• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
Zakładając, że 2 kl będzie mieć rewizje również z roku 1993 tak jak łamaniec to taki skład w tamtym czasie kursował jako pociąg loklny albo relacji Zagórz - Rzeszów lub Zagórz - Jasło - Stróże. Składał się max z czterech wagonów. Te wagoy nie jeździły ani do Łodzi ani Warszawy lub Gliwic ( bieszczady ), bo dostawę składów na te pociągi zapewniały Łódź, Warszawa, Gliwice.
Mogły natomiast jechać w składzie tranzytowego osobowego przez ówczesny ZSRR z Zagórza do Przemyśla.
A nie , ZSRR odpada bo 1993 r już go nie ma i tej relacji pociągu tez juz nie ma
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
Zakładając, że 2 kl będzie mieć rewizje również z roku 1993 tak jak łamaniec to taki skład w tamtym czasie kursował jako pociąg loklny albo relacji Zagórz - Rzeszów lub Zagórz - Jasło - Stróże. Składał się max z czterech wagonów. Te wagoy nie jeździły ani do Łodzi ani Warszawy lub Gliwic ( bieszczady ), bo dostawę składów na te pociągi zapewniały Łódź, Warszawa, Gliwice.
Mogły natomiast jechać w składzie tranzytowego osobowego przez ówczesny ZSRR z Zagórza do Przemyśla.
Ale rozumiem, że 2kl + 1/2kl to już jest cały skład, tak ? ;)
A jakie lokomotywy ewentualnie do takiego składziku ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
A nie , ZSRR odpada bo 1993 r już go nie ma i tej relacji pociągu tez juz nie ma
ZSRR rozpadł się w grudniu 1991 roku, a pociągi PKP tranzytem przez Chyrów były jeszcze w rozkładzie jazdy ważnym do maja 1992 - jednak nie wiem, czy rzeczywiście jeździły do końca rozkładu. Rozkładów od 1992/93 do 1996/97 nie mam, ale w rozkładach z lat 1998-2001 były pociągi relacji Zagórz - Chyrów. Tak, że w 1993 coś tam mogło jeździć, trzeba byłoby poszukać w konkretnym rozkładzie jazdy.
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
Ale rozumiem, że 2kl + 1/2kl to już jest cały skład, tak ? ;)
A jakie lokomotywy ewentualnie do takiego składziku ?
Wyłącznie spalinowe tj. SP 32 oraz rumuny. Czasem ciągnęła taki skład stonka. Możliwa jest jeszcze jedna relacja pociągu : Zagórz - Łupków
Poniżej zdjęcie składu Zagórz - Jasło z odwzorowanym przez Robo łamańcem
sp32141_30012000matej.jpg
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
Niestety nie wiem. Zdjęcie ściągnięte z internetu. Ale patrząc na świeżo odremontowany sanocki dworzec, może być to zima 94/95.
Przypomniała mi się jeszcze jedna relacja, w której omawiane wagony mogły kursować. Pociąg osobowy Kraków Gł- Zagórz. W rozkładzie jazdy z 1994 r wyjeżdżał z Krakowa o 13.05 i do Zagórza docierał około 19.30. Ten skład mógł być formowany przez Zagórz ale to muszę jeszcze sprawdzić.
 
Reakcje
1.611 378 7
Hmmm, coraz częściej przez badane przeze mnie klimaty kolejowe przewija się SP32. Fajnie było by się doczekać i tego modelu.
SP32 jako model? Hmmm... Może w ramach rumuńskiej egzotyki na naszych torach...
Jako lokomotywa "zaeksportowana" w ramach bratniej pomocy od Nikolae Causescu okazała się kompletnym niewypałem w stosunku do oczekiwań - szczególnie właśnie w regionie podkarpackim przy obsłudze pociągów pasażerskich - zwłaszcza zimą...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
Może w ramach rumuńskiej egzotyki na naszych torach...
Jedną "rumuńską egzotykę" na naszych modelowych torach już mamy, i to kilku producentów: ST43. Więc może i druga się pojawi? Ale z tym może być trudniej, bo chyba tylko w Polsce takie oryginały jeździły, więc rynek na modele jest mniejszy.
 
Reakcje
1.611 378 7
Jedną "rumuńską egzotykę" na naszych modelowych torach już mamy, i to kilku producentów: ST43. Więc może i druga się pojawi? Ale z tym może być trudniej, bo chyba tylko w Polsce takie oryginały jeździły, więc rynek na modele jest mniejszy.
Akurat ST43 /060DA/ to połączenie produktów Sulzer, Brown Boveri i SLM na rumuńskie zamówienie. Produkt - w przeciwieństwie do SP32 - bardzo udany.
Model w wykonaniu mtb - niestety nie...
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.774 102 1
Uzupełnienie/doprecyzowanie wiadomości na temat planowanych wydań wagonów osobowych serii 111A i 112A przez ROBO Modele:

"W maju pojawią się modele wagonów z epoki Vc.
W czerwcu będą dostępne modele:
211010 wagon 1klasy z Gdyni,
222340 wagon 2klasy z Zagórza,
222350 wagon 2 klasy ze Szczecina".


Robo 211010 Gdynia.jpg Robo 222340 Zagórz.jpg Robo 222350 Szczecin.jpg

Źródło: facebook.com
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
W rozkładzie jazdy 1992/93 są dwie pary pociągów: pospieszny Solina i jeden osobowy jadące przez teren Ukrainy. I tylko ten jeden osobowy jadący do Przemyśla miał wagon 1 klasy. Pozostałe jadące z Zagórza do Krościenka miały tylko 2 klasą jak i pociągi jadące z Zagórza do Łupkowa. Podobnie było w 1989 roku.
Pociąg osobowy Łupków - Komańcza, czerwiec 1997r.
Komańcza 1997.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Jeśli chodzi o nowe modele z epoki IVc od Robo....
W modelmanii już można zamawiać. Przy okazji mam pytanie:

Zauważyłem, że oprócz innego numeru bocznego (w wagonie kuszetce Gdyńskiej) w stosunku do wcześniejszych wydań tego modelu z epoki IVc jest też (wg info od Robo) oznaczenie serii nie Bcd ale Bc.... Czym się wagony w oryginale różniły, że jest o jedną literkę w nazwie serii mniej?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki