• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rozładunek wagonów ze złomem

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#1
Wie ktoś może jak odbywa się rozładunek wagonów ze złomem w hutach ? Z węglem sprawa jest prosta - wywrotnica, a jak jest ze złomem ?
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#6
Raczej nie, a przynajmniej nic nie wiem na ten temat. Każda huta posiada odpowiedni sprzęt dedykowany do takich prac.

Czym rozładowują? Zależy jaki złom i w jakiej hucie.
Blacha jest rozładowywana żurawiami takimi jak ten:
Źródło: http://www.forum-budowlane.pl/technologie/-zielona-linia-sennebogen
Autor: nieznany
Następnie trafia do strzępiarki, gdzie jest przerabiana na frakcje ciężkie.

Złomy ciężkie (wsadowe) - suwnicami z chwytakami. Widać go na zdjęciu po lewej stronie.
Kopia Zdjęcie240 aa.jpg

Po rozładunku chwytakami do działania przystępują suwnice z elektromagnesami.
Elektromagnesy magnesują za jednym razem pół wagonu. Rozładunek jest bardzo szybki.

Operatorzy suwnic ładują złom do kadzi. Dozują do nich odpowiednie klasy złomu.
Jednorazowo do kadzi wchodzi około 25 ton złomu (o ile mnie pamięć nie myli), czyli połowa ładunku wagonu.

Złom znajdujący się w kadzi jest wsypywany do pieca.
Kopia Zdjęcie248aa.jpg


Tak to wygląda (w skrócie) ;)
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
144 1 0
#7
Raczej nie, a przynajmniej nic nie wiem na ten temat. Każda huta posiada odpowiedni sprzęt dedykowany do takich prac.
Kolega pisze raczej nie a za chwilę wrzuca zdjęcia koparki i suwnicy z czerpakiem. U mnie chwytak też jest nazywany czerpakiem.
U nas nie ma też takiej strzępiarki. A reszta tak jak napisał kolega. Wagony po zważeniu i określeniu rodzaju złomu są podstawiane w odpowiednie miejsca składu złomu. Tam następuje rozładunek za pomocą czerpaka albo elektromagnesu, potem są czyszczone z drobonicy która zawsze zostaje na dnie też elektromagnesem. Potem tarowanie formowanie składu i wyjazd w świat.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.544 60 3
#8
Źródło: http://www.forum-budowlane.pl/technologie/-zielona-linia-sennebogen
Autor: nieznany
Następnie trafia do strzępiarki, gdzie jest przerabiana na frakcje ciężkie.
Ale oczywiście na podwoziu kolejowym
http://www.aolcrane.com/hydrauliccarbodys.html

komatsuhydrauliccarbody.jpg
liebherrhydrauliccarbody.jpg
sennebogenhydrauliccarbody.jpg
Photo-22.jpg

http://www.recyclingproductnews.com/company/301/sennebogen-llc
[DOUBLEPOST=1459005569][/DOUBLEPOST]lub urządzenia poruszające się po szynach
http://www.sennebogen.com/en/news-p...nebogen-835-electro-in-use-at-flueckiger.html
Szenebodgen.jpg
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.609 27 0
#9
Kolega pisze raczej nie a za chwilę wrzuca zdjęcia koparki i suwnicy z czerpakiem. U mnie chwytak też jest nazywany czerpakiem...
Napisałem raczej nie, bo nigdy się z takim rozwiązaniem w hutach nie spotkałem (w tych, które miałem okazję "zwiedzić").

Co do zdjęć:
- na pierwszym nie zaprezentowałem koparki jak kolega napisał tylko żuraw samojezdny lub ładowarkę samojezdną (w zależności od zastosowanego przez producenta nazewnictwa maszyny) z chwytakiem hydraulicznym wielołupinowym.
- na drugim suwnicę z chwytakiem elektrohydraulicznym wielołupinowym.
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
#10
W 2013 roku trafiło mi się wpychać wagony ze złomem w hucie stali jakościowych w Stalowej Woli, rozładunek za pomocą widocznej na pierwszym zdjęciu maszynki z chwytakiem, później do kadzi w której złom się ,,gotuje,, i jako płynna surówka wlewany jest do swego rodzaju maszyny formującej z której wychodzi sztaba metalu cięta palnikami na kawałki pod młot/prasę hydrauliczna w celu uformowania
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
;)
 

Podobne wątki