• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rząd otwiera drogę do upadłości spółek kolejowych?

Reakcje
0 0 0
#1
Jak informuje „RMF FM”, resort transportu przygotował założenia ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji PKP, które otwierają możliwość ogłoszenia upadłości przez spółki z grupy PKP, jak również Przewozy Regionalne. Do tej pory problem ten ich nie dotyczył ze względu na charakter ich działalności związany ze służbą publiczną.

Rozgłośnia podaje, że oficjalnie minister transportu tłumaczy konieczność wprowadzenia takich zapisów wymogami unijnymi, ale nieoficjalnie mówi się, że mogą one pomóc pozbyć się „balastu”, czyli nierentownych spółek, wśród których najwiękdze problemy przeżywają samorządowe Przewozy Regionalne.

„RMF FM” informuje, że projekt zyskał już akceptację Tomasza Arabskiego, szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który skierował go na posiedzenie Komitetu Stałego Rady Ministrów z pominięciem konsultacji międzyresortowych. Oznacza to znaczeni przyspieszenie prac nad wdrożeniem tych przepisów.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36380/Rzad_otwiera_droge_do_upadlosci_spolek_kolejowych.htm
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.006 127 22
#2
To tylko kwestia czasu, jak Niemcy przejmą zdecydowaną większość przewozów towarowych i pasażerskich w tym kraju. Gadam o tym od kilku lat.
Gdy uwolniono tory, porobiło się wiele prywaciarzy. Obecnie Ci najwięksi zostali przejęci przez Niemców. Za chwilę przyjdzie pora na przewozy pasażerskie.
A rząd się tylko temu przygląda i daje temu pełną akceptację.
Dla pasażerów pewnie byłoby lepiej. Ale czy ogólnie też byłoby lepiej? Chyba nie za bardzo. Bo co dobrego byłoby w tym, że po naszych torach przewozy prowadziliby Niemcy? I nie chodzi wcale o to, że to Niemcy. Równo dobrze mogliby byś Anglicy czy Duńczycy. Ważne że nie my sami!
 
OP
OP
Forumowicz_Kolejowy
Reakcje
0 0 0
#3
DB może wejdzie na nasz rynek pasażerski, ale po rewitalizacjach, remontach na głównych liniach. Teraz nie mogą zaoferować nic lepszego niż PKP IC, gdyby widzieli interes to już by tu byli jak DB Schenker.
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
234 7 0
#4
DB może wejdzie na nasz rynek pasażerski, ale po rewitalizacjach, remontach na głównych liniach. Teraz nie mogą zaoferować nic lepszego niż PKP IC, gdyby widzieli interes to już by tu byli jak DB Schenker.
hej kolego DB jest już od kilku lat na polskim rynku przewozów pasażerskich - ma spółkę Arriva (która w 100% należy do DB) i prężnie działa w województwie Kujawsko-Pomorskim i Pomorskim, obsługuje linie niezelektryfikowane a od nowego roku także (po wygranych przetargach) część linii zelektryfikowanych. Dziwny nacjonalizm w tych wypowiedziach się przelewa... przecież tam będą pracować Polacy i spółka będzie płacić podatki w PL. W Polsce jeżdżą także lokomotywy i wagony czeskich kolei tyle że są podnajmowane przez spółki samorządowe. A co do tych prywaciarzy to oni istnieją od dawna tylko rozszerzyli działalność - kiedyś to były koleje przemysłowe. Już kilka samorządów ma własne koleje od kolei mazowieckich, kolei wielkopolskich, śląskich - jeżeli Przewozy Regionalne się nie restrukturyzują to będą przegrywały kolejne przetargi. Przewozy Regionalne po oddzieleniu od PKP stały się własnością samorządów, tylko że różne samorządy mają swoje interesy, część stawia na własne koleje inne z kolei organizują przetargi i dopuszczają na tory np Arrive. Jako ciekawostkę podam że już kilka lat temu na rynek kolejowy chciała wejść francuska firma Connex (obecnie Veolia) ale się wycofała... (UTK "pilnuje" monopolu PKP)
Polskie firmy przejmują inne i wchodzą na inne rynki europejskie, tak samo inne firmy przejmują polski rynek...
Inna ciekawostka szef i twórca Solarisa kiedyś pracował dla Neoplana, uciekł w PRL-u do Niemiec, przyjął obywatelstwo niemieckie, więc właściwie spółka z Bolechowa także jest niemiecka...
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.238 52 6
#5
Dziwny nacjonalizm w tych wypowiedziach się przelewa...
Żaden nacjonalizm, tylko troska o to, czy rzeczywiście w Polsce musimy mieć niemiecką czy francuską energetykę, budownictwo, telekomunikację,handel detaliczny i hurtowy a teraz także kolej.
Kilku gałęzi gospodarki już się ochoczo pozbyliśmy ( np. cukier,piwo, cement) inne "poprostu zniknęły ( stocznie!!!!)a obecnie kolejny sektor czyli budowlany wali się na naszych oczach. Jak myślisz, kto w związku z tym ma największe szanse na miliardowe kontrakty związane z modernizacją polskiej energetyki?? Już mówię: Siemens, Alsthom.
Branża chemiczna, mało co nie jest już rosyjska. Co się stanie z Lotosem i z innymi strategicznymi firmami?

Jeśli to jest nacjonalizm, to jestem nacjonalistą.

Polskie firmy przejmują inne i wchodzą na inne rynki europejskie, tak samo inne firmy przejmują polski rynek...
Nie żaden polski rynek tylko strategiczne i fundamentalne gałęzie gospodarki !!!!!!
 
OP
OP
Forumowicz_Kolejowy
Reakcje
0 0 0
#7
hej kolego DB jest już od kilku lat na polskim rynku przewozów pasażerskich - ma spółkę Arriva (która w 100% należy do DB) i prężnie działa w województwie Kujawsko-Pomorskim i Pomorskim, obsługuje linie niezelektryfikowane a od nowego roku także (po wygranych przetargach) część linii zelektryfikowanych.
Hej kolego*, użyłem skrótu myślowego. Nie pisałem o segmencie regio (o Arrivie wiem), ale konkurencji dla PKP IC.

* Brzmi dziwnie i niezbyt grzecznie, prawda?
 

Podobne wątki