• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Rogatki na wąskim torze

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#3
Gliwice,- przejazd przez ul. Pszczyńską, przy wjeździe na stację Gliwice-Trynek. Ze względu na szerokość ulicy były po dwa szlabany po każdej stronie.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#11
W Siemianowicach koło firmy KOTŁOMONTAŻ też był przejazd z rogatkami. Nazwy ulicy nie pomnę bo ostatni raz tam byłem jeszcze w ubiegłym wieku
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#15
Również na kolejce średzkiej, w Środzie Wielkopolskiej klasyczne szlabany osłaniały przejazd przez ul. Niedziałkowskiego. W roku 1975 jeszcze działały (zdjęcia ze Stalowych Szlaków, nr 4/2014), i kilka lat później zostały zastąpione krzyżami św. Andrzeja G-4 (szlabany widoczne są dobrze na zdjęciu z 1 lipca 1975 umieszczonym na stronie http://www.tog-billeder.dk/). Kiedy szlabany zniknęły? Nie wiem ale w roku 1979 już ich nie było.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
#16
Śmigielska KD:
w Śmiglu: https://www.google.com/maps/@52.006...27.827965&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
i w Starym Bojanowie :
https://www.google.com/maps/@51.994...163.47403&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
o ile pamiętam to w 2006 i w 2007 jak tam byłem, to zamykane z nastawni, i dopiero wtedy dało się podać wyjazd/wjazd na świetlnym semaforze wąskotorowym (sygnał zastępczy?). Potem PKP zaczęło sobie liczyć jakieś słone opłaty za obsługę przejazdu, więc kolejka kończyła 100 czy 200 metrów wcześniej od stacji normalnotorowej, co było ponoć jednym z gwoździ do trumny ruchu pasażerskiego planowego. W Krośniewicach nie jestem pewien czy w 2004 widziałem, w 2007 na pewno na linii do Ozorkowa wychodził kierownik zatrzymać ruch.
Na pewno funkcjonują też w Stegnie koło ronda wyjazd na kier NDG, na ŻKD jestem kilka razy w roku- więc dane aktualne, obsługa przez drużynę:
https://www.google.com/maps/@54.326...=13.50885&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656

Na pewno były też używane na Nałęczowskiej:
https://www.google.com/maps/@51.216...103.19946&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@51.157...4!1sCFYZmUPdHnxGTwg3hjAYQA!2e0!7i13312!8i6656
 
Reakcje
45 0 0
#18
Katowice - ul. Leopolda, obok cmentarza / Przy Stacji Paulina
Bytom - ul. Chorzowska (Chorzów Przeładownia)
Chorzów - wjazd na bocznicę Elektrociepłowni Chorzów
Siemianowice Śląskie - ul. Oświęcimska
Na GKW i bocznicach 785mm było prawdopodobnie pomiędzy 40 a 50 ( co najmniej ) przejazdów z rogatkami. W pamieci i na szybko doszukałem się ok 35
 

Podobne wątki