski/5301.htm

"Wśród wyłonionych oferentów zagranicznych można wyróżnić dwie grupy
interesantów. Są to właściciele i dzierżawcy specjalistycznego taboru
kolejowego:

- "GATX" - lider na północnoamerykańskim rynku dzierżawy taboru
kolejowego. Spółka posiada około 150 000 wagonów oraz 100 lokomotyw.
Jest liczącym się udziałowcem w niemieckiej spółce KVG, która przejęła
specjalistyczny tabor kolejowy byłego NRD. KVG posiada ponad 12 000
cystern kolejowych do przewozów produktów ropopochodnych oraz
chemikaliów i cementu.

- "VTG-Lenkhering" - spółka z kapitałem niemieckim. Lider na
europejskim rynku specjalistycznych usług logistycznych dla przemysłu
chemicznego i petrochemicznego. Prowadzi też spedycję kolejową. VTG
należy do koncernu Preussag, który nosi się z zamiarem odsprzedaży
swoich udziałów DB-Cargo

oraz prywatne koleje:

- "WISCONSIN" - jedna z małych prywatnych kolei amerykańskich. Brała
udział w prywatyzacjach kolei w Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i
Australii.

- "CARGO CENTRAL EUROPE" - konsorcjum z kapitałem amerykańskim,
brytyjskim i francuskim. Konsorcjum to powstało zaledwie 10.01.2000
r., a utworzone zostało przez "Rail Polska" (należąca w 100% do "Rail
World" - spółki byłego prezesa "Wisconsin" Edwarda Burkhardta), z
udziałem "Railroad Development Corporiation" (Francja).

Jeżeli dojdzie do zakupienia DEC przez którąś z tych firm, to będzie
to równoznaczne z wprowadzeniem konia trojańskiego do PKP."

Druga sprawa:
Na terenie bazy w Słotwinach, kilka torów - dokładnie 5 - zajmują,
bezczynnie stojące węglarki FPL. Jak się dowiedziałem: Freightliner PL
nie wygrał wystarczającej ilości przetargów i część ich taboru jest
obecnie nieeksploatowana.
W związku z czym przyprowadzili do Słotwin swoje nowe Eamnoss'y.
Stoją na terenie ZGC Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o. zamiast na
st. Lublin Tatary - w Słotwinach jest taniej.
Pod koniec stycznia br. do Słotwin przyjechało 6 składów FPL czyli
200-250 wagonów. Akcja miała miejsce w ciągu jednego dyżuru pracownika
nastawni w Słotwinach, akurat nie tego, którego wypytywałem.

Pisząc o tym "przekręcie" nie znałem dobrze panującej obecnie
sytuacji, nikt też nie napisał jak jest teraz.

Chcąc zrobić zdjęcie lokomotywie Class66 zbliżyłem się do bramy
zakładu w Słotwinach k. Koluszek
http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=4117
Od ochroniarza wydobyłem trochę informacji:


Zakład Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland nie istnieje,
może wcale nie istniała?
Teren należy do OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych - Baza
Paliw nr 1 Koluszki w Słotwinach.
OLPP to d. Naftobazy.
http://picasaweb.google.com/sopek1910/FreightlinerPL/photo#5180264745271041602

Więc najpierw właśność państwa, później Gatx Rail, teraz OLPP czyli
państwowa; ciekawe jak będzie za rok?

Ten bogaty w infrastrukturę teren, wykorzystuje prywatny przewoźnik
Freightliner PL - znajduje się cześć ich wagonów, czasem pojawiają się
lomotywy.
Dawne warsztaty zajmuje firma przetwarzająca makulaturę.

Jednocześnie w internecie znalazłem takie ogłoszenie:
"Operator Logistyczny Paliw Płynnych Sp. z o.o. z siedzibą w Płocku
wydzierżawi grunt (bocznica kolejowa) wraz z budynkami i budowlami na
nim posadowionymi.
Kontakt: pawel.a...@olpp.pl lub 0-501 75-22-99
Lokalizacja: Koluszki - Słotwiny (Województwo Łódzkie)"

Może FPL wraz z rozwojem przejmie na własność bazę w Słotwinach? "


sopek
GALERIA

http://tnij.com/Je0w Eamnoss FPL

http://tnij.com/UMIv Zaes'y i Eamnoss'y

http://tnij.com/djrv ZGC Słotwiny

http://tnij.com/VH0y

http://tnij.com/vrrD

http://tnij.com/ZDaT
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.127 277 41
#3
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.324 145 0
#4
nius jest z błędem.

nie "Wisconsin" tylko jeśli coś to "Wisconsin Central" (bo jest też "Wisconsin Southern").
Poza tym, raczej chodzi tu bardziej u grupę kapitałową, fundusz czy co tam jeszcze, wtedy o nazwie Wisconsin Central Transportation Corporation. Teraz to bardziej własność p. Edwarda Burkhardta, bo tejże kolei się pozbyl w odpowiednim czasie.

Zbieżność kolorystyki z Rail Polska jest jak najbardziej NIE przypadkowa

Mała prywatna firma posiadająca udziały w kilku kolejach w USA, Australii, Wielkiej Brytanii, Estonii i Polsce.
Do Estonii nawet dojechały amerykańskie lokomotywy z wyprzedaży, a w M62 RailPolska, amerykańskie silniki to właśnie z jednej spółek zależnych od wspomnianego pana Edwarda.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
#5
Nie w całości w temacie, ale:
- podobne wrażenie odebrałem będąc ostatnio w Górze Śląskiej . . .

Góra Śląska, stacja i cukrownia 02.05.2917 fot. Tadeusz Suchorolski.jpg

Góra Śląska, stacja i cukrownia 02.05.2017 fot. Tadeusz Suchorolski

Stacja i tutejsza kolej już po "pomyślnej restrukturyzacji" a zlikwidowana cukrownia po "korzystnej prywatyzacji" . . . :(
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
#7
Się nie w ten klawisz kliknęło, oczywiście 2017 rok.
Jeszcze dało się poprawić - dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.127 277 41
#8
Nie w całości w temacie, ale:
- podobne wrażenie odebrałem będąc ostatnio w Górze Śląskiej . . .
Stacja i tutejsza kolej już po "pomyślnej restrukturyzacji" a zlikwidowana cukrownia po "korzystnej prywatyzacji" . . . :(
Świetne ujęcie pleneru ! Klimat ostro nostalgiczno-wampirzy ! Jeszcze jakby tak foto było jesienią .... :obcy:
Nic tylko jechać do tej Góry Śląskiej... :rolleyes:
Wampi jakieś napotkałeś o zmroku czy wolałeś na wszelki wypadek czmychnąć Tadeuszu .... ? ;)

Poniżej zdewastowane i osprajowane magazyny w Niegosławicach przez miejscowe dwunożne bydło...bydło które powinno być wywiezione w węglarkach - wcześniej polane krowim moczem - do ciężkich koncentracyjnych obozów pracy przymusowej na rzecz kolei . :cool:
Wrzesień 2015.


P1500001.JPG
P1500008.JPG
 
Ostatnio edytowane: