• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie o wagony

Ł

Łukasz K

Gość
#1
Mam pytanie do osób z forum: Co to za wagony, które przedstawiam na zdjęciach ?

Na pewno ich przeznaczeniem jest przewóz kontenerów, ale co to za typ ? gdzie można coś poczytać na temat tych konstrukcji ?
Zdjęcie pierwsze: Żurawicka (sekcja w Dębicy) ET22-534, oczekuje na sygnał na grupie towarowej "B" stacji w Krakowie Prokocimiu Towarowym. Za nią kawałek wagonu (nowy lub po naprawie). Zdjęcie z kładki nad torami, podczas powrotu z pielgrzymki z pobliskiego CM-u.
Czerwiec 2005.

Poniżej trzy zdjęcia z wczoraj: Skarżyska ET22-1139 prowadzi skład (prawdopodobnie Żurawica - Warszawa Praga) przez Kraków - Batowice. Wagony wydają się być podobne do tego czarnego z pierwszego zdjęcia. Chociaż zdaję sobie sprawę, że z racji braku czasu by się odpowiednio "przyczaić" na skład (nie znałem rozkładu dla towarowych), oraz ze względu na zbliżającą się śnieżycę i mrok (było grubo po 16:00) nie byłem w stanie zrobić dobrych zdjęć. Pomimo to mam nadzieję, że się dopatrzycie jakie to typy wagonów.
 

Załączniki

OP
OP
Ł

Łukasz K

Gość
#3
Patryk.K napisał(a):
Dzisiaj postarałem się zrobić zdjęcia tym wagonom.
Tychy
O`k. Dzięki ;)




Tak z innej "beczki" pytanie (żeby nie zakładać już nowego tematu):

Czy PR w ogóle jeszcze istnieją ??

Pociągi pospieszne przeszły do PKP IC, osobówki przejęły samorządy wojewódzkie.

EU07 od Cargo (część) i zmodernizowane "budynie" EP07 od PR przeszły do IC.

Kible nadal mają "wytapetowane" Zakład Przewozów Regionalnych w "xxx", więc do kogo one należą ? czy po prostu zmiana malowania i oznaczenia "przynależności" będzie wykonana przy kolejnej OR ? (to samo ex-EP07 PR)

Słyszałem, że CM Czechowice Dziedzice przestała być samodzielną jednostką i podlega obecnie pod CM Łazy, czy to prawda ?

Które lokomotywownie zostały przekazane spółce PKP IC ?? (na pewno Wa-wa Olszynka Grochowska i Kraków Prokocim)
są 4 zakłady w IC: Południowy, Centralny, Zachodni, Północny - które lokomotywownie należą do poszczególnych zakładów ? jak został rozdysponowany tabor do tych jednostek?

słyszałem, że z Prokocimia ET22 poszły do Żurawicy i Łazów, ET21 do Sącza i czy jest to prawda ??

nie dawno kilka "anglików" miało OR na szopie w Prokocimiu, czy one przeszły do IC, czy może dalej w Cargo są ?

kurcze...rok nie obecności w Świecie PKP i tyle zmian, że głowa mała ....

Ktoś zna odpowiedzi na te pytania ?


w ramach "sentymentów" zdjęcie jednej z ostatnich EU07 z listwami bocznymi ;)
 

Załączniki

Krzysiek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Łukasz K napisał(a):
Czy PR w ogóle jeszcze istnieją ??
Owszem ;)
Łukasz K napisał(a):
osobówki przejęły samorządy wojewódzkie.
U mnie (Dolny Śląsk) osobówki nadal są obsługiwane w większości przez PR, uruchomili nawet "konkurencyjne" połączenia (np. osobowy do... Kołobrzegu :roll: )
Łukasz K napisał(a):
"budynie" EP07 od PR przeszły do IC.
Na pewno nie wszystkie. Ja je widuję z osobowymi i przyspieszonymi Poznań - Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój - Poznań obsługiwanymi przez PR :)
 
OP
OP
Ł

Łukasz K

Gość
#5
Krzysiek napisał(a):
Łukasz K napisał(a):
Czy PR w ogóle jeszcze istnieją ??
Owszem ;)
Łukasz K napisał(a):
osobówki przejęły samorządy wojewódzkie.
U mnie (Dolny Śląsk) osobówki nadal są obsługiwane w większości przez PR, uruchomili nawet "konkurencyjne" połączenia (np. osobowy do... Kołobrzegu :roll: )
Łukasz K napisał(a):
"budynie" EP07 od PR przeszły do IC.
Na pewno nie wszystkie. Ja je widuję z osobowymi i przyspieszonymi Poznań - Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój - Poznań obsługiwanymi przez PR :)
No to teraz do reszty zgłupiałem :twisted: :shock: :

Jak to w końcu jest na tej kolei :roll: ?
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#6
PKP PR wciąż istnieją i obsługują pociągi osobowe, a także niektóre pospieszne.
Łukasz K napisał(a):
zmodernizowane "budynie" EP07 od PR przeszły do IC.
W większości.
Mam nadzieje, że teraz jak IC przejęli pospiechy to może wprowadzą rezerwację jak w TLK (najlepiej to przemianować na TLK) i zrobią tam porządek, bo narazie to dziadostwo jak...
 

Izone

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Raczej wszystkie TLK stana sie pospiesznymi a to z prostego faktu ze do TLk Państwo nie dopłaca a do pospiechów juz tak. Na rynku kolejowym czy gdzies było tio ładne opisane albo ktos inny dokładnie to opisze bo juz ni pamietam jak to jest dokładnie :)
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#10
Krzysiek napisał(a):
I wprowadzić całkowitą rezerwację miejsc w pośpiechach?
Naturalnie. Na zachodzie w ogóle to są tylko regionalne (bez rezerwacji) i Ekspresy (z rezerwacją). W Polsce by to nie przeszło, ale pospiechy przemianować na TLK by mogli w 100%. Jestem za.
xendx napisał(a):
w nazwie "Tanie" w rzeczywistości droższe o 5zł przez miejscówkę
Sam bilet też jest droższy. Ale taniej niż Ex.
 

Krzysiek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
krzychu12231 napisał(a):
Naturalnie. Na zachodzie w ogóle to są tylko regionalne (bez rezerwacji) i Ekspresy (z rezerwacją).
To, że tak jest na zachodzie, to jeszcze nie znaczy, że tak jest lepiej ;) Nie wiem co bardziej się naszym kolejom opłaca, ale mnie nic bardziej nie denerwuje, niż wyciąganie ode mnie dodatkowych 5 czy 10 zł za miejscówkę, która mi nie jest do niczego potrzebna ;)
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#12
Nie przepadam za tym co z zachodu, ale akurat to jest dobre. Pospiesznymi nie jeździ się 20 czy 30 km, ale jak już to conajmniej 200-300, tak więc różnica niewielka. Pewnie, że wprowadzenie IC w Polsce zamiast pospiesznych byłoby głupotą, ale TLK... :roll:
Krzysiek napisał(a):
za miejscówkę, która mi nie jest do niczego potrzebna
To jedź kilka/kilkanaście godzin na stojąco (miałem już tak, na szczęcie tylko 2 godzniy). Do pociągu żeby wsiąść to nawet był problem. To już chyba lepiej kupić bilet tydzień wcześniej...
 

Krzysiek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
krzychu12231 napisał(a):
To jedź kilka/kilkanaście godzin na stojąco
Kilkanaście godzin - i owszem, ale przy odległościach rzędu 100-200 km (a i takie pokonuje się pospiesznymi) nie sprawia mi to raczej większego problemu. Jeśli ktoś lubi mieć pewne miejsce - proszę bardzo, ale niech nie będzie to narzucane na siłę.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#14
100-200 km to oczywiście rezerwacja niepotrzebna. Ale na tkich trasach to raczej się osobowymi jeżdzi. Pospieszny zwykle i tak jedzie dłużej :LOL: To po co przepłacać?
 

osama591

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
krzychu12231 napisał(a):
100-200 km to oczywiście rezerwacja niepotrzebna. Ale na tkich trasach to raczej się osobowymi jeżdzi. Pospieszny zwykle i tak jedzie dłużej :LOL: To po co przepłacać?
Chyba nie wiesz co piszesz. Ja dojeżdżam na studia z Ostrowa do Wrocławia N/O i między osobowym, a pośpiesznym mam różnicę w cenie niecałe 3 zł. Komfort jest nieporównywalnie większy w pośpiechu niż w EZT. W weekendy jest dużo ludzi, ale do tej pory zdarzyło mi się tylko 3 razy (przed 1 listopada i Bożym Ciałem) nie usiąść. Zawsze znajdzie się przedział, gdzie jadą łysi panowie i tam jest dużo miejsca i atmosfera taka jak się należy.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#17
No u nas to zawsze osobowy jest szybszy -bo osobowy to EZT, a szyny liche jak... :LOL: Gdzie indziej jest zwykle lepiej, ale pospieszny ma i tak trochę lepszy czas. Niewiele jest linii takich jak Zbąszynek-Poznań-Warszawa. Tam to jest różnica.
 
OP
OP
Ł

Łukasz K

Gość
#18
Chciałbym skorygować jedną z moich wcześniejszych wypowiedzi dotyczącej podziału lokomotywowni dla poszczególnych spółek (Cargo, IC) w moim rejonie.
Otóż dziś się wybrałem w pieszą wyprawę od lok. w Prokocimiu, poprzez grupy towarowe stacji o tej samej nazwie, aż do lok; i samej stacji w Płaszowie (ok. 6-7km).
Lokomotywownia Prokocim dalej jest Cargo: nadal krakowskie ET22 są "krakowskie".
Oprócz tego mają kilka ET21, EU06 i EU07. Dwie ostatnie z w/w serii mają jeździć głównie ze składami kontenerowymi, oraz z towarowymi po linii do Zakopanego. W Prokocimiu jako pomniki mieli EP02-08 i EU05-22 ("od środka" to nadal EP05 :) ). Dziś EP02...."wywiało" gdzieś, natomiast EU05 stała na końcu rzędu EU06 przeznaczonych do kasacji...ale to może tylko tymczasowo tak ustawili z braku miejsca. Lok podobno ma być malowany, bo ostatni lakier już dość "wyraźnie" odpada płatami...
Szopą spółki IC jest hala dla elektrowozów lokomotywowni w Płaszowie (i słusznie).
Z obcych lokomotyw, które są obecnie na stanie zakładu Południowego można wymienić: EU07-055 (ex CM Wrocław), EU07-323 (chyba łódzka to była machina), EU07-491 (ex CM Lublin), EU07-519 (ex. CM Poznań, exex CM Szczecin). Dodatkowo na stan CM Kraków (Cargo) przeszła z Wrocławia EU07-114. Do zakładu IC Północnego przeszła z Poznania EU07-87 dziś przed siedemnastą wyruszyła ze składem P38202 "Ustronie" z Kr. Płaszowa do Kołobrzegu.
...narobiło się bałaganu. Parę zdjęć wstawię jak "wywołam" do jpeg z raw-u.
 
OP
OP
Ł

Łukasz K

Gość
#19
o to i obiecane zdjęcia (w maksymalnej rozdzielczości 4272x2848 zainteresowanym mogę podesłać na maila, w tym też raw).
 

Załączniki

Podobne wątki