Źródło : https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/WS46BI9oGcA
Główna galeria z opisem ! :
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=1191&okno=galeria2
Cytat : "Wczoraj miałem okazję "pobuszować" po bazie w Słotwinach k. Koluszek.
Od dawna miałem chęc na podobną wycieczkę, dodatkowo niedawno
widziałem węglarki FPL na terenie bazy w Słotwinach - to skłoniło mnie
do tej wyprawy. Od razu powiem, że przeżyłem szok, bo Zakład
Gospodarki Cysternami Słotwiny n i s z c z e j e !
Zacznę od pytania czy ktoś się orientuje co się dzieje z bazą w
Słotwinach?
ZTCW od pracownika nastawni st. Słotwiny to zakład w Słotwinach jest
rozgrabiany. Wywieziono znaczną cześć nowoczesnych urządzeń. Za czasów
istnienia Dyrekcją Eksploatacji Cystern "DEC" Sp. z o.o. w Słotwinach
napełniano cysterny, na miesjcu przechodziły modernizacje i naprawy
bieżące.
Obecny stan - po prywatyzacji : Tory zdawczo-odbiorcze Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o., w sumie
18, w większości rdzewieją.
Prace w warsztach straciło wiele osób, cała bogato wyposażona
infrastruktura "marnuje" się.
(więcej na zdjęciach - poniżej )
Nie jestem zdania, że prywatyzacja DEC była złym rozwiązaniem, ale
mam poważne zastrzeżenia do zwyciężcy GATX Rail, bo nie wywiązuje
się z umowy prywatyzacyjnej. Chyba, że zawarto umowę by zlikwidować
bazę Słotwinach ( w Koluszkach nie raz słyszałem, że zabioto kurę
znoszącą złote jajka!)
Na stronie www.decnew.e-direct.pl jest jescze krótki opis Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny.
Z kolei na nowej www.gatx.eu o zakładzie w Słotwinach nie ma nawet
słowa.
Podobnie jest z zakładem w Czechowicach.
Zostały tylko jednostki:
Warszawa, ZNTK Ostróda, Płock, Gdańsk
Czyta prywatyzacja miała polegać na zamknęciu tych zakładów,
zamiast ich rozwoju?
Może jakiś prywaciaż "ożywi" niszczejące Słotwiny?
Oświadczenie Senatu RP
http://www.senat.gov.pl/k4/dok/sten/oswiad/Lipowski/5301.htm
"Wśród wyłonionych oferentów zagranicznych można wyróżnić dwie grupy
interesantów. Są to właściciele i dzierżawcy specjalistycznego taboru
kolejowego:
- "GATX" - lider na północnoamerykańskim rynku dzierżawy taboru
kolejowego. Spółka posiada około 150 000 wagonów oraz 100 lokomotyw.
Jest liczącym się udziałowcem w niemieckiej spółce KVG, która przejęła
specjalistyczny tabor kolejowy byłego NRD. KVG posiada ponad 12 000
cystern kolejowych do przewozów produktów ropopochodnych oraz
chemikaliów i cementu.
- "VTG-Lenkhering" - spółka z kapitałem niemieckim. Lider na
europejskim rynku specjalistycznych usług logistycznych dla przemysłu
chemicznego i petrochemicznego. Prowadzi też spedycję kolejową. VTG
należy do koncernu Preussag, który nosi się z zamiarem odsprzedaży
swoich udziałów DB-Cargo
oraz prywatne koleje:
- "WISCONSIN" - jedna z małych prywatnych kolei amerykańskich. Brała
udział w prywatyzacjach kolei w Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i
Australii.
- "CARGO CENTRAL EUROPE" - konsorcjum z kapitałem amerykańskim,
brytyjskim i francuskim. Konsorcjum to powstało zaledwie 10.01.2000
r., a utworzone zostało przez "Rail Polska" (należąca w 100% do "Rail
World" - spółki byłego prezesa "Wisconsin" Edwarda Burkhardta), z
udziałem "Railroad Development Corporiation" (Francja).
Jeżeli dojdzie do zakupienia DEC przez którąś z tych firm, to będzie
to równoznaczne z wprowadzeniem konia trojańskiego do PKP."
Druga sprawa:
Na terenie bazy w Słotwinach, kilka torów - dokładnie 5 - zajmują,
bezczynnie stojące węglarki FPL. Jak się dowiedziałem: Freightliner PL
nie wygrał wystarczającej ilości przetargów i część ich taboru jest
obecnie nieeksploatowana.
W związku z czym przyprowadzili do Słotwin swoje nowe Eamnoss'y.
Stoją na terenie ZGC Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o. zamiast na
st. Lublin Tatary - w Słotwinach jest taniej.
Pod koniec stycznia br. do Słotwin przyjechało 6 składów FPL czyli
200-250 wagonów. Akcja miała miejsce w ciągu jednego dyżuru pracownika
nastawni w Słotwinach, akurat nie tego, którego wypytywałem.
Pisząc o tym "przekręcie" nie znałem dobrze panującej obecnie
sytuacji, nikt też nie napisał jak jest teraz.
Chcąc zrobić zdjęcie lokomotywie Class66 zbliżyłem się do bramy
zakładu w Słotwinach k. Koluszek
http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=4117
Od ochroniarza wydobyłem trochę informacji:
Zakład Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland nie istnieje,
może wcale nie istniała?
Teren należy do OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych - Baza
Paliw nr 1 Koluszki w Słotwinach.
OLPP to d. Naftobazy.
http://picasaweb.google.com/sopek1910/FreightlinerPL/photo#5180264745271041602
Więc najpierw właśność państwa, później Gatx Rail, teraz OLPP czyli
państwowa; ciekawe jak będzie za rok?
Ten bogaty w infrastrukturę teren, wykorzystuje prywatny przewoźnik
Freightliner PL - znajduje się cześć ich wagonów, czasem pojawiają się
lomotywy.
Dawne warsztaty zajmuje firma przetwarzająca makulaturę.
Jednocześnie w internecie znalazłem takie ogłoszenie:
"Operator Logistyczny Paliw Płynnych Sp. z o.o. z siedzibą w Płocku
wydzierżawi grunt (bocznica kolejowa) wraz z budynkami i budowlami na
nim posadowionymi.
Kontakt: pawel.a...@olpp.pl lub 0-501 75-22-99
Lokalizacja: Koluszki - Słotwiny (Województwo Łódzkie)"
Może FPL wraz z rozwojem przejmie na własność bazę w Słotwinach? "
sopek
GALERIA
http://tnij.com/Je0w Eamnoss FPL
http://tnij.com/UMIv Zaes'y i Eamnoss'y
http://tnij.com/djrv ZGC Słotwiny
http://tnij.com/VH0y
http://tnij.com/vrrD
http://tnij.com/ZDaT
Główna galeria z opisem ! :
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=1191&okno=galeria2
Cytat : "Wczoraj miałem okazję "pobuszować" po bazie w Słotwinach k. Koluszek.
Od dawna miałem chęc na podobną wycieczkę, dodatkowo niedawno
widziałem węglarki FPL na terenie bazy w Słotwinach - to skłoniło mnie
do tej wyprawy. Od razu powiem, że przeżyłem szok, bo Zakład
Gospodarki Cysternami Słotwiny n i s z c z e j e !
Zacznę od pytania czy ktoś się orientuje co się dzieje z bazą w
Słotwinach?
ZTCW od pracownika nastawni st. Słotwiny to zakład w Słotwinach jest
rozgrabiany. Wywieziono znaczną cześć nowoczesnych urządzeń. Za czasów
istnienia Dyrekcją Eksploatacji Cystern "DEC" Sp. z o.o. w Słotwinach
napełniano cysterny, na miesjcu przechodziły modernizacje i naprawy
bieżące.
Obecny stan - po prywatyzacji : Tory zdawczo-odbiorcze Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o., w sumie
18, w większości rdzewieją.
Prace w warsztach straciło wiele osób, cała bogato wyposażona
infrastruktura "marnuje" się.
(więcej na zdjęciach - poniżej )
Nie jestem zdania, że prywatyzacja DEC była złym rozwiązaniem, ale
mam poważne zastrzeżenia do zwyciężcy GATX Rail, bo nie wywiązuje
się z umowy prywatyzacyjnej. Chyba, że zawarto umowę by zlikwidować
bazę Słotwinach ( w Koluszkach nie raz słyszałem, że zabioto kurę
znoszącą złote jajka!)
Na stronie www.decnew.e-direct.pl jest jescze krótki opis Zakładu
Gospodarki Cysternami Słotwiny.
Z kolei na nowej www.gatx.eu o zakładzie w Słotwinach nie ma nawet
słowa.
Podobnie jest z zakładem w Czechowicach.
Zostały tylko jednostki:
Warszawa, ZNTK Ostróda, Płock, Gdańsk
Czyta prywatyzacja miała polegać na zamknęciu tych zakładów,
zamiast ich rozwoju?
Może jakiś prywaciaż "ożywi" niszczejące Słotwiny?
Oświadczenie Senatu RP
http://www.senat.gov.pl/k4/dok/sten/oswiad/Lipowski/5301.htm
"Wśród wyłonionych oferentów zagranicznych można wyróżnić dwie grupy
interesantów. Są to właściciele i dzierżawcy specjalistycznego taboru
kolejowego:
- "GATX" - lider na północnoamerykańskim rynku dzierżawy taboru
kolejowego. Spółka posiada około 150 000 wagonów oraz 100 lokomotyw.
Jest liczącym się udziałowcem w niemieckiej spółce KVG, która przejęła
specjalistyczny tabor kolejowy byłego NRD. KVG posiada ponad 12 000
cystern kolejowych do przewozów produktów ropopochodnych oraz
chemikaliów i cementu.
- "VTG-Lenkhering" - spółka z kapitałem niemieckim. Lider na
europejskim rynku specjalistycznych usług logistycznych dla przemysłu
chemicznego i petrochemicznego. Prowadzi też spedycję kolejową. VTG
należy do koncernu Preussag, który nosi się z zamiarem odsprzedaży
swoich udziałów DB-Cargo
oraz prywatne koleje:
- "WISCONSIN" - jedna z małych prywatnych kolei amerykańskich. Brała
udział w prywatyzacjach kolei w Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i
Australii.
- "CARGO CENTRAL EUROPE" - konsorcjum z kapitałem amerykańskim,
brytyjskim i francuskim. Konsorcjum to powstało zaledwie 10.01.2000
r., a utworzone zostało przez "Rail Polska" (należąca w 100% do "Rail
World" - spółki byłego prezesa "Wisconsin" Edwarda Burkhardta), z
udziałem "Railroad Development Corporiation" (Francja).
Jeżeli dojdzie do zakupienia DEC przez którąś z tych firm, to będzie
to równoznaczne z wprowadzeniem konia trojańskiego do PKP."
Druga sprawa:
Na terenie bazy w Słotwinach, kilka torów - dokładnie 5 - zajmują,
bezczynnie stojące węglarki FPL. Jak się dowiedziałem: Freightliner PL
nie wygrał wystarczającej ilości przetargów i część ich taboru jest
obecnie nieeksploatowana.
W związku z czym przyprowadzili do Słotwin swoje nowe Eamnoss'y.
Stoją na terenie ZGC Słotwiny GATX Rail Poland Sp. z o.o. zamiast na
st. Lublin Tatary - w Słotwinach jest taniej.
Pod koniec stycznia br. do Słotwin przyjechało 6 składów FPL czyli
200-250 wagonów. Akcja miała miejsce w ciągu jednego dyżuru pracownika
nastawni w Słotwinach, akurat nie tego, którego wypytywałem.
Pisząc o tym "przekręcie" nie znałem dobrze panującej obecnie
sytuacji, nikt też nie napisał jak jest teraz.
Chcąc zrobić zdjęcie lokomotywie Class66 zbliżyłem się do bramy
zakładu w Słotwinach k. Koluszek
http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=4117
Od ochroniarza wydobyłem trochę informacji:
Zakład Gospodarki Cysternami Słotwiny GATX Rail Poland nie istnieje,
może wcale nie istniała?
Teren należy do OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych - Baza
Paliw nr 1 Koluszki w Słotwinach.
OLPP to d. Naftobazy.
http://picasaweb.google.com/sopek1910/FreightlinerPL/photo#5180264745271041602
Więc najpierw właśność państwa, później Gatx Rail, teraz OLPP czyli
państwowa; ciekawe jak będzie za rok?
Ten bogaty w infrastrukturę teren, wykorzystuje prywatny przewoźnik
Freightliner PL - znajduje się cześć ich wagonów, czasem pojawiają się
lomotywy.
Dawne warsztaty zajmuje firma przetwarzająca makulaturę.
Jednocześnie w internecie znalazłem takie ogłoszenie:
"Operator Logistyczny Paliw Płynnych Sp. z o.o. z siedzibą w Płocku
wydzierżawi grunt (bocznica kolejowa) wraz z budynkami i budowlami na
nim posadowionymi.
Kontakt: pawel.a...@olpp.pl lub 0-501 75-22-99
Lokalizacja: Koluszki - Słotwiny (Województwo Łódzkie)"
Może FPL wraz z rozwojem przejmie na własność bazę w Słotwinach? "
sopek
GALERIA
http://tnij.com/Je0w Eamnoss FPL
http://tnij.com/UMIv Zaes'y i Eamnoss'y
http://tnij.com/djrv ZGC Słotwiny
http://tnij.com/VH0y
http://tnij.com/vrrD
http://tnij.com/ZDaT
Ostatnio edytowane: