• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK różne dłubania miłośnika MTB ciufy ;)

OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
element na drzwiach usuwam dlatego jest taki wyślizgany :) , co do tego na kotle to mam zagwostkę bo na Ot1-18 ewidentnie ten element jest , teraz pytanie czy Ot1-10 na pewno go nie ma czy jest on zasłonięty , jutro na spokojnie sobie powiększę zdjęcia ale bardzo dziękuje za uwagę bo faktycznie nie zwróciłem na to uwagi
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Na zdjęciu które pokazałeś na stronie 6 tego tematu dymnica kotła jest okrągła - a doczytałem, że to ma być model z numerem 10 dlatego moja uwaga na ten temat. O kolega wyżej pokazał inną fotkę tego parowozu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ten "element" przed kominem to podgrzewacz wody. Wszystkie BR 41/Ot1 je miały, ale w ciągu eksploatacji na PKP usuwano to przy okazji napraw, podobnie pompy wodne zastępowano inżektorami (Friedmanna-Metcalfe'a z lewej i Nathana z prawej) pod budką. Obecność na zdjęciu tych elementów (zarówno podgrzewacza, jak i inżektorów) zależy m.in. od daty wykonania zdjęcia, ale być może nie we wszystkich dokonano takich modyfikacji do czasu przekazania parowozów na DR. Natomiast z całą pewnością należałoby usunąć tabliczkę z numerem lokomotywy z dolnej części drzwi dymnicy. Na powyższym zdjęciu Ot1-10 podgrzewacza już nie ma, za to jest założony już na PKP inżektor Friedmanna-Metcalfe'a pod budką. Ponadto widać, że nie ma już wywietrzników na dachu budki - to też usuwano na PKP. Natomiast na innym zdjęciu Ot1 (kolorowanym) zamieszczonym wcześniej w tym wątku jest parowóz jeszcze przed modyfikacjami: ma podgrzewacz na kotle i wywietrzniki na dachu budki, za to nie ma inżektora Nathana (bo to jest prawa strona parowozu) pod budką.
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
Ten "element" przed kominem to podgrzewacz wody. Wszystkie BR 41/Ot1 je miały, ale w ciągu eksploatacji na PKP usuwano to przy okazji napraw, podobnie pompy wodne zastępowano inżektorami (Friedmanna-Metcalfe'a z lewej i Nathana z prawej) pod budką. Obecność na zdjęciu tych elementów (zarówno podgrzewacza, jak i inżektorów) zależy m.in. od daty wykonania zdjęcia, ale być może nie we wszystkich dokonano takich modyfikacji do czasu przekazania parowozów na DR. Natomiast z całą pewnością należałoby usunąć tabliczkę z numerem lokomotywy z dolnej części drzwi dymnicy. Na powyższym zdjęciu Ot1-10 podgrzewacza już nie ma, za to jest założony już na PKP inżektor Friedmanna-Metcalfe'a pod budką. Ponadto widać, że nie ma już wywietrzników na dachu budki - to też usuwano na PKP. Natomiast na innym zdjęciu Ot1 (kolorowanym) zamieszczonym wcześniej w tym wątku jest parowóz jeszcze przed modyfikacjami: ma podgrzewacz na kotle i wywietrzniki na dachu budki, za to nie ma inżektora Nathana (bo to jest prawa strona parowozu) pod budką.
Dziękuję za cenne informacje, drzwi są już pozbawione tego numeru teraz męczę się z tym podgrzewaczem wody :)
Pozdrawiam
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
359 4 2
tak z drugiej strony i od czoła i tender :):):):):)
Może te zdjęcia się przydadzą....
Może mi się wydaje ale na zdjęciu od czoła lok ma dwie inne wiatrownice???
Ot1-13 ma inny tender 2'2T32(32D2).
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
1642184653517.png

najbardziej ciągnie mnie do tego wyglądu , teraz na podstawie kilku zdjęć Ot1-10 widać jak się na przestrzeni lat zmieniał się ten parowóz
ale na tej focie jest to co chce mieć , czyli 3 reflektory z przodu , tutaj nie ma podgrzewaczy wody które usuwam i moim zdaniem ma na dachu wywietrzniki które też bym chciał mieć 14 01 2022.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
najbardziej ciągnie mnie do tego wyglądu , teraz na podstawie kilku zdjęć Ot1-10 widać jak się na przestrzeni lat zmieniał się ten parowóz
ale na tej focie jest to co chce mieć , czyli 3 reflektory z przodu , tutaj nie ma podgrzewaczy wody które usuwam i moim zdaniem ma na dachu wywietrzniki które też bym chciał mieć
Mam to zdjęcie, ściągnięte kiedyś z internetu i jest podpisane jako Ot1-4, nie 10. Ale to w sumie nie jest najważniejsze. Wszystkie parowozy zmieniały swój wygląd w trakcie eksploatacji w wyniku różnych modyfikacji, wykonywanych na PKP. Na tym zdjęciu, moim zdaniem, parowóz nie ma trzeciego reflektora, a to, co się nim wydaje, to krawędź drzwi dymnicy. Ale trudno to stwierdzić z całą pewnością, bo zdjęcie jest bardzo kiepskie. Z całą pewnością natomiast lokomotywa na tym zdjęciu nie ma podgrzewacza przed kominem, jak też nie ma bocznych wywietrzników na dachu budki. Ma natomiast inżektor Friedmanna-Metcalfe'a pod budką z lewej strony, a co za tym idzie musi mieć inżektor Nathana po prawej stronie oraz ma usuniętą pompę wodną, która w tym egzemplarzu oryginalnie najprawdopodobniej znajdowała się z lewej strony pod pomostem mniej więcej między trzecią a czwartą osią wiązaną (naprzeciw sprężarki, która wisi pod pomostem po prawej stronie parowozu). Oba te inżektory trzeba dorobić, jeżeli model ma wyglądać tak, jak na zdjęciu. Poza tym parowóz ma prądnicę przeniesioną z kotła (koło komina) na pomost tuż przed budką.
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
Mam to zdjęcie, ściągnięte kiedyś z internetu i jest podpisane jako Ot1-4, nie 10. Ale to w sumie nie jest najważniejsze. Wszystkie parowozy zmieniały swój wygląd w trakcie eksploatacji w wyniku różnych modyfikacji, wykonywanych na PKP. Na tym zdjęciu, moim zdaniem, parowóz nie ma trzeciego reflektora, a to, co się nim wydaje, to krawędź drzwi dymnicy. Ale trudno to stwierdzić z całą pewnością, bo zdjęcie jest bardzo kiepskie. Z całą pewnością natomiast lokomotywa na tym zdjęciu nie ma podgrzewacza przed kominem, jak też nie ma bocznych wywietrzników na dachu budki. Ma natomiast inżektor Friedmanna-Metcalfe'a pod budką z lewej strony, a co za tym idzie musi mieć inżektor Nathana po prawej stronie oraz ma usuniętą pompę wodną, która w tym egzemplarzu oryginalnie najprawdopodobniej znajdowała się z lewej strony pod pomostem mniej więcej między trzecią a czwartą osią wiązaną (naprzeciw sprężarki, która wisi pod pomostem po prawej stronie parowozu). Oba te inżektory trzeba dorobić, jeżeli model ma wyglądać tak, jak na zdjęciu. Poza tym parowóz ma prądnicę przeniesioną z kotła (koło komina) na pomost tuż przed budką.
Dziękuje za te informacje na pewno się przydadzą w budowie tego modelu
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
koniec usuwania , teraz powoli nadchodzi czas dodawania :) na pewno nie będzie to idealne odwzorowanie tego parowozu bo ma on dość ubogą dokumentację zdjęciową :( , ale z drugiej strony uważam że musimy też robiąc modele mieć odwagę :) i robić modele bez dokumentacji , bo inaczej nasze makiety będą miały takie same modele w takich samych kolorach i z tymi samymi opisami

IMG_20220121_165458.jpg IMG_20220121_165454.jpg IMG_20220121_165444.jpg

a czy to nasza wina że kiedyś aparat fotograficzny był tak niebezpieczny jak karabin i nieliczni mogli sobie pozwolić na robienie zdjęć obiektów strategicznych , przeważnie w latach 50tych to tylko ludzie związanie ze służbami bezpieczeństwa , a w Niemczech tych przegranych czasopismo miłośników modelarstwa kolejowego miba zaczęło się ukazywać chyba już w 1947 roku
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
Moim zdaniem trzeba jeszcze usunąć wywietrzniki na budce.
Muszę pogrzebać przy zdjęciu , jest ono niestety w jasnych fragmentach przepalone więc informacja na nim zawarta jest nie do odzyskania ale ewidentnie widać na dachu wąski ciemny pasek czyli coś spowodowały nie doświetlenie tego fragmentu , ale to już jak znajdę chwilkę, ale dzięki że zwróciłeś na to uwagę bo wyleciał mi ten fragment parowozu z głowy :)
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
przeszedł czas na pożegnanie z wywietrznikami
1.jpg

we wnęki wkładam jakieś wypełnienie które mam pod ręka , tutaj pełna rurka

2.jpg

zalewam kropelką , szpachlówki modelarskie maja tendencje do pękania gdy model jest eksploatowany a nie wystawiany

3.jpg

szlif i malunek
szyberdach :) będzie , ale zamknięty , kabina do połowy wypełniona jest silnikiem , więc miejsca na otwór w dachu nie ma ,chyba że zrobie nie z odsuniętą klapą a z uniesioną z jednej strony do góry
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
a tak wygląda wagon restauracyjny który będzie podpięty pod ten parowóz

3.jpg

ledy tradycyjnie były za mocne , oświetlały by pół jak nie całą makietę , a gdzie pozostałe wagony z oświetleniem :) ,tradycyjnie maziam ledy klejem do papieru i naklejam kawałki papieru na tak upaćkane ledy, papier tłumi i rozprasza światło. Na zdjęciu tego nie widać bo aparat w telefonie na siłę stara się zrobić zdjęcie jasne , ale proszę mi wierzyć , wagon nie zaśmieca otoczenia swoim oświetleniem.