• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

RENDEZ 2023 Bratysława Słowacja 9.09.2023

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.028 0 0
#1
W dniach 9-10 września 2023 w Bratysławie na terenie muzeum kolejnictwa w Depo Bratislava-Vychod odbyła się jedna z największych imprez kolejowych w tej części Europy. Było kilkanaście lokomotyw parowych i wiele spalinowych. Obchodzono 175 -lecie pierwszego kolejowego przejazdu na terenie Słowacji. Uczestniczyłem w akcji z razem z Klubem KHŻV Poprad i SVV Vrutky. Na początek daję film z przejazdu 477.013 na trasie Bratislava-Petrzalka - teren imprezy a na haku mamy wagony piętrowe pełne ludzi , szczególnie małych chłopców z babciami . Przez Dunaj jechaliśmy przez Prístavný most(most portowy) Prawie pół kilometrowy most piętrowy , na górnym piętrze jest jezdnia czteropasmowa. Zapraszam na film:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
#2
Fajny film (chociaż nie przepadam za "rybim okiem"), szkoda tylko, że muzyka przeszkadza w odbiorze oryginalnego dźwięku parowozu...
 
OP
OP
P

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.028 0 0
#3
A możesz mi Pan wytłumaczyć jak skomponować ujęcie z budki maszynisty obiektywem o ogniskowej nie szerokokątnej ? Jak na proporcji obrazu 19:6 nie przerysować obrazu chcąc umieścić na filmie i parowóz i trasę? W parowozie pędzącym po trasie prawie 100 km/ h jest taki huk i wibracje, że muszę niestety wyciszać trochę dźwięk , bo byłby nie do zniesienia , mimo gąbkowej osłony mikrofonu. Aby to miało jakąś całość , a nie przerwy w dźwięku , muszę to umuzycznić . Cóż o gustach nie ma co pisać...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.493 512 30
#4
A możesz mi Pan wytłumaczyć jak skomponować ujęcie z budki maszynisty obiektywem o ogniskowej nie szerokokątnej ? Jak na proporcji obrazu 19:6 nie przerysować obrazu chcąc umieścić na filmie i parowóz i trasę?
Nie, nie mogę wytłumaczyć. Ja po prostu nie lubię ujęć rybim okiem i już. Wolę kadr, na którym nie widać jednocześnie i parowozu i trasy, ale z bardziej normalną perspektywą, dla mnie umieszczenie wszystkiego w jednym kadrze nie jest najważniejsze.
W parowozie pędzącym po trasie prawie 100 km/ h jest taki huk i wibracje, że muszę niestety wyciszać trochę dźwięk , bo byłby nie do zniesienia , mimo gąbkowej osłony mikrofonu. Aby to miało jakąś całość , a nie przerwy w dźwięku , muszę to umuzycznić .
Zdarzyło mi się parę razy jechać w budce parowozu i wiem, jaki tam jest hałas. Nie znam się na obróbce filmów, ale wydaje mi się, że dźwięk można ściszyć, niekoniecznie zastępując go muzyką. Zresztą na filmie muzyka jest obecna cały czas - cóż, mnie to nie bardzo odpowiada.
Cóż o gustach nie ma co pisać...
I to jest jedyna słuszna konkluzja. Co nie znaczy, że nie można wyrazić swojego zdania o prezentowanym materiale, a autor nie powinien się na to obruszać, tylko właśnie uznać, że każdy ma prawo do swojego gustu i swojej opinii.

Pozdrawiam
 
OP
OP
P

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.028 0 0
#5
Zacznę od końca czyli sobotnia noc na RENDEZ . Było ciepło, odpowiednie oświetlenie depa, biletów nikt nie sprawdzał i cały czas się coś działo . A to obrotnica pokręciła jakąś maszynę, a to dolali wody, zapalili światła (w tym naftowe) , były grille, rozmowy przy piwie, kapustowej, knedlu, sulańcach, borowiczce... Południowi sąsiedzi to wesoły naród.

P1880546.JPG
P1880610.JPG
P1880614.JPG
P1880552.JPG
P1880572.JPG
P1880588.JPG
P1880595.JPG
 
OP
OP
P

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
1.028 0 0
#6
Następną z jazd odbyłem z drużyną parowozową z Vrutok (Słowacja) czyli z klubu Spolok Vyhrevne Vrutky. Potentata w eksploatacji wielkich lokomotyw parowych. Na ponad 20 kilometrową trasę wyruszyliśmy lokomotywą "Szlachcianka" 475.196. Jechaliśmy do Senec magistralą kolejową o maks. 120 km/h. Szlachcianka na dwóch długich prostych jechała ok. 100 km/h i mogła by więcej. Parowóz jest po generalnym remoncie zakończonym w 2020 r. Ma niecałe 2000 koni mechanicznych co przy kołach napędowych o średnicy 1,75 m daje maks. 100 km/h z pociągiem 800 ton . No i filmik:

 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 5
Koleje innych krajów 5

Podobne wątki