• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Roco 2.5 mm - zwrotnice trójdrożne elektryczne

nafta

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
witam
zakupiłem Roco 2.5 mm - zwrotnice trójdrożne elektryczne oznakowanie NS 4500/MS 4501 i szukam odpowiedzi ja to podłączyć :) może ktoś ma jakiś schemat? google milczy, tu nie znalazłem:) metodą prób doszedłem iż górny zacisk jest wspólny a dolne zmienne, przyjąłem założenie po lekturze forum iż będą działać na 16V AC, podłączyłem do takiego ebonitowego pulpitu i zaczęły się przełączać ale co jakiś czas się blokują, myślę że powinienem użyć tylko trzech przycisków i skrzyżować zaciski z lewej i z prawej aby bez naciskania były zawsze w pozycji jedź środkiem, a potem jeden przycisk w lewo drugi w prawo i trzeci wróć do pozycji wyjściowej, może ktoś mnie oświecić?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.416 551 30
#2
Nie znam dokładnie schematu i konstrukcji tego rozjazdu, ale wydaje mi się, że należy oba napędy (lewy i prawy) traktować oddzielnie i nigdy nie przestawiać ich jednocześnie, tylko kolejno i to we właściwej kolejności wynikającej z położenia iglic. Nie da się moim zdaniem zrobić tak, jak opisał to kolega nafta, bo przy niekorzystnym ustawieniu iglic, zablokują się one wzajemnie - tak właśnie się chyba dzieje u kolegi nafta.
 
OP
OP
nafta

nafta

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Tak właśnie mi się dzieje jak traktuję je niezależnie, właśnie się blokują:) po interwencji ręcznej dalej śmigają, stąd mój pomysł o ich połączeniu, ale jeszcze wczoraj trochę przy nich posiedziałem i chyba jest to niemożliwe:( przy odrobinie wprawy da się opanować je 4 przyciskami np działa pętla: lewy, środek, prawy, środek, ale szukam dalej może ktoś miał z nimi do czynienia :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.416 551 30
#4
Tak właśnie mi się dzieje jak traktuję je niezależnie, właśnie się blokują
Tak się może dziać przy niewłaściwej kolejności przestawiania zwrotnic. Przy połączeniu niezależnym trzeba na to zwracać uwagę, ale nie bardzo sobie potrafię wyobrazić połączenie ich tak, by obiema zwrotnicami sterować jednym przełącznikiem. Nie da się moim zdaniem ustalić dwóch położeń:
1. na wprost
2. na bok (w lewo i w prawo jednocześnie)
Trzeba zidentyfikować trzy położenia: 1) w lewo, 2) na wprost i 3) w prawo. Dla tych trzech możliwości trzeba ustalić właściwe położenie iglic i kolejność ich przestawiania.
Nie bardzo jednak rozumiem stwierdzenie:
działa pętla: lewy, środek, prawy, środek
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.004 57 5
#5
Powinny być dwa przełączniki ,dla każdego napędu osobny,najlepiej ustawić w ten sposób aby w położeniu X jazda na wprost ustawienie Y na skos ,kiedyś tak maiłem na przełącznikach Pilz ( które zawsze darzyłem sympatią ),ustawienie na pion jazda na wprost ,w poziomie na skos , przy takim kluczu jeden rzut oka na "nastawnie" i wiadomo jak co pojedzie.
 

Podobne wątki