• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rumunia, stacja Oradea.

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
#1
Gara Oradea, główna stacja ponad 200 tyś. miasta w okręgu Bihor. Rok powstania to 1857, obecny dworzec wybudowany w 1902 roku. Trzy perony , bardzo czysto i przyjemnie. Spory ruch na trzech peronach, linie kolejowe prowadzą w kierunku Bukaresztu, Arad, Holod, Satu Mare. Na przedłużeniu peronu dworcowego dwa śliczne parowozy rodzimej produkcji z lat 30-tych XX wieku. Na marginesie polecam wszystkim Oradeę do zwiedzania - cudne miasto. Zdjęcia z 21.06.2022r.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
 
OP
OP
P

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
#2
Z dworca głównego trasa kolei obniża się do poziomu rzeki Szybki Keresz , przekracza rzekę i dociera do dworca Oradea gara est( trzecie zdjęcie) Zdjęcia z górki leżącej nad aquaparkiem , gdzie linia jest najbardziej widoczna. Taką ciekawostkę wypatrzyłem na dworcu , najdalej jadącym z Oradei pociągiem jest IRN1932 do Mangalii nad Morzem Czarnym . Ponad 900 kilometrów pokonuje w 17 godzin!
a.JPG
b.JPG
c.JPG
d.JPG
f.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#7
Czerwonej farby to widzę że nie żałują.
Ciekawe czy modyfikacja kabiny to pomysł zastosowany fabrycznie czy też późniejsza zmiana w czasie napraw okresowych.
 

grek

Aktywny użytkownik
Reakcje
506 7 0
#9
No proszę, przedwczoraj mijałem Oradeę... zamierzam robić zdjęcia w Huedin. Z tego co widzę, Huedin jest położony na linii odgałęziajacej się Oradei. Według rozkładu, ruch pasażerski jest spory, ale mam pytanie - jak to wygląda z ruchem towarowym?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#13
Hmm co i tak nie zmienia faktu że ten typ lokomotywy ma niewiele wspólnego z Ol49, poza tym że to też jest parowóz. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#14
ten typ lokomotywy ma niewiele wspólnego z Ol49, poza tym że to też jest parowóz
I też ma wysoko umieszczone, wąskie wiatrownice, chociaż sporo dłuższe, niż Ol49 - myślę, że to powoduje pewnie, niewielkie podobieństwo z wyglądu i nasunęło koledze @teigrekty2 skojarzenie z naszą Ol49.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#16
Jeszcze taka ciekawostka na temat oryginalnej wersji austriackiej 214 (nie mogę już edytować postu). Po tym jak Niemcy zagarnęli Austrie w 1938r., jeden 214 był ponoć używany na Dolnym Śląsku na testach. Wspomniane jest o tym w książeczce o serii 214, którą nabyłem dosyć dawno temu na którymś jarmarku kolejek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 0
Koleje innych krajów 5
Koleje innych krajów 13

Podobne wątki