• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Roco 56331 czy warto?

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.823 573 30
#4
Był i jest na stanie kolei w Polsce.
Czy jeszcze jest, to mam wątpliwości. To wagon jeszcze przedwojenny i wątpię, czy wagony tego typu dotrwały do dziś. Ale jest to model prawdziwego wagonu, jakie co najmniej do lat 1960. były w użyciu na PKP. Wagony tego rodzaju są eksploatowane do dziś, ale są to jednak konstrukcje nowsze i wprawdzie wyglądają podobnie, są jednak znacznie nowocześniejsze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.823 573 30
#6
Wydaje mi się, że tak, ale nie mam dokładnych informacji, do kiedy ten konkretnie typ był w eksploatacji. Ale ten model jest w oznaczeniach z epoki IIIc, czyli w praktyce mógł występować do końca lat 1960.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.989 37 1
#8
te wagony dotrwały na PKP w eksploatacji do początku lat 70tych i wtedy dopiero zostały zastąpione wagonami, które PKP zakupiło z ówczesnej Czechosłowacji typu Wap, serii Fads, a od 1980 oznaczone serią Fals, które jeżdżą do dziś. Niektóre z tych przedwojennych po skreśleniu z inwentarza PKP przeznaczono na zasobniki węgla w lokomotywowniach. Jeszcze na początku lat 90tych można je było zobaczyć w niektórych lokomotywowniach.....
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
365 98 10
#9
Jes
Czy jeszcze jest, to mam wątpliwości
Jeszcze w latach dwutysięcznych b.w. były zestawiane składy tych talbotów. Doskonale pamiętam sam tak zestawione składy pociągów z ładunkiem węgla prowadziłem ze Śląska do portów i odwrotnie. Pamiętam też że jeździły w kopalniach piasków. Więc nie mogły zakończyć żywota w latach 70-tych ubw. Oczywiście były sukcesywnie zastępowane nowszymi. Komuna w tamtych latach z powodu chronicznego braku wagonów nie mogła sobie pozwolić na wyłączanie sprawnych węglarek. Eksport węgla na zachód był bezwzględnym priorytetem.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#10
Jes

Jeszcze w latach dwutysięcznych b.w. były zestawiane składy tych talbotów. Doskonale pamiętam sam tak zestawione składy pociągów z ładunkiem węgla prowadziłem ze Śląska do portów i odwrotnie. Pamiętam też że jeździły w kopalniach piasków. Więc nie mogły zakończyć żywota w latach 70-tych ubw. Oczywiście były sukcesywnie zastępowane nowszymi. Komuna w tamtych latach z powodu chronicznego braku wagonów nie mogła sobie pozwolić na wyłączanie sprawnych węglarek. Eksport węgla na zachód był bezwzględnym priorytetem.
Przeczytaj dokładnie to co napisał Rysiek.
Bo Ty po prostu nie masz pojęcia o zróżnicowaniu typów "talbotów".
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#14
No i co dale w związku z powyższym?...Napisałem jedynie, że nie lubię tego określenia... reszta pozostaje...
Skoro twierdzisz, że nie widziałeś nigdy talbotów w Trójmieście to przedyskutuj to z Bolesłaem 102, który twierdzi coś innego.
Ja POWTÓRZĘ, że Ciebie pytałem, co to dla Ciebie jest "talbot" - bo może problem tkwi w definicji.
 

Podobne wątki