• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - Dźwig kolejowy EDK-750

maverus

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#43
Czy to znaczy, że na przykład wybierając jakąś funkcję (na przykład gdyby 2 to było opuszczanie lub podnoszenie ramienia) to sam ruch tego ramienia realizuje się poprzez kręcenie pokrętłem?
Używasz funkcji do tego. Nie pamiętam już które to są. Jedna np niech to będzie F5 podnosi, F6 obniża, potem kolejne F-ki obracają, a inne funkcje line opuszczając, zwijają itp. Aplikacją jest to po prostu wygodniejsze.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.259 100 4
#45
Cześć. Chciałbym zapytać jak rozwiązane jest sterowanie tym żurawiem. Czy potrzebny jest tablet że specjalną aplikacją? Czy też może wystarczy zwykły manipulator RocoMouse albo Fred? Jak przy zwykłym manipulatorze uzyskać płynny ruch na przykład przy wysuwaniu ramienia lub opuszczaniu liny? Będę wdzięczny za odpowiedź. Michał.
@Tomasz Sauer - czy mozesz coś więcej napisać?
Z Freda działa płynnie tylko musi być dobra współpraca między Shift a wyższymi funkcjami powiem wykonywanie czynności nie działa na zasadzie wysyłasz sygnał i działa, trzeba do czasu zakończenia danej funkcji mieć ją cały czas włączoną, czyli wciśnięte na Fredzie, przy samodzielnej jeździe i obrocie używasz gałki od prędkości.
Na RocoMouse jeszcze nie pracowałem, ale na pewno działa bez problemu i raczej jest pod niego projektowane manualnie.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
733 55 1
#48
Czy któryś z Kolegów, zauważył po wyciągnieciu z opakowania dźwigu następująca rzecz:

Chodzi o niecały milimetr przesunięcia żurawia (czyli cała niebieska góra-"nadwozie"), względem podwozia (czarna platforma z wózkami jezdnymi).

Żuraw jest jak już wspomniałem, "obrocony" nie cały milimetr w lewo ( w kierunku jazdy).

Dotykając delikatnie palcem i probijac go ustawić na prosto jest opór i nie da się nic zrobić.
Natomiast w drugą stronę bez problemu "obraca" (przesunie) się jeszcze około 2 - może 3 mm w lewo (kierunku jazdy).

Na chwilę obecną nie ma możliwości podpięcia pod sterowanie, stąd pytanie do Kolegów.

Czy po podłączeniu pod sterowanie samo ustawi się prawidłowo?
(np. fabryka próbowała działanie i nie obróciła go do końca?)
Czy może jest jakaś regulacja manualna?
Czy jest to wada modelu?
(np fabryką źle zlozyła).

Co o tym sądzicie?
 

_ToM_

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
#49
Witam. Poznaję powoli elektronikę w modelach kolejowy w związku z tym mam pytanie. Czy można jakoś sterować tym dźwigiem jeśli posiadam sterowanie z centralki PIKO Smart Control WLAN ?
 

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 8 0
#51
Witam. Poznaję powoli elektronikę w modelach kolejowy w związku z tym mam pytanie. Czy można jakoś sterować tym dźwigiem jeśli posiadam sterowanie z centralki PIKO Smart Control WLAN ?
Pewnie tak. Można nim sterować normalnie klawiszami funkcyjnymi. Wprawdzie ja używam Z21 który ma jakiś dedykowany model starowania do tego dźwigu w aplikacji na smartfon, ale manipulatorem Multimaus steruje się wciskając Fy od 3 do 8, dla wysunięcia, podniesienia ramienia czy liny. Wciskasz guzik i podnosi, kończysz wciskać przestaje. Obrót względem podwozia jest za pomocą gałki obrotowej jakbyś włączał jazdę w lokomotywie. Nie widzę powodu dlaczego w PIKO Smart Control miało by być inaczej. Ściągnij sobie instrukcje ze strony Roco, wszystko jest opisane i to nawet po polsku.
 
Reakcje
46 9 0
#52
Inspiracja dla ziomków co kupili EDK, dwa wagi Robusia + czyszczący piko PLK+ najnowsza platforma PLK niebieska Piko, na nią WZT z GPM-u no i oczywiście niebieski dźwig, chociaż rzeczywiście bardziej mi się podobał by żółty który pewno w przyszłym roku ROCO wytłucze.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 5
Tabor 16
Tabor 29
Tabor 17

Podobne wątki