Model wagonu towarowego
KKwho5 214 851 "Bromberg"
Informacje o modelu:
Seria i nr wagonu: KKwho5 214 851
Zakład: PKP
Epoka: IIIc
Rewizja: 27.08.1956
Ilość osi: 4
Cena: ~80,00 zł
Źródło: Krzysztof Koj (forum.martel.pl)
Zalety:
• cena
Więcej zdjęć
KKwho5 214 851 "Bromberg"
Informacje o modelu:
Seria i nr wagonu: KKwho5 214 851
Zakład: PKP
Epoka: IIIc
Rewizja: 27.08.1956
Ilość osi: 4
Cena: ~80,00 zł
Na PKP pozostało co najmniej kilkanaście 4-osiowych krytych wagonów towarowych, niemieckiej budowy wojennej, zaliczonych przez DRB do grupy "Bromberg". To stosunkowo dużo, biorąc pod uwagę fakt, że zbudowano ich ogółem 81, wliczając w to 6 wagonów prototypowych, różniących się
konstrukcją nadwozia.
Na PKP znalazły się z całą pewnością wagony seryjne, budowane w latach 1944-45, oznaczone pierwotnie niemiecką serią GGths. Wszystkie z otwieranymi ścianami czołowymi i z pomostem hamulcowym (składanym).
Na PKP wagony te oznaczono (od 1951 roku) serią KKwho5 (wg innych źródeł: KKwoh5) i w eksploatacji handlowej, przynajmniej niektóre z nich, pozostawały do ok. połowy lat 60-tych. Dokładnych informacji niestety brak.
Kilka z nich przebudowano na wagony maszynownie do zespołów chłodniczych (ZNTK Ostrów Wlkp., 1953) oraz na wagony do przewozu żywych ryb (seria SSlrb) dla Centrali Rvbnej i to własnie one przetrwały w eksploatacji handlowej najdłużej, bo do początku lat 80-tych.
Pozostałe, przebudowano na wagony T-G lub dla potrzeb wojskowych, nie zmieniając przy tym zasadniczo ich wyglądu zewnętrznego (pozostawiając na ogół otwierane ściany czołowe).
konstrukcją nadwozia.
Na PKP znalazły się z całą pewnością wagony seryjne, budowane w latach 1944-45, oznaczone pierwotnie niemiecką serią GGths. Wszystkie z otwieranymi ścianami czołowymi i z pomostem hamulcowym (składanym).
Na PKP wagony te oznaczono (od 1951 roku) serią KKwho5 (wg innych źródeł: KKwoh5) i w eksploatacji handlowej, przynajmniej niektóre z nich, pozostawały do ok. połowy lat 60-tych. Dokładnych informacji niestety brak.
Kilka z nich przebudowano na wagony maszynownie do zespołów chłodniczych (ZNTK Ostrów Wlkp., 1953) oraz na wagony do przewozu żywych ryb (seria SSlrb) dla Centrali Rvbnej i to własnie one przetrwały w eksploatacji handlowej najdłużej, bo do początku lat 80-tych.
Pozostałe, przebudowano na wagony T-G lub dla potrzeb wojskowych, nie zmieniając przy tym zasadniczo ich wyglądu zewnętrznego (pozostawiając na ogół otwierane ściany czołowe).
Zalety:
• cena









Więcej zdjęć
Ostatnio edytowane: