• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - modele wagonów standardu Y - w malowaniu Najbrt

IKARUS

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 4 0
#1
Zgodnie z tym co firma Roco zapowiadała w tym roku otrzymamy 7 wagonów kolei CD w malowaniu Najbrt.

Kilka z tych wagonów, również znamy z naszych torów, ponieważ PKP Intercity wynajmuje na okres wakacyjny wiele wagonów naszych południowych sąsiadów.

Informacje na temat schematu malowania wagonów:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Najbrt_(korporátní_styl_ČD)

Zapowiadane wagony i ich zdjęcia:

Roco 64859 wagon kuszetka CD Cargo
Roco-64859.jpg


Roco 64860 wagon 1 klasy CD
Roco-64860.jpg


Roco 64861 wagon 1/2 klasa CD
Roco-64861.jpg


Roco 64862 wagon sypialny CD
Roco-64862.jpg


Roco 64863 wagon 2 klasy CD
Roco-64863.jpg


Roco 64864 wagon 2 klasy CD
Roco-64864.jpg


Roco 64865 wagon 2 klasy z przedziałem bagażowym CD
Roco-64865.jpg
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.290 93 9
#2
Zgodnie z tym co firma Roco zapowiadała w tym roku otrzymamy 7 wagonów kolei CD w malowaniu Najbrt.

Kilka z tych wagonów, również znamy z naszych torów, ponieważ PKP Intercity wynajmuje na okres wakacyjny wiele wagonów naszych południowych sąsiadów.

Informacje na temat schematu malowania wagonów:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Najbrt_(korporátní_styl_ČD)

Zapowiadane wagony i ich zdjęcia:

Roco 64859 wagon kuszetka CD Cargo
Zobacz załącznik 751078

Roco 64860 wagon 1 klasy CD
Zobacz załącznik 751079

Roco 64861 wagon 1/2 klasa CD
Zobacz załącznik 751080

Roco 64862 wagon sypialny CD
Zobacz załącznik 751081

Roco 64863 wagon 2 klasy CD
Zobacz załącznik 751082

Roco 64864 wagon 2 klasy CD
Zobacz załącznik 751083

Roco 64865 wagon 2 klasy z przedziałem bagażowym CD
Zobacz załącznik 751084
Czy jest jakaś lokomotywa do składu tych wagonów CD ?
Też mnie te wagony interesują :cool: Zwłaszcza że miałem okazję nimi jechać nad morze :love:
Jest to jedne z ładniejszych malowań jeżdzących po sieci PKP PLK o_O
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.290 93 9
#4
Każda EU07 PKP IC pasuje do tych wagonów, może nawet na Hel jeździ z nimi Nurek.
To też wiem :p Ale jednak to nie jest to co na żywo można spotkać - brak klimatyzacji na siódemkach i inne podobne sprawy :(
Otuż nie każda bowiem nie ma chyba modelu lokomotywy występującej na PKP pasującej
datami rewizji :cool: ja myślałem że jednak jest jakaś lokomotywa idealnie pasująca do tych wagonów ...
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 30 5
#5
To też wiem :p Ale jednak to nie jest to co na żywo można spotkać - brak klimatyzacji na siódemkach i inne podobne sprawy :(
Otuż nie każda bowiem nie ma chyba modelu lokomotywy występującej na PKP pasującej
datami rewizji :cool: ja myślałem że jednak jest jakaś lokomotywa idealnie pasująca do tych wagonów ...
Z siódemek żadna póki co nie ma klimatyzatorów, trzeba nową formę. Modelarstwo to sztuka kompromisu
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
#6
Kilka wagonów.... A czy posiada ktoś informacje które konkretnie śmigały to torach PKP? Kupiłem wagon klasy pierwszej firmy Robo który jeździł po Polskich torach , ale co z resztą?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#8
które konkretnie śmigały to torach PKP
Wszystkie wynajmowane (czy jak IC woli to tę operację nazwać) wagony ČD są przydzielone do stacji Bohumin (tam zaczynają/kończą się relacje i tam są obrządzane), z grupy modeli Roco 64864 (51 54 20-41 511-6 B249) ma taki opis i został uwieczniony na terenie Polski

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=21907
8.07.2017 / Ostrzeszów - Bautzen 2kl. w składzie TLK Osterwa
foto Vicia_007
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 30 5
#9
Jaka nowa forma? Przecież jest bardzo prosty zestaw z klimą do samodzielnego montażu. W dodatku jest jeszcze kilka 07 w IC bez klimatyzacji.
Tak, wiem, że chociażby Ostbahn oferuje taki zestaw, problem polega na tym, że jeśli kolega chciałby model aktualnie czynny w malowaniu PKP IC, to nie pasuje żaden wydany do tej pory numer, gdyż wszystkie są już odstawione i raczej nie doczekają się P5, a będą magazynem części zamiennych. Także chcąc mieć model w pełni zgodny z oryginałem trzeba liczyć na zmianę formy
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
712 30 5
#10
Kilka wagonów.... A czy posiada ktoś informacje które konkretnie śmigały to torach PKP? Kupiłem wagon klasy pierwszej firmy Robo który jeździł po Polskich torach , ale co z resztą?
Wagony drugiej i pierwszej klasy jeżdziły latem w np w relacji Wrocław Główny-Świnoujście jako bodaj TLK Barnim. Wagon rowerowo-bagażowy dało się zaobserwować w pociągu TLK Rozewie relacji Jelenia Góra-Hel. Co ciekawe w tym samym pociągu jeździł identyczny wagon, ale w malowaniu kolei słowackich relacji Żilina-Gdynia Główna.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
#12
Nie wiem czy ten sam bagażowy ale coś takiego spotkałem kiedyś we Wrocławiu
Tak, to wagon tego samego typu, chociaż nie ręczę za zgodność wszystkich detali (wywietrzniki na dachu itp.), ale z trochę zmienionymi oznakowaniami. Wydaje się, że model odwzorowuje wagon przystosowany do przewozu rowerów, ale z zewnątrz chyba nie ma wielkich różnic.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.132 129 19
#13
Modele wagonów wydane przez Roco mają następujące oznaczenia :) :

Roco 64859
CZ - ČDC 51 54 59-41 138 - 2 Bcee 633
DOM. ST.: ÚSTÍ NAD LABEM
SOKV: ÚSTÍ NAD LABEM
[ 1 |REV|UL| 3.07.18]


Roco 64860
CZ - ČD 51 54 19-41 106 - 8 A 149
DOM. ST.: ČESKÉ BUDĚJOVICE
OCÚ: ZÁPAD
[ 1 |REV|Sp|04.07.18]

Roco 64861
CZ - ČD 51 54 39-41 034 - 8 AB 349
DOM. ST.: HRADEC KRÁLOVÉ
OCÚ: STŘED
[ 1 |REV|HK|13.09.18]


Roco 64862
CZ - ČD 51 54 70-40 209-7 WLAB 822
DOM. ST.: PRAHA
OCÚ: STŘED
[ 1 |REV
|P0|13.09.18]

Roco 64863
CZ - ČD 51 54 20-41 513-2 B 249
DOM. ST.: DĚČÍN
DKV: PRAHA
[ 1 |REV|DC|10.10.15]

Roco 64864
CZ - ČD 51 54 20-41 511 - 6 B 249
DOM. ST.: BOHUMÍN
DKV: OLOMOUC
[ 1 |REV|??|??.??.18]

Roco 64865
CZ - ČD 50 54 82-46 167-8 BDsee 454
DOM. ST.: HAVLÍČKŮV BROD
DKV: BRNO
[1,5|REV|Kn|12.03.18]

Jak widać powyżej :rolleyes: - każdy "z innej parafii" :LOL: ...
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
#14
Na moim kanale mam parę pociągów z Bohumin, ale cieżko mi się szczerze nad tym połapać, ale nie ukrywam, że z tego powodu coraz bardziej zaglądam na modele tych wagonów. Jeden nawet już kupiłem ;)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#16
Mnie się wydaje, że jednym z ograniczeń Roco co do wyboru oznaczeń tych modeli jest fakt, że posiadają formę z dachem z wywietrznikami nad korytarzem, natomiast większość 'humanizovanych' Bautzenów ČD ma je zlikwidowane - jak wszystkie na Twoim filmie.
Może @kilanziom mógłby coś dodać w tym temacie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
#18
A czy mówimy "z Praga" i "z Bratysława"? Sorry, ale "autorytety" z YouTube nie są dla mnie przekonujące. Wprawdzie polska nazwa tego miasta brzmi Bogumin, ale nawet, gdy używamy pisowni oryginalnej, to nie widzę powodu, żeby nie odmieniać przez przypadki.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
859 9 0
#19
Mnie się wydaje, że jednym z ograniczeń Roco co do wyboru oznaczeń tych modeli jest fakt, że posiadają formę z dachem z wywietrznikami nad korytarzem, natomiast większość 'humanizovanych' Bautzenów ČD ma je zlikwidowane - jak wszystkie na Twoim filmie.
Może @kilanziom mógłby coś dodać w tym temacie?
Jeżeli chodzi o wagony typu YB/70 kolei czechosłowackich i ich spadkobierców, to zasada rozmieszczenia wywietrzników ściśle wiązała się z okresem produkcji poszczególnych partii. Wagony tego typu w wersji klasy 2 dostarczano kolejom ČSD w latach 1974-1985 z przerwą w 1980 roku. Wszystkie wagony znajdowały się z początku w zakresie 20-41. Partie dostarczone w latach 1974-1979 posiadały po 5 wywietrzników dachowych po stronie korytarza i 2 od strony przedziałów (ponad przedziałami ustępowymi). Partie dostarczone w latach 1981-1985 nie posiadały wywietrzników od strony korytarza, jedynie te 2 ponad przedziałami ustępowymi. Gwoli doprecyzowania:

-Wagon 51 54 20-41 565-3 Ba był ostatnim dostarczonym z układem 5 wywietrzników ponad korytarzem.
-Wagon 51 54 20-41 566-1 Ba był pierwszym dostarczonym bez wywietrzników ponad korytarzem.

Innymi słowy: wagony z zakresu 20-41 o numerach bocznych od 175 do 565 posiadały te 5 wywietrzników, natomiast wagony o numerach bocznych od 566 do 990 już takowych nie posiadały.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#20
Czyli dobrze myślałem: według atlasvozu.cz aktualnie spośród ponad 240 wagonów YB (B249) z pierwszej serii produkcyjnej przetrwało zaledwie około 20 i tylko spośród tych Roco mogło coś wybrać. Co również oznacza, że nie jest możliwe odtworzenie składu z wagonów czeskich używanych w obsłudze pociągów PKP IC - bo te co najmniej powinny nie mieć wywietrzników, (lepiej - przydział do stacji Bohumin, jeszcze lepiej - spotkane numery, choć tu przy spełnieniu poprzedniego warunku powinno być łatwo - bo wszystko z krzaków w Bohuminie pojechało nad Bałtyk)
 

Podobne wątki